Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-02, 23:20
  #1
Medlem
Philens avatar
Hej! Jag har suttit och funderat på om det finns något program där man kan titta på t.ex. South Park (eller annan serie/film etc.) i en grupp, så man t.ex. kan sitta på Skype flera stycken och skratta samtidigt osv.

Någon flashbackare som har koll på om det finns något program som liknar min beskrivning?

Tackar på förhand!

PS: Vet inte om jag har lagt tråden helt rätt, så flytta den gärna så den hamnar rätt.
__________________
Senast redigerad av Philen 2011-05-02 kl. 23:23.
Citera
2011-05-02, 23:27
  #2
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philen
Hej! Jag har suttit och funderat på om det finns något program där man kan titta på t.ex. South Park (eller annan serie/film etc.) i en grupp, så man t.ex. kan sitta på Skype flera stycken och skratta samtidigt osv.

Någon flashbackare som har koll på om det finns något program som liknar min beskrivning?

Tackar på förhand!

PS: Vet inte om jag har lagt tråden helt rätt, så flytta den gärna så den hamnar rätt.

Detta går ju att göra genom olika konferensverktyg (ex. webex) men jag vet inte riktigt om det är det som du är ute efter.Bör finnas liknande verktyg även för *nix miljö, frågan bara är vilken kvalité samt kostnad.
Citera
2011-05-02, 23:34
  #3
Medlem
Philens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Detta går ju att göra genom olika konferensverktyg (ex. webex) men jag vet inte riktigt om det är det som du är ute efter.Bör finnas liknande verktyg även för *nix miljö, frågan bara är vilken kvalité samt kostnad.
Försöker formulera om mig:
Jag är alltså ute efter ett program där jag och mina vänner kan sitta och kolla på en film eller serie samtidigt. Det blir alltså likadant som när man kollar på TV med vänner i vanliga fall, förutom att man sitter hemma på Skype med varandra istället för brevid varandra i TV-soffan
Citera
2011-05-02, 23:38
  #4
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philen
Försöker formulera om mig:
Jag är alltså ute efter ett program där jag och mina vänner kan sitta och kolla på en film eller serie samtidigt. Det blir alltså likadant som när man kollar på TV med vänner i vanliga fall, förutom att man sitter hemma på Skype med varandra istället för brevid varandra i TV-soffan

Vad är meningen med att jag skriver ett inlägg om du inte ens läser det..
Citera
2011-05-02, 23:38
  #5
Medlem
Du kan streama via VLC, och dina polare ser också via VLC.
Citera
2011-05-02, 23:39
  #6
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Tanken har slagit mig också,
men det har bara blivit
"1-2-3-TRYCK!"

än så länge
synkad playtryckning dvs
Citera
2011-05-02, 23:43
  #7
Medlem
Philens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mighty^^
Du kan streama via VLC, och dina polare ser också via VLC.
Låter intressant! Vet du något om hur kvalitén blir då?
Citera
2011-05-03, 19:18
  #8
Medlem
Det blir samma kvalla som det är på filmen.
Citera
2011-05-03, 22:18
  #9
Medlem
Philens avatar
Låter ju toppen! Hur gör jag nu för att streama VLC då?

EDIT: Hittade det nu, tack för hjälpen!
Någon moderator kan låsa tråden om de vill!
Citera
2011-05-04, 23:43
  #10
Medlem
Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback