2011-05-01, 14:28
Medlem
J-ssons avatar
Min deklaration har kommit bort och den ska ju vara inne imorgon. Går det att vända sig till Skatteverket imorgon för att få en utskrift direkt? Ingenting skall läggas till eller ändras, utan det ska bara skrivas under.
Citera
2011-05-01, 14:40
Medlem
knullklassons avatar
Deklarera på internet. Du har väl internet?
Citera
2011-05-01, 14:42
Medlem
skaffa en E legitimation via din internetbank och deklarera via nätet.. tar 5min att utföra
Citera
2011-05-01, 14:44
Medlem
J-ssons avatar
I det här fallet går det inte med e-leg, utan det måste skrivas under och lämnas in
Citera
2011-05-01, 14:50
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
I det här fallet går det inte med e-leg, utan det måste skrivas under och lämnas in
Varför skulle det inte gå? Eller du menar för att du behöver ha den på papper med? Eller för att du inte har möjlighet att göra en e-legitimation?

Man skall väl spara skräpet x antal år så du borde ju försöka fixa den på papper ändå, men som sagt, om du har någon Internetbank och kan skapa en e-legitimation så kan du ju godkänna den där.
Citera
2011-05-01, 14:51
Medlem
DollarMakers avatar
ja ring till skatteverket 0771-567567 så får du en kod för underskrift som du kan sen smssa till
nummer 71144.skriv t.e.x personnummer 5805020167 mellanslag och kod som du får för underskrift
sen skickar du detta imorgon.Lycka till.!

edit/ du har en särskild deklaration inte allmän eller (förenklad deklaration)
då får du nog kontakta skatteverket kanske personligen imorgon och skriva under i kontoret för att slippa straffavgift
Senast redigerad av DollarMaker 2011-05-01 kl. 15:01.
Citera
2011-05-01, 14:51
Medlem
J-ssons avatar
Det är inte alla deklarationer som går att lämna in med e-leg, utan denna måste skrivas under och lämnas in i pappersform.

Jag har i alla fall lämnat in min privata deklaration nu via e-leg. Inga problem. Men den som måste lämnas in i pappersform.. Antingen måste jag hitta den eller så måste jag besöka Skatteverket, då jag har organisationsnummer m.m.
Senast redigerad av J-sson 2011-05-01 kl. 15:08.
Citera
2011-05-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Det är inte alla deklarationer som går att lämna in med e-leg, utan denna måste skrivas under och lämnas in i pappersform.

Jag har i alla fall lämnat in min privata deklaration nu via e-leg. Inga problem. Men den som måste lämnas in i pappersform.. Antingen måste jag hitta den eller så måste jag besöka Skatteverket, då jag har organisationsnummer m.m.

Är det ett AB, HB eller förening så att det är någon av inkomsdeklaration 2, 3 eller 4 kan du ju bara skriva ut den på skatteverkets hemsida och sedan skriva under och lämna in, är det ett dödsbo blir det värre, men ändå bara gå in på ett skattekontor imorgon och få en utskriven och skriva under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in