Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 09:49
  #1657
Medlem
MacLeods avatar
Hej
Står i valet att köpa antingen ett begagnat PS4 eller nytt.
Min fråga är mest om det brukar uppstå problem med konsolerna?
Dvs, vågar man köpa ett begagnat?

Fördelen jag ser är ju att man får två handkontroller, lite spel och så för en lägre summa.

Tankar och idéer?
Citera
2018-07-02, 23:54
  #1658
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Hej
Står i valet att köpa antingen ett begagnat PS4 eller nytt.
Min fråga är mest om det brukar uppstå problem med konsolerna?
Dvs, vågar man köpa ett begagnat?

Fördelen jag ser är ju att man får två handkontroller, lite spel och så för en lägre summa.

Tankar och idéer?

Nytt Playstation 4 är ju inte så dyrt såvida inte du vill ha PS4 Pro. Jag hade nog köpt nytt men om du ska köpa begagnat så finns det ju Facebook-grupper för att köpa o sälja spel där de flesta spel säljs av gamers, så många där tar ganska bra hand om sina konsoler och spel, och det brukar vara vara billigare där än exempelvis blocket. Jag vet heller inte vilka fel som är förekommande på PS4or.

PS4 med två handkontroller för 3333 kronor.
https://www.elgiganten.se/product/ga...edition-500-gb
Citera
2018-07-21, 00:04
  #1659
Medlem
Fortfarande värt att köpa Xbox one x?

Jag har funderat lite på att köpa ett Xbox one x. Det lutar åt att jag kommer att köpa den men jag är inte helt säker, eftersom att det verkar som att Xbox two kommer att lanseras inom en snar framtid.
Jag har alltså tänkt att det kanske är lite ovärt att köpa ett Xbox one x nu om nästa generation lanseras snart. Hur tänker ni kring detta?
Citera
2018-07-21, 00:51
  #1660
Medlem
1Nkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exgeten
Jag har funderat lite på att köpa ett Xbox one x. Det lutar åt att jag kommer att köpa den men jag är inte helt säker, eftersom att det verkar som att Xbox two kommer att lanseras inom en snar framtid.
Jag har alltså tänkt att det kanske är lite ovärt att köpa ett Xbox one x nu om nästa generation lanseras snart. Hur tänker ni kring detta?


Beställde mitt xbox one x från amazon och har haft de nu ett par månader. Sjukt värt det om du har en 4k kompatibel skärm/TV. Jag är extremt nöjd med mitt köp. Spelar främst Rainbow Six Siege dock.

Kan även lova dig att det kommer ta en lång tid för nästa generation att lanseras. Även om de skulle komma inom en kort framtid kommer du kunna sälja av x:en för en god summa.
Citera
2018-07-21, 03:19
  #1661
Medlem
Kickexs avatar
Jag skulle helt klart vänta.
Men bara för att jag vet att jag skulle klara det utan problem.
Och sedan köpa en 4K tv i samma veva.

Uppgradering av båda dom fronterna hade blåst bort en när man då väl sätter sig ned och börjar lira.
Citera
2018-07-21, 04:08
  #1662
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exgeten
Jag har funderat lite på att köpa ett Xbox one x. Det lutar åt att jag kommer att köpa den men jag är inte helt säker, eftersom att det verkar som att Xbox two kommer att lanseras inom en snar framtid.
Jag har alltså tänkt att det kanske är lite ovärt att köpa ett Xbox one x nu om nästa generation lanseras snart. Hur tänker ni kring detta?

Det är mer än 2år kvar innan någon ny konsol släpps, du får ställa dig frågan ifall du vill spela nu eller om 2år.

Ihop med en 4K-TV så är Xbox one X helt underbar, knäpptyst dessutom!
Citera
2018-07-21, 12:27
  #1663
Medlem
Vad ska du spela för spel? För FIFA t.ex. tror jag inte att det är värt att investera i ett Xbox one X just nu.
Citera
2018-07-22, 13:16
  #1664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowmow
Vad ska du spela för spel? För FIFA t.ex. tror jag inte att det är värt att investera i ett Xbox one X just nu.
Jag ska spela Assassins`creed och andra open-world spel för det mesta.
Citera
2018-07-24, 21:45
  #1665
Medlem
Azpers avatar
Äger du någon konsol i dagsläget? Har du en 4k tv?

Om du har en 4K tv men ingen konsol hade jag köpt en Xbox One X alla dagar i veckan.

Har du inte en 4K tv hade jag köpt en Xbox One S / PS4 som är billigare än X och PRO.
Citera
2018-08-07, 20:26
  #1666
Medlem
Vad är skillnaden på ett ps4 och ett ps4slim?
Citera
2018-08-07, 20:42
  #1667
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenfluga
Vad är skillnaden på ett ps4 och ett ps4slim?

Slim är mindre.
Citera
2018-08-07, 21:48
  #1668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Slim är mindre.

Det är alltså precis samma tekniska specifikationer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback