Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-27, 13:33
  #1765
Medlem
Hej,

Jag spelar inte sådär jättemycket. Ibland om jag får tid.

Jag funderar därför på ett Xbox Series S.

Är series S bra eller? Ingen större skillnad mot X förutom 4k och skiva?

Och hur står sig Series X mot Playstation 5?

Om ingen svarar här så startar jag en ny tråd. Just saying!
Citera
2023-05-17, 10:16
  #1766
Medlem
dreadpirate420s avatar
Förbokade en Asus ROG Ally för någon dag sedan och funderar på hur man bäst kopplar ihop den med skärm, mus och tangentbord. Deras ASUS ROG Gaming Charger Dock som säljs har en hdmi port och en usb port. Det känns väldigt knapert, speciellt då man behöver två usb portar för att koppla både mus och tangentbord till enheten. Vad har dom tänkt sig, att man kopplar in tangentbordet med usb och kör musen via bluetooth?
Sen ska dom ha nästan 1000kr för den vilket känns mycket , har sätt flera "Docks" som passar till Steam Deck med 6 portar inkl ethernet port för 500kr.
Citera
2023-07-27, 23:52
  #1767
Medlem
Soulflowers avatar
Läst några sidor tillbaka men hittar inget uttömmande om headset.
Jag har en Series X och spelar väldigt sporadiskt och casual. Lurat lite på Steelseries arctis 9x eller Nova 7x.
Viktigast är att jag kan koppla Bluetooth och lyssna på musik samtidigt som jag spelar, trådlösa och hyfsad batteritid. Finns det lika bra budgetalternativ eller andra märken/modeller jag kan titta på?
Ni som har någon av ovanstående, är ni nöjda?
Citera
2023-08-19, 14:17
  #1768
Medlem
Har idag en PS4, gamla vita Wii och en retropie för retrospel. Sugen på en ny konsoll men vet inte vad jag ska köpa.

Meta Quest3
Läpps snart och har länge varit sugen på VR, den har även fått bra recensioner förutom priset.

PS5
Säkert en grym konsol men eftersom jag redan har ett PS4 känns det inte som en riktig uppgradering även om man kan köpa VR till men det blir för dyrt.

Nintendo switch
Bra för barn och har själv varit med sedan NES så många spel man har minnen till som tillverkas än idag.

Vad ska jag köpa? Det finns inga speciella spel till vissa konsoller jag bara måste ha.
Citera
2023-11-23, 18:53
  #1769
Medlem
Hej, sitter och tittar på julklappar och min pojk vill ha en mikrofon att koppla in till sitt Xbox. Har googlat en del och det verkar som att dessa mikrofoner bara är kompatibla med PC eller PlayStation. Vet ni om det finns mikrofoner som är kompatibla med Xbox?

Mvh
Citera
2024-01-02, 21:21
  #1770
Medlem
Skogsvandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Hej, sitter och tittar på julklappar och min pojk vill ha en mikrofon att koppla in till sitt Xbox. Har googlat en del och det verkar som att dessa mikrofoner bara är kompatibla med PC eller PlayStation. Vet ni om det finns mikrofoner som är kompatibla med Xbox?

Mvh

Om det fortfarande är aktuellt. Själv har jag HyperX CloudX Stinger Core. Bra ljud och uppfälldbar mikrofon, trycker ej mot själva öronen så kan ha dem på länge utan irritation. Sladdlösa, fullt batteri räcker tillräckligt. Laddas genom en USB-kabel.

https://www.netonnet.se/art/gaming/g...QaAhYBEALw_wcB

Tror inte Microsoft tagit fram en fristående mikrofon om det vore mer du söker. Tyvärr.
Citera
2024-01-02, 23:36
  #1771
Medlem
Ja, det är fortfarande aktuellt. Han vill helst ha en fristående microfon, men om det inte finns så är det inte mycket att göra. Ska kolla på länken, tack för hjälpen.

Mvh
Citera
2024-01-22, 07:19
  #1772
Medlem
Tycker ni Xbox är bättre än Wii? Jag som spelar lite bad rekommenderar ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback