2026-03-09, 00:05
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har tänkt köpa en ny playstation 5. den är så dyr i dom svenska butikerna men jag har hittat en på ebay som jag är intresserad av. https://www.ebay.com/itm/376938792636
enligt säljaren så ska den klara alla spel. om jag förstått det rätt så ska alla ps5 klara alal spel på skiva men när det gäller spel som man köper och laddar ner online från playstation store så funkar det bara med pal i sverige, rätt?
har aldrig ägt en playstation(1,2,3,4 eller 5) och inte spelat på dessa på många år. har bara xbox 360 hemma.
kommer den jag länkade funka? är det något annat jag behöver tänka på?
Citera
2026-03-13, 11:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag har tänkt köpa en ny playstation 5. den är så dyr i dom svenska butikerna men jag har hittat en på ebay som jag är intresserad av. https://www.ebay.com/itm/376938792636
enligt säljaren så ska den klara alla spel. om jag förstått det rätt så ska alla ps5 klara alal spel på skiva men när det gäller spel som man köper och laddar ner online från playstation store så funkar det bara med pal i sverige, rätt?
har aldrig ägt en playstation(1,2,3,4 eller 5) och inte spelat på dessa på många år. har bara xbox 360 hemma.
kommer den jag länkade funka? är det något annat jag behöver tänka på?

Köpa från en säljare med endast 1 omdöme ? ja det där skriker att du blir lurad bara.

Spel kommer funka oavsett det du köper i deras onlineaffär. Du fråga bestämma själv om det är värt spara och sen ifall du behöver reklamera så blir det lite mindre roligt kanske
Citera
2026-03-16, 21:40
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Köpa från en säljare med endast 1 omdöme ? ja det där skriker att du blir lurad bara.

Spel kommer funka oavsett det du köper i deras onlineaffär. Du fråga bestämma själv om det är värt spara och sen ifall du behöver reklamera så blir det lite mindre roligt kanske
varför ska jag reklamera? vad menar du?
Citera
2026-03-16, 22:52
Medlem
Elementarts avatar
Citat:

Han menade nog att om du behöver reklamera konsolen så blir det svårt att göra det från ett köp på Ebay. Så det kan vara värt att lägga ett par hundralappar extra för att få någon form av garanti.

Jag tycker själv att det är suspekt när en säljare har flertalet konsoler till salu. Hur har han fått tag på 10 PS5-konsoler, tycker du inte själv att det ser suspekt ut?
Citera
2026-03-17, 10:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Ja alltså en konsol kan gå sönder vad kommer du göra då ? billigt är inte alltid bra
Citera
2026-03-26, 13:20
Medlem
Är det någon här som använder moddad switch?
Fått erbjudande att köpa en för 2600 med 256gb minne, egentligen varit inne på köpa en "vanlig".
Men känns som att detta blir bra mycket billigare med spelen.

Tycker ni att det funkar bra med moddat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in