Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-04, 18:32
  #1609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckyyy
Dax för ny konsoll här hemma och blir inte klok på alla olika modeller.
Jag har haft 360 sista åren och är inte direkt kunnig när det kommer till det "senaste" men fler och fler spel man vill ha släpps till one så det får bli att köpa det.
Jag vill fortfarande kunna spela mina 360 spel om det går?

Vad jag har läst mig till så är det Xbox One Elite jag ska köpa?, nån skillnad på elite och övriga modeller?, är det annan handkontroll på Elite?

Inte hört så mycket om elite, bara att deras kontroller är annorlunda och kan anpassas en del för vad man vill ha liksom.

Men från prestanda sidan skulle jag tro att alla olika One-modeller är på ett ungefär samma, men har dock INGEN KÄLLA på det.

Dock vet jag att det bara är "Xbox One S" som man kan köra 4K på. Men om du inte har 4K skärm eller funderar på att skaffa så är ju det ganska onldigt.
Citera
2017-01-05, 14:13
  #1610
Medlem
MartinStLouiss avatar
En bekant säljer sitt Playstation 3 för 400 kronor. Ingår bara konsol och två handkontroller. Borde man slå till?
Citera
2017-01-27, 10:21
  #1611
Avstängd
jag vill köpa ps4 for tomb raider, bf1, gta v , nhl 17. Jag har en gammal hd-tv (sony bravia) köpt 2014
Den klarar full HD men givetvis inte 4k

Är det någon mening köpa pro-versionen, hade priset bara skillt med några hundralappar hade jag köpt pro men är någon mening köpa pro? jag har inga planer på byta tv på ett tag.
Citera
2017-01-31, 22:16
  #1612
Medlem
blueprintzs avatar
Jag vill köpa xbox one. Hur kommer det sig att xbox one s 500GB med tillhörande fifa 17 är typ en tusenlapp billigare på flera ställen än vad samma modell på konsolen är utan fifa 17? Är det något lurt med dealen? Den ligger på 2190 kr som lägst nu såg jag när jag jämförde priser.

Ni som har koll, vad brukar konsolen kosta? Bör jag slå till nu pga det låga priset eller kan jag räkna med samma/liknande deal om någon månad?
Citera
2017-02-03, 12:47
  #1613
Medlem
Gosifs avatar
Funderar på ett chippat ps3 eller finns det något enkelt sätt att softmodda en ps3? Har gjort det med ett wii.
Citera
2017-02-07, 13:26
  #1614
Medlem
Tja!

Kan ni rekommendera några schyssta hörlurar när man gejmar?
Både trådbundet och trådlöst funkar.

Gärna inte mer än 3-400 kr.
Citera
2017-02-13, 19:29
  #1615
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
En bekant säljer sitt Playstation 3 för 400 kronor. Ingår bara konsol och två handkontroller. Borde man slå till?
Ja, jag hade gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Tja!

Kan ni rekommendera några schyssta hörlurar när man gejmar?
Både trådbundet och trådlöst funkar.

Gärna inte mer än 3-400 kr.
Du får inga schyssta lurar för under 500. Men sen vet inte jag vad du är för typ av spelare. Men Turtle Beach har lurar för under 500:-, men jag skulle inte kalla dem "schyssta".
Citera
2017-04-13, 16:25
  #1616
Medlem
tnkns avatar
Någon som har erfarenhet utav någon av laddningsstationerna för PS4-kontroller?
Är även på jakt efter bra gaminglurar som funkar till både PS4 och PC, kan tänka mig att betala runt 1000kr.
Citera
2017-05-16, 11:36
  #1617
Medlem
Blissummers avatar
Jag har noll koll själv på spelkonsoller men ska köpa en till en barnfamilj, bör jag köpa Playstation 4 Slim eller Xbox One S och varför bör jag välja den ena över den andra?
Citera
2017-05-21, 19:12
  #1618
Medlem
Har inte ägt en konsol sen gamla nintendo på 90-talet. Är inget "superfan" av spel. Har sedan tidigare mest spelat spel på datorn.

Vilken konsol rekommenderar ni till "nybörjare"? Favoritspelen när jag hade nintendo var super mario och sånt.
Citera
2017-05-25, 13:36
  #1619
Medlem
Tampiss avatar
Jag dammade av mitt NES igår då jag och en polare tänkte köra igenom Super Mario Bros. 3.

Testade starta konsolen med The Legend of Zelda och konsolen drog igång utan problem och sjukt nog fanns mina sparningar kvar!

Tyvärr är dock mina handkontroller inte riktigt vad de varit. Har fyra stycken och på en är styrkorset svintrögt, på en annan så är B-knappen trög, och så vidare.

Tänkte därför köpa mig en ny handkontroll.

Nesconnector har en som de beskriver som "kvalité".
Hobbex har också en handkontroll.

Någon som vet om det är enorm skillnad på dessa? Hobbex ligger ett par minuters promenad från mig så om någon vet huruvida den är rent skräp eller ej får gärna hojta till!
Citera
2017-05-28, 21:27
  #1620
Medlem
vilka appar kan man ha på ps4?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback