2011-05-03, 19:48
Medlem
Men är ni tröga på riktigt vill TS ha pengarna så går han bara till Forex lite stiligt och begär ut 100-200 tusen som han får ut hur lätt som helst 3-5 Forex besök, kassörskan frågar vad han ska ha pengarna till "bilköp" punkt och slut!
Citera
2011-05-03, 19:59
Medlem
Trollettrolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
Allt på rött/svart, hoppas på det bästa.

är det ett företag som har skickat pengarna så måste du inte skicka tillbaka dom. Dock så kommer dom nog ta det till en rättegång.
Citera
2011-05-03, 20:33
Medlem
Miniskelns avatar
TS har just fått ett bostadslån beviljat och fått pengarna på kontot. TS tar en screenshot. TS köper lägenheten/huset. TS startar trolltråden och postar screenshot på flashback.
Case closed.
Citera
2011-05-03, 20:38
Bannlyst
TS kan ju hoppas att avsändaren fick en hjärtattack och trillade av pinnen när han/hon upptäckte att pengarna var skickade till fel konto.
Citera
2011-05-03, 20:47
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceboys
Men är ni tröga på riktigt vill TS ha pengarna så går han bara till Forex lite stiligt och begär ut 100-200 tusen som han får ut hur lätt som helst 3-5 Forex besök, kassörskan frågar vad han ska ha pengarna till "bilköp" punkt och slut!

NeeEEeEEEeeeeEEEeEEjjjJJjJJjJJJjJjJJ. Vid större uttag så kommer personalen fråga ang. detta pga. den nya lagen om "sponsring av terrorism" (eller vad den heter) samt penningtvättslagen. De är skyldiga enl. lag att fråga (sen om de gör det är en annan) och åter igen kan han inte få ut mer än beloppslimiten.

Likväl så räcker det inte att säga bilköp, numera måste du förklara vart pengarna även kommer ifrån.
Citera
2011-05-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilleFresh
Antar att du inte har läst ett skit av vad andra skrivit. Det är OLAGLIGT att spendera pengarna!

Går han plus så ÄGER han fortfarande pengarna...
Citera
2011-05-03, 20:51
Medlem
har ts ens skrivit något sedan han startade tråden eller är det 30 sidor av kolsvarta negerjävlar till idioter som spekulerar o ger 'skojiga' tips?
Citera
2011-05-03, 20:56
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniskeln
TS har just fått ett bostadslån beviljat och fått pengarna på kontot. TS tar en screenshot. TS köper lägenheten/huset. TS startar trolltråden och postar screenshot på flashback.
Case closed.

Objection! You'll see, what you exactly are saying, are things just based on loose rumors and other things made up by your mind, none of these statements are actually real, cold, hard facts. The suspect is still innocent, and none of you wild speculations are ever going to prove that TS is a troll.

I rest my case.

Nä, men det är väldigt långsökta slutsatser du drar. Vad skulle TS tjäna på det för? ''Haha, jag har köpt ett hus, nu kan jag trolla på Flashback.'' Låter långsökt enligt min mening i varje fall.
Citera
2011-05-03, 20:58
Bannlyst
Problem vid överföringen. Kan du skicka tillbaka till mig är du snäll?
Citera
2011-05-03, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Davidek
Såg idag på min mobil, med hjälp av appen bankdroid att jag plötsligt hade ca 1,2 miljoner kronor mer än de ca 40 000 kronorna jag hade innan. Blev lite glad då jag självklart trodde appen hade hängt sig, men när jag senare loggade in med min dosa såg jag att pengarna faktiskt fanns där.

Avsändaren för pengarna var "---". Några dagar innan (lönedag dårå) hade jag fått min lön på ca 5000kronor, så felet ligger inte där.

Begår jag ett brott om jag inte kontaktar banken? Kan de ta reda på vem jag är? (de som satte in pengarna) och borde jag behålla pengarna?

Edit:
Bildbevis:
http://www.n0.se/v/f4a71d_nordea2..png

Du skulle aldrig skrivit något här ens. Nu har ju så klart Nordea redan sökt på folk som har just det saldot din bild säger och troligen hittat dig.
Citera
2011-05-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kipkay
Ett sånt här tillfälle vill man ju bara kunna!
1. TA UT PENGARNA
2. DRA FRÅN LANDET
3. LIGGA I EN SOLSTOL

Haha, det är ju riktigt smart. När man ska ha sådana planer gäller det ju snarare 20 miljoner, eller vill du leva på 1,2 miljoner under hela din livstid?

Vänta tills det kommer in 20 miljoner kan du överväga alternativet, vilket skulle vara jävligt nice!
drömmen att det ska komma på räkmacka !
Citera
2011-05-03, 21:40
Bannlyst
Dra utomlands, du kan leva gott med dom pengarna kom tillbaka när det preskeberat (stavning)

Du kan ha jävligt skoj med dom pengarna i dom flesta länderna i Asien, tex indien:9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in