Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-07-25, 04:01
  #73
Medlem
Hiroshima15s avatar
CIA-agent.

Ta bort.
Citera
2015-08-19, 00:21
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myraparymmen
Vill du gifta dig med mig?

Skämt åsido, men skönt att någon formulerade i princip precis vad jag tänker.

Och jag svarar på ett inlägg från 2011...
Varför inte?

Om det fortfarande finns någon dom följer tråden tänker jag uppdatera inom de närmsta dagarna, är hemkommen efter att ha levt på vägarna i fyra månader. Om det även finns någon som är intresserad av att göra en resa tillsammans så får ni gärna skicka ett meddelande. Är öppen för förslag och vill gärna ut på luffen igen
Citera
2015-08-19, 00:36
  #75
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Varför inte?

Om det fortfarande finns någon dom följer tråden tänker jag uppdatera inom de närmsta dagarna, är hemkommen efter att ha levt på vägarna i fyra månader. Om det även finns någon som är intresserad av att göra en resa tillsammans så får ni gärna skicka ett meddelande. Är öppen för förslag och vill gärna ut på luffen igen
Spännande! Är du hemma i Sverige nu och har du nånstans att bo etc? Jag har nog varit systemkritisk sen 20 års åldern då David Icke och diverse konspirationsteorier öppnade upp ögonen för något annat (även om jag idag kan ha en mer kritisk syn på just David Icke). Men jag är för mycket trygghetsnarkoman för att bara dra ut på vägarna, även om jag bygger upp en ekonomisk bas för att leva ett friare liv.
Citera
2015-08-19, 03:12
  #76
Medlem
Inväntar en händelse denna vecka, sedan sticker jag.
Citera
2015-08-23, 14:48
  #77
Medlem
Vedics avatar
Hittade den här tråden då jag har gått och tänkt på livet och framtiden...och min situation

Det är så kul att se att det ändå är några modiga själar därute som faktiskt tar sig i kragen och förverkligar sina drömmar, som vågar sig ut i det okända!

Jag har nog aldrig varit någon fantast av livsstilen som kommer med systemet man blev infödd i. Jag tänkte ju inte så mycket på det som barn på det sättet, då man fortfarande var relativt "fri" på något sätt. Det var mer i skolan som allting kom, gymnasiet var nog värst för mig. Hade sådan grov ångest inför framtiden, och ens liv. Mådde inte alls bra, varken fysiskt eller känslomässigt.

När jag fyllde 20 läste jag en bok som någon rekommenderade. The Ringing Cedars of Russia, en bokserie på 9 böcker skriven av en ryss vid namn Vladimir Megré.
Jag har inte alls tänkt i de banorna som böckerna kretsade kring, men allting föll ändå naturligt på plats. Sättet som saker beskrevs på, detaljer, förklaringar på alla frågor man haft blev lite besvarade, mycket i mig, och tankar jag haft blev bekräftade.

Jag älskar bokserien och kan verkligen sympatisera och föreställa mig en sådan livsstil som beskrivs där...
men jag är för feg för att förverkliga, eller försöka sträva efter det konceptet.

Konceptet är ekobyar baserade på visionen som beskrivs i böckerna, de är självförsörjande och utan ekonomiskt stöd från staten.

Hittade en kort artikel om hur Ryssland nu börjar ge bort mark till de som önskar:
http://www.rt.com/news/310917-far-ea...-land-hectare/
Är glad att det går åt rätt riktning där borta, önskar det gick även i Sverige då även vi har mycket obebodd mark.
Citera
2018-07-17, 09:19
  #78
Medlem
Lonewolf17s avatar
Hej hopp
Är det inte dags att väcka denna urgamla tråd igen??? Hur har det gått för ts å alla er andra som har gått och drömt om att hoppa av samhället och bli fri på riktigt? Har ni slagit er loss eller fortsätter ni att drömma och samtidigt sätter er fast mer och mer i samhällets system tills ni är så insyltade i systemet att ni inte kan ta er loss och bli fri?
Själv har jag köpt ett snorbilligt (25.000:-) torp i lappland utan lån och nu håller jag på och säljer av allt skräp som jag dragit på mig under alla år som samlare dessutom har jag varit bofast sedan 97 på detta ställe så mycket saker har det blivit med åren. å pengarna skall investeras i torpet så att det blir beboeligt igen, det har stått tomt under MÅNGA år så pyssel finns det gott om För övrigt så är det utan el å rinnande vatten även om det finns en kallkälla på gården med fint vatten.
Citera
2018-07-17, 14:23
  #79
Medlem
Jag är övertygad om att det är ytterst få förunnat att leva utanför systemet idag. Kan man inte livnära sig som författare, konstnär eller musiker, återstår i princip endast egen förmögenhet eller sjukersättning - om man nu händelsevis har den möjligheten.

För några decennier sedan var det lättare, då arbetsmarknaden var betydligt bättre med goda möjligheter till visstidsanställningar (eller svartjobb för den delen, även om det i sanningens namn är illegalt). Dagens samhälle erbjuder sämre chanser till flexibilitet. Under nästa decennium kommer arbetsmarknaden sannolikt att bli än sämre, möjligen med ökad digitalisering och en försvinnande medelklass som följd. Vilket utrymme kommer det då att finnas för allehanda drop-outs?

Visst är det nog så lockande att dagdrömma om ett fritt liv, men ingen kommer undan ekonomiska realiteter, oavsett hur meningslöst och själsdödande ekorrhjulet än är. Så simpelt är livet i grund och botten - allt handlar bara om pengar.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback