2011-11-28, 21:37
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
första gången jag hör något annat än att slim ska vara väldigt tyst.

Den gamla modellen gör ju nästan att man får tinnitus och då överdriver jag bara lite.
Dom är i princip lika tysta. Skiljer några få dB, men det är allt. Enda gångerna man kan höra någon skillnad är om man köra spelen av skivan, men det gör man ju inte.
Citera
2011-11-28, 21:52
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Dom är i princip lika tysta. Skiljer några få dB, men det är allt. Enda gångerna man kan höra någon skillnad är om man köra spelen av skivan, men det gör man ju inte.

Tänkte inte på det där med att man kan installera spelen.
Citera
2011-11-28, 22:28
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Jag testade ett par 3rd party kontroller hos en kompis en gång. Funkade som vanliga Wiimotes. Vet dock inte om dom håller lika länge. Wiimoten klarar ju t.ex. att slungas iväg genom vardagsrummet in i en väg. 3rd party kanske inte håller lika bra?

Googlade lite och det verkar vara lotto när det gäller tredjepart... Vissa duger, andra inte, vissa är bra, andra totalt skräp... Jag köpte original.

Citat:
Släng in Kinect så blir det 4100 kronor. Dessutom fick han en extra handkontroll. Så det blir 400 kronor till, vilket gör att priset slutar på 4500 kronor. Om han köper nytt får han alltså betala 1500 kronor extra och kommer dessutom ha färre spel.

Dessutom låter inte Slim "MYCKET" mindre än dom äldre. Jag skulle inte ens vilja säga att man hör en skillnad.

Xbox 360: 28 dB
Xbox 360 Slim: 24 dB
http://www.pcgameshardware.com/scree...ox-360-S-1.png

Den nya kan också gå sönder imorgon.

Här håller jag inte med... Min slim är i stort sett ljudlös, min gamla premium låter så in i helvete, fläkten flåsar så den hörs när man har "normal" volym på TV:n när man spelar. Det är stor skillnad på mina två xboxar iaf.
Citera
2011-11-28, 22:29
Bannlyst
Citat:
Släng in Kinect så blir det 4100 kronor. Dessutom fick han en extra handkontroll. Så det blir 400 kronor till, vilket gör att priset slutar på 4500 kronor. Om han köper nytt får han alltså betala 1500 kronor extra och kommer dessutom ha färre spel.

Dessutom låter inte Slim "MYCKET" mindre än dom äldre. Jag skulle inte ens vilja säga att man hör en skillnad.

kinektet var 3 veckor gammalt, kvitto fanns.

2 handkontroller faktiskt.
2 guitarhero gitarreroch ett headsett.

kanske borde ha skrivit det från början men då satt jag på iPaden och orkade inte skriva nå längre.
Citera
2011-11-29, 12:22
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:

Ja men du vet att console har GARANTI på sitt jobb, + att det fortfarande är mkt större risk att den gamla går sönder imorgon än den nya. Sen kinect kan man skippa, ploj grej som inte ens är värt vatten. Angående mängden spel, vad har du 100st och kanske är intresserad av 5, eller 10 st och är intresserad av 10? Sen så kan ju flashen vara gammal på den beg 360. Bam ~600kr till på dom 3000.

Jo man hör en stor skillnad på gamla och nya. Jag själv tycker även den nya låter för mkt, men den är ljudlös om man jämför med gamla
Citera
2011-11-29, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeAPBT
Ja men du vet att console har GARANTI på sitt jobb, + att det fortfarande är mkt större risk att den gamla går sönder imorgon än den nya. Sen kinect kan man skippa, ploj grej som inte ens är värt vatten. Angående mängden spel, vad har du 100st och kanske är intresserad av 5, eller 10 st och är intresserad av 10? Sen så kan ju flashen vara gammal på den beg 360. Bam ~600kr till på dom 3000.

Jo man hör en stor skillnad på gamla och nya. Jag själv tycker även den nya låter för mkt, men den är ljudlös om man jämför med gamla
Det ärnyaste flashen... Snubben jag köper av sa vilka spel/genres det handlar om och det är bara sådana jag tycker om (race,rpg,fps,sport)

Och iallafall jag,spelar inte bara 10 spel. Det kommer ju nya hela tiden och det är alltid kul att köra gammla. Dessutom får jag några tommskivor.

På vilket sätt är kinekt skräp, själv tycker jag det är ganska underhållande.
Citera
2011-11-29, 15:59
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka500
Det ärnyaste flashen... Snubben jag köper av sa vilka spel/genres det handlar om och det är bara sådana jag tycker om (race,rpg,fps,sport)

Och iallafall jag,spelar inte bara 10 spel. Det kommer ju nya hela tiden och det är alltid kul att köra gammla. Dessutom får jag några tommskivor.

På vilket sätt är kinekt skräp, själv tycker jag det är ganska underhållande.
Ok är det bara spel du tycker om visst, 100 spel ca 25 kr spelet, 2500kr. Det är bra om du gillar flertalet av titlarna, iaf 20-30%. Det där med kinect är min personliga åsikt, styra allt med kroppen nej tack. Men vi alla är olika.

Jag skulle iaf köpt nytt, känns säkrare då jag för länge sen köpte beg xbox(inte 360) och den började bokstavligen brinna efter 2 veckor. Enheten drar in dam, vet inte hur duktig 360 är på det men skulle inte chansa
Citera
2011-11-29, 17:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka500
kinektet var 3 veckor gammalt, kvitto fanns.

2 handkontroller faktiskt.
2 guitarhero gitarreroch ett headsett.

kanske borde ha skrivit det från början men då satt jag på iPaden och orkade inte skriva nå längre.
Ja ingår det 2 GH gitarrer också så är det en väldigt prisvärd deal du har blivit erbjuden.

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Googlade lite och det verkar vara lotto när det gäller tredjepart... Vissa duger, andra inte, vissa är bra, andra totalt skräp... Jag köpte original.

Här håller jag inte med... Min slim är i stort sett ljudlös, min gamla premium låter så in i helvete, fläkten flåsar så den hörs när man har "normal" volym på TV:n när man spelar. Det är stor skillnad på mina två xboxar iaf.
Ja original är alltid bäst.

Min tjockBox hör man i varje fall inte med TVn på. Och alla tester visar även på att det endast skiljer sig några få dB. Det kan alltså inte vara någon större märkbar skillnad.
Citera
2011-11-29, 17:52
Medlem
Citat:

Vad menar du med det? Klart man måste använda den ursprungliga skivan så länge man inte flashat sin konsol.
Citera
2011-11-29, 18:20
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Vad menar du med det? Klart man måste använda den ursprungliga skivan så länge man inte flashat sin konsol.
Installerar man spelen på hårddisken så används inte DVDn. Den snurrar bara upp i början när man startar spelet för att konsolen ska veta spelet är äkta, sen använder den inte DVDn längre utan kör hela spelet från hårddisken (alltså försvinner allt ljud från DVD-läsaren under spelets gång).
Citera
2011-11-29, 18:53
Medlem
Citat:
Min tjockBox hör man i varje fall inte med TVn på. Och alla tester visar även på att det endast skiljer sig några få dB. Det kan alltså inte vara någon större märkbar skillnad.

Nu är det väl så att "några få dB" kan motsvara en flera gånger högre ljudnivå så det märks nog?
Citera
2011-11-29, 19:23
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ja ingår det 2 GH gitarrer också så är det en väldigt prisvärd deal du har blivit erbjuden.

Ja original är alltid bäst.

Då är du lyckligt lottad! Av mina kompisar som har Xbox så har 5 st. tjockmodellen, alla låter som jetplan. Sen är det ju så att 2db är dubbelt så mycket som 1db, 3db är dubbelt så mycket som 2db etc. Så varje db är en fördubbling, så "några få db" gör stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in