2010-06-12, 13:40
Medlem
Abughosts avatar
Köp Xbox360, billigare - Lika bra kvalitet, Spelen kostar lika mycket som PS3, Grafiken är lika bra som PS3.

Mja varför lägga mer på något du kan få billigare?

Tänk dig att du kommer få betala lika mycket för spelen för PS3, Om du köper X360 kan du kanske köpa mer spel pga priset.
Citera
2010-06-12, 13:43
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abughost
Köp Xbox360, billigare - Lika bra kvalitet, Spelen kostar lika mycket som PS3, Grafiken är lika bra som PS3.

Tänk dig att du kommer få betala lika mycket för spelen för PS3, Om du köper X360 kan du kanske köpa mer spel pga priset.
Gör inte det här till en PS3vsXBOX360-tråd, det räcker med de som finns.

TS: Ta en titt i forumdelen jag skrev och läs igenom trådarna där för att få en bättre uppfattning om PS3 och ta en titt igenom vilka speltrådar som finns för att bestämma dig angående spelköp.
Citera
2010-06-12, 14:01
Medlem
NewNames avatar
Citat:

Verkligen inte lika bra kvalitet och verkligen inte lika bra grafik.
Kör man med 576i kanske det är lika bra men inte med 1080p.

Satsa på Ps3 inte Failbox
Citera
2010-06-12, 15:56
Bannlyst
Lägg ner köpet och spara dina pengar på banken istället, dra en snabb runk och du har glömnt dina problem!
Citera
2010-06-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om du kollar i forumet Data: Dator och konsolspel: Konsol - Hårdvara så hittar du en lång tråd om PS3.

Enligt mig är den värd pengarna, köp en ny, köp de spel du tycker är intressanta.

Länka gärna till tråd men skulle behöva mer tips vilken konsol som är bäst och så? . Möjligtvis skulle jag kunna posta det i en annan tråd men kändes enklare att göra så här. Om det inte går bra får mod stänga och länka till en bättre.
Citera
2010-06-13, 00:50
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleone
Länka gärna till tråd men skulle behöva mer tips vilken konsol som är bäst och så? . Möjligtvis skulle jag kunna posta det i en annan tråd men kändes enklare att göra så här. Om det inte går bra får mod stänga och länka till en bättre.
Men helvete. PS3-tråden. Snälla, sök nästa gång.
Citera
2010-06-13, 10:30
Medlem
Jag skulle välja xbox360 för då kan du lämna in den för ca 300kr och vips så kan du tanka ner spelar och bränna dom. Mer värt att ladda hem spel än att köpa dom.

Grafikmässigt så ser man ingen skillnad på PS3 och Xbox360, PS3 har iofs en bluray.
Citera
2010-06-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Men helvete. PS3-tråden. Snälla, sök nästa gång.

Men det är ju inte den typen av tråd jag var ute efter . Tråden ger som rubriken säger "Blanka fan i Xbox". Jag är ute efter tips om vilken konsol som är bäst och är inte den tråden då lite väääääl partisk ?
Citera
2010-06-13, 10:41
Medlem
Dogdylans avatar
Wii har guitarhero, vilket är småkul om man är full och är flera stycken. Sedan gillar jag sportspelen såklart. . Har dock inte spelat Wii på över ett år. Eftersom man inte kan titta på DVD på Wii så är det rätt värdelöst. Internet kan man inte heller spela på. (Tror jag).

Grafiken är rätt dålig, det är liksom ett partyspel. Inget man spelar med sig själv. Jag skulle inte rekommendera Wii, om du inte är en barnfamilj eller har mycket vänner. Det brukar oftast finnas en Wii i studentkorridorer och studentkollektiv - just på grund av att Wii är rätt socialt och skall spelas med fler än en. Spelen är billiga.

Ps3 är grymt trevligt. Jag spelar online då och då. Mest Modern Warfare 1 och 2 samt litet andra "Call of Duty" spel. Jag har dem till min bärbara PC också. Jag gillar Ps3 mer än Xbox, eftersom Ps3 erbjuder en justare DVD och man kan spela online gratis. Sådant är viktigt. Tydligen skall de flesta spelen vara patchade till Xbox 360, så spelen ser alltid litet sämre ut på Ps3. Inget märkbart dock.

Xbox 360 har jag spelat mest, på grund att många kompisar har ett sådant. Gears of War 1-2, Skate, Call of Duty spelen, Rainbox Six,, Guitarhero osv....underbart kul. Kontrollen till Xbox 360 gillar jag mer än den på Ps3. Den på Ps3 känns "billig" men spakarna på Ps3 kontrollen har mer "precision".

Överlag skulle jag säga att Ps3 är en Ferrari - med "allt". Xbox 360 är en spelmaskin och endast en spelmaskin. Xbox 360 är en "bättre" spelmaskin än Ps3. Wii är rätt värdelöst. Man har utvecklat Wii-kontroller och dess koncept till Ps3 och Xbox 360. Det är därför rätt onödigt att köpa Wii.

Som sagt -

1. Ps3 - för en "Lyxigare produkt"
2. Xbox 360 - För den som endast vill spela
3. Wii - för den fattiga och den som endast spelar med kompisar på fyllan då och då.

Bäst är ju ändock PC.
Senast redigerad av Dogdylan 2010-06-13 kl. 10:48.
Citera
2010-06-13, 10:52
Medlem
1979s avatar
Citat:

Problemet med 360:n är att den väsnas så in i helvete. Spelen är väl nån hundring billigare till PS3:an?

/360-brukare
Citera
2010-06-13, 11:01
Bannlyst
Jag gjorde såhär:
Jag köpte ett Xbox360 och ett PS3 - flashade xboxet, så spel som inte är exklusiva bränner jag ner och lirar, spel som är exklusiva köper jag
Citera
2010-06-13, 12:50
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleone
Men det är ju inte den typen av tråd jag var ute efter . Tråden ger som rubriken säger "Blanka fan i Xbox". Jag är ute efter tips om vilken konsol som är bäst och är inte den tråden då lite väääääl partisk ?
Men du kan väl kolla i forumdelen själv om du tycker att min länkning inte passade dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in