Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-01, 18:43
  #1
Medlem
Ja som ni hör är frågan både pinnsam och antagligen rätt ovanlig..

Har börjat lira med några vänner men har inte en aning om jag skjuter från höger eller vänster i innebandy och detta gör mina kompisar tokiga. Då jag byter håll hela tiden..

Jag är högerhänt när jag spelar fotboll och högerspelare i golf och högerhänt när jag skriver.

Finns det något test man kan göra för att testa?

Tycker de känns ungefär likadant från bägge hållen. Att jag spelar golf antar jag rör ihop det hela..

Vilket är man generellt?

Kan inte köpa en klubba innan jag vet
Citera
2011-05-01, 18:46
  #2
Medlem
bezzes avatar
tror du ska ha bladet på vänster sida!! de har iaf jag o jag e höger med allt annat!
Citera
2011-05-01, 18:46
  #3
Medlem
högerhänt när du spelar fotboll? är du målvakt?
Citera
2011-05-01, 18:47
  #4
Medlem
Finns det någonting du gör år vänsterhållet? Om inte tror jag du är vänsterskytt..

Annars köp en relativt rak klubba så kan du köra från båda hållen
Citera
2011-05-01, 18:47
  #5
Medlem
Kiggzors avatar
märklig fråga, sånt brukar man märka ganska snabbt, men det är väl bara att stå ett tag och skjuta bollar från vänster, sen höger och känna efter vad som känns bäst, kanske bra att köra som med golf om du är van vid det
edit:högerhänta brukar ha bladet på vänster sida
__________________
Senast redigerad av Kiggzor 2011-05-01 kl. 18:49. Anledning: la till grejs, stavfel
Citera
2011-05-01, 18:49
  #6
Medlem
Köp en rak klubba
Citera
2011-05-01, 18:54
  #7
Medlem
-serendipity-s avatar
De flesta innebandyspelare är leftare (skjuter från vänster sida), men det är ju helt klart individuellt Att du kan skjuta från båda håller är väl bara en fördel?
Citera
2011-05-01, 19:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJoker1
högerhänt när du spelar fotboll? är du målvakt?


Oj sorry nej högerfotad ska det vara såklart!

Kiggzor
Citat:
märklig fråga, sånt brukar man märka ganska snabbt, men det är väl bara att stå ett tag och skjuta bollar från vänster, sen höger och känna efter vad som känns bäst, kanske bra att köra som med golf om du är van vid det
edit:högerhänta brukar ha bladet på vänster sida

Jag har testa men tycker inte de hjälper så mycket. När jag spelar golf skjuter jag från höger till vänster.

Citat:
Finns det någonting du gör år vänsterhållet? Om inte tror jag du är vänsterskytt..

Annars köp en relativt rak klubba så kan du köra från båda hållen

Inte vad jag vet om skulle vara innebandy isådanna fall. Är starkare i högerarmen och kastar och dylikt med den också..

Så om jag har förstått det hela högerhänt spelar generellt från vänster till höger.
Bladet på vänstersidan med andra ord?

Har funderat varför det inte finns dubbelvinklade klubbor, hade varit skitbra ..
Köper jag en rak klubba kommer jag aldrig få upp skotten!
Citera
2011-05-02, 02:42
  #9
Medlem
MegaHeads avatar
Skapligt stolpskott.
Citera
2011-05-03, 16:56
  #10
Medlem
tasys avatar
Golf har rört ihop det för mig också en del, men åt andra hållet. Jag är högerhänt, kastar med högern, högerfotad, skjuter från vänster till höger.

I golf ska man ju i regel då skjuta från höger till vänster, men jag har fått det på sne så jag spelar golf från vänster till höger.

Det kan mycket väl vara så i ditt fall också
Citera
2011-05-03, 17:10
  #11
Medlem
Haha ledsen kompis, men det låter som att du är efterbliven när man läser detta. Det är inget påhopp utan ett faktum!

Om det nu är som du säger, att du skjuter lika bra/kasst på båda håll, så är det ju bara till att välja ett och fortsätta öva på det hållet så blir du följaktligen bättre. Var själv leftare när jag var yngre men farsan skolade om mig till rightare då han vägrade köpa mig en ny klubba och han själv är rightare, haha.

Lycka till!
Citera
2011-05-06, 00:03
  #12
Medlem
Citat:

tasy Golf har rört ihop det för mig också en del, men åt andra hållet. Jag är högerhänt, kastar med högern, högerfotad, skjuter från vänster till höger.

I golf ska man ju i regel då skjuta från höger till vänster, men jag har fått det på sne så jag spelar golf från vänster till höger.

Det kan mycket väl vara så i ditt fall också


SVAR

Ja det är golfen som rört ihop det för min del med. Där högerspelare spelar från höger till vänster. Har aldrig spelat innebandy tidigare (förutom på idrottslektionerna i skolan).
haha, ja som sagt ingenaning. Får väl vänta och se, haha.



Bebbsan11

Din pappa är EFTERBLIVEN!

Det är ju leftare som sticker ut från mängden som folk vill ha i sina lag.
Varför väljer man att skola om en då? Samma sak gäller om man är vänsterfotad i fotboll. Inte skolar man om en till högerfotare.
Det skulle isådanna fall vara att man tränar upp högerfoten..

Som jag nämnde tidigare har jag aldrig spelat innebandy/hockey mer än på idrottslektionerna i skolan. Typ 4 gånger per år.
Då blir det lätt såhär!

Likadant gäller med snowboard och Longboard om man inte åkt tidigare.
Där har jag höger fot fram. Fast det kan man ju inte veta om man inte åker kontinuerligt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback