Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-06, 15:12
  #1705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyzNTheHood
Det finns ju bilder på google som visar Bin Laden när han är död men det har ju tydligen gjorts fejkbilder, man har klippt ihop Bin Ladens bild (när han lever) med en person som är död. Sökte dock på Google och hittade en bild som ska vara den ''riktiga''. Det är dock svårt att säga i.o.m att han är helt söndersprängd...

OBS! JAG VARNAR FÖR STARKA BILDER!

Haha eller hur? Osama finns nog kvar i Tora Bora.
Citera
2014-07-29, 00:35
  #1706
Medlem
TheTranceMans avatar
Han lever nog, det var nog någon kusin eller not till Usama bin Ladin dom fick hitta så dom sluta lätta efter Usama bin Ladin.
Citera
2016-09-11, 18:21
  #1707
Medlem
Hirvis avatar
http://www.esquire.com/news-politics...aden-interview

Säkert old news, men riktigt intressant artikel med intervju.
Citera
2021-01-10, 18:19
  #1708
Medlem
Jakten på Usama bin Ladin i P3 Dokumentär
https://sverigesradio.se/avsnitt/1631692
Citera
2021-09-12, 01:59
  #1709
Medlem
Generalanderssons avatar
En grej som jag aldrig har fattat är varför man inte fångade Bin Laden levande istället för att mörda honom på platsen?
Citera
2021-09-12, 17:57
  #1710
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
En grej som jag aldrig har fattat är varför man inte fångade Bin Laden levande istället för att mörda honom på platsen?

Min gissning..

Hade man tatt honom levande så tippar jag att jänkare lite "runt omkring" skulle ha blivit kidnappade (tex Afghanistan) med tiden, och Al-Q skulle kräva en fångväxling eller så skulle jänkarna avrättas..

Kan bli en knivig situation för en sittande amerikansk president att få det gång, på gång på gång..

Med Usama död så tappade han sitt värde tvärt.
Citera
2021-09-12, 17:59
  #1711
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Min gissning..

Hade man tatt honom levande så tippar jag att jänkare lite "runt omkring" skulle ha blivit kidnappade (tex Afghanistan) med tiden, och Al-Q skulle kräva en fångväxling eller så skulle jänkarna avrättas..

Kan bli en knivig situation för en sittande amerikansk president att få det gång, på gång på gång..

Med Usama död så tappade han sitt värde tvärt.
Och snacka om lång komplicerad krävande rättegång som skulle ge honom en jävla massa utrymme att faktiskt sätta USA i dåligt ljus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback