Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-03, 01:50
  #1
Medlem
Per-Engdahls avatar
Tjena! Jag har en skapligt köttig rygg då det gäller tjocklek men vingarna blir inge breda alls. Jag kör oftast 3-4 av dessa övningar då jag tränar rygg:

Marklyft
Sittande rodd med V-handtag
Latsdrag med ganska brett grepp
Hantelrodd
Roddmaskin
Omvänd pec-dec
Shrugs

Är det bara genetik eller hur gör man för att specifikt försöka få bredare lats?
Citera
2011-05-03, 02:11
  #2
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Tjena! Jag har en skapligt köttig rygg då det gäller tjocklek men vingarna blir inge breda alls. Jag kör oftast 3-4 av dessa övningar då jag tränar rygg:

Marklyft
Sittande rodd med V-handtag
Latsdrag med ganska brett grepp
Hantelrodd
Roddmaskin
Omvänd pec-dec
Shrugs

Är det bara genetik eller hur gör man för att specifikt försöka få bredare lats?
eii mannen chins chins chins
Citera
2011-05-03, 06:43
  #3
Medlem
Thomaspunkts avatar
Prova att köra latsdrag med brettgrepp och dra med armbågarna istället för armarna. Svårt att förklara i text men har verkligen hjälpt mig
Citera
2011-05-03, 18:00
  #4
Medlem
Morgases avatar
Som båda de andra skrev, chins och breda lastdrag!
Citera
2011-05-03, 18:06
  #5
Medlem
chins, latsdrag bakom nacken!
Citera
2011-05-03, 18:16
  #6
Medlem
infected88s avatar
Jag har haft samma problem som dig och jag fattade inte vad problemet var. Körde oändligt många chins och sjukt mycket latsdrag med brett grepp. Istället för att bugga vingar fick jag bara större biceps. Tog mig flera månader innan jag insåg vad problemet var. Det ligger lite i vad Thomaspunkt säger att man ska försöka dra ner armbågarna istället för armarna. Alltså tänk på dina armar som rep som håller i vikten, inget mer. Du ska inte aktivera bicepsen för mycket. Tricket här ligger i att dra ner vikterna rejält. Lämna egot i omklädningsrummet och kör kanske lite mer än hälften av vad du körde förut. Sen hjälper det om du blundar och fokuserar på vingarna. Om du har svårt för att känna av dem så kan du stanna lite i bottenläget och hålla fast där en sek och känna hur det bränner lite i dem. Sänk också hastigheten på rörelsen och kör riktigt sakta 8-12 reps. På det här sättet kommer du minska belastningen på biceps och isolera latsen mer. Lycka till!
Citera
2011-05-03, 19:32
  #7
Avstängd
Slackoffs avatar
Jag avskyr verkligen ordet vingar i det här sammanhanget,det ger mig migrän.
Citera
2011-05-03, 19:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Är det bara genetik eller hur gör man för att specifikt försöka få bredare lats?
Red Bull?
Citera
2011-05-03, 19:53
  #9
Medlem
BRZMs avatar
Testa denna!

http://exrx.net/WeightExercises/Lati...rPullover.html
Citera
2011-05-03, 19:54
  #10
Medlem
oxicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag avskyr verkligen ordet vingar i det här sammanhanget,det ger mig migrän.

För att du kan det latinska namnet Latisimus Dorsi eller hur
Citera
2011-05-03, 19:55
  #11
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Prova att köra latsdrag med brettgrepp och dra med armbågarna istället för armarna. Svårt att förklara i text men har verkligen hjälpt mig

Absolut bästa tipsen för att aktivera latsen maximalt under latsdrag. Däremot är smalt grepp att föredra
Citera
2011-05-03, 19:55
  #12
Medlem
oxicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Testa denna!

http://exrx.net/WeightExercises/Lati...rPullover.html

Grymt bra övning
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback