Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 09:04
  #613
Medlem
Hej!

En pil dyker upp i början av varje mening i Word 2016 när jag för musen över meningen. Hur får jag bort den och vad är dess syfte?

Bild:

https://www.pixeltopic.com/files/201...ermmtzihzw.jpg
Citera
2018-01-03, 13:12
  #614
Medlem
Jag har kopierat ett antal namn från en hemsida som är länkade. När jag klistrar in dem i word är de fortfarande länkade. Hur tar jag bort hyperlänken från alla samtidigt? Om jag markerar och går ner på fliken hyperlänkar kan jag inte välja ta bort hyperlän, vilket jag kan om jag markerar länk för länk. Att "sudda" funkar inte heller, länken är kvar även om den inte är synlig.
Har Mac.
Citera
2018-01-13, 00:24
  #615
Medlem
offis word 2007 stavning manuell

Utan jag tänkt på det har svensk manuella stavningsfunktionen försvunnit Word 2007. Den stryker inte längre under med röd färg och ej heller ger förslag på ord. Men om jag kör på engelsk så funkar det som det ska ?
Å jag hittar inte något lösning på googel

Å stavningen fungera på många övriga områden
__________________
Senast redigerad av dennis.v 2018-01-13 kl. 01:05.
Citera
2018-01-13, 01:36
  #616
Medlem
blueprintzs avatar
Vad händer när du skriver in "offis"?
Citera
2018-04-13, 11:51
  #617
Medlem
Marimus avatar
Jag använder mig av fotnötter i mina referenser. Vet någon hur jag kan ändra att källhänvisningen visas som s. istället för p.

exempel:

Jorden är platt.1 <-(fotnot)

-------------------------(Sidofot)-------------------------
1. (Grobian, 2018, p. 77)

Jag vill alltså ställa in att istället för p. så bör det stå s.
__________________
Senast redigerad av Marimu 2018-04-13 kl. 11:56.
Citera
2018-04-13, 18:54
  #618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag använder mig av fotnötter i mina referenser. Vet någon hur jag kan ändra att källhänvisningen visas som s. istället för p.

exempel:

Jorden är platt.1 <-(fotnot)

-------------------------(Sidofot)-------------------------
1. (Grobian, 2018, p. 77)

Jag vill alltså ställa in att istället för p. så bör det stå s.

Räcker det inte med att markera och välja svenska som redigeringsspråk?
Citera
2018-04-13, 18:58
  #619
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Räcker det inte med att markera och välja svenska som redigeringsspråk?
Nu när jag kollade så är det redan inställt på svenska som redigeringsspråk.
Citera
2018-05-03, 19:54
  #620
Medlem
Reko45s avatar
hej. jag håller på med min c-uppsats. Men jag har problem med word då de hela tiden ska visa mina ändringar i dokumentet med sitt röda streck i sidan på dokumentet. jag vet hur jag tar bort detta. men när jag ska skriva ut så är dessa ändringar med ändå och visar sig i själva dokumentet-alltså inte något rött streck längre som när jag ser dokumentet med vid datorn. varför är det så? måste jag ta bort de röda strecket som visar ändringarna i word för att de inte heller kommer med på mina utskrifter???

skitfrustrerande bagatell som förstört flera utskrifter till min handledare.
Citera
2018-05-06, 21:11
  #621
Medlem
utan.att.stannas avatar
Blir galen!!
Försöker göra ett flödesschema, men det GÅR inte att få det som ja vill.

Vill ha det såhär:

[ Box 1 med text, rektangel ] PIL HÖGER LEDER --> [ Box 2 med text, rektangel ]
PIL NEDÅT FRN BOX 1
[ BOX 3 med text , rektangel] PIL HÖGER LEDER --->[ Box 4 med text, rejtangel ]
PIL NEDÅT FRÅN BOX 3
[ Box 5 med text ] PIL HÖGER LEDER ---------------> [ box 6 med text, rektangel ]
PIL NEDÅT FRÅN BOX 5 TILL BOX 7, 8 och 9
[ Box 7][ Box 8][ Box 9]

Det verkar inte finnas en färdig mall för detta i Smart ARt, utan där går pillarna typ antinen nedåt eller höger. Inte olika. När jag själv flyttar runt boxarna så ändras allt. Finns det någon som kan hjälpa mig att första hur man ska göra?
Citera
2018-07-29, 10:13
  #622
Medlem
pelle_snusks avatar
Jag har ett lösenordsskyddat dokument skrivet i Word 6.0 år 1996 som jag skulle behöva öppna. Någon som vet något bra - och helst gratis - verktyg eller tjänst som kan göra detta? Måste jag betalar jag för verktyget också.

Det är alltså det gamla .DOC-formatet och inte .DOCX som fick en mer avancerad kryptering.

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2018-07-30, 12:42
  #623
Medlem
Pelle Snusk:

Du har förstås försökt öppna det i nuvarande Word?

Kommer du ihåg lösenordet?

Den gratis office-sviten Libre Office är duktig på att öppna alla möjliga filformat, har lyckats öppna både AppleWorks och Word 5. Men vad som händer om dokumentet är lösenordskyddat vet jag inte.

Här t.ex. hittar du LibreOffice: https://www.libreoffice.org/download/download/
eventuellt finns det en svensk språkfil att ladda ner också.
Citera
2018-07-30, 13:00
  #624
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetlund
Pelle Snusk:

Du har förstås försökt öppna det i nuvarande Word?

Kommer du ihåg lösenordet?

Den gratis office-sviten Libre Office är duktig på att öppna alla möjliga filformat, har lyckats öppna både AppleWorks och Word 5. Men vad som händer om dokumentet är lösenordskyddat vet jag inte.

Här t.ex. hittar du LibreOffice: https://www.libreoffice.org/download/download/
eventuellt finns det en svensk språkfil att ladda ner också.

Tack - problemet är att jag inte har lösenordet. Både Office 2016 och senaste LibreOffice försöker öppna men fastnar i lösenordsdialogen. Jag behöver något som knäcker lösenordet eller gör en bypass. Men tack i alla fall.

(Det är f ö jag som skrev dokumentet 1996 så jag borde kunna lösenordet, men så är det tyvärr inte...)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback