Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-12, 17:59
  #4105
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunch
Orkar inte läsa igenom tråden men

1. Folk som köper iPhones är inte tekniknördar så hela grejen med att den är "låst" har ingen betydelse

2. Ja, man betalar för märket men vafan folk köper rolexklockor och Hugo Boss kostymer också utan att massa haters börjar gnälla. iPhone ÄR snyggast, smaksak såklart men precis som klockan är telefonen en stilikon och jag förstår mycket väl att folk betalar för designen/märket..

Vem fan bryr sig om man betalar nån tusenlapp mer för en grej man kanske har användning för i flera år? Jävla nollor som klagar på folk som köper iPhone, bara svettiga nördar som innerst inne är avundsjuka på att dom inte är den coola hipstern som får alla brudar

Har svårt att se nån säga emot detta.. bring it on, nerds!
Bra skrivit tycker jag.
2012-12-12, 18:01
  #4106
Medlem
Jag tycker det är roligt att få höra att iPhone mer eller mindre är marknadens snyggaste mobil.

Det är minst sagt stora ord med tanke på det antal modeller som finns på marknaden. Men Apple har ju tydligen förstått det som övriga tillverkare helt missat.

Tänk vad skönt det är att Apple kom seglande 2007 och kunde ställa allt till rätta.
2012-12-12, 18:20
  #4107
Medlem
Hutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Det Apple gör är alltid perfekt. Innan iPhone 5 var 3.5" perfekt, inte en tum större! Nu är 4" perfekt, just för att iPhone 5 har den storleken. Innan var glas det ultimata materialet, nu är det aluminium. Och så vidare. Varför är det så?

Innan så var det enligt diverse Android gayboys fullständigt värdelöst med en mobiltelefon som hade baksida av glas, icke utbytbart batteri och ingen minneskortplats. Helt plötsligt så är detta inte något större problem.

Varför är det så? Berätta!
2012-12-12, 18:33
  #4108
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hutz
Innan så var det enligt diverse Android gayboys fullständigt värdelöst med en mobiltelefon som hade baksida av glas, icke utbytbart batteri och ingen minneskortplats. Helt plötsligt så är detta inte något större problem.

Varför är det så? Berätta!
Det är fortfarande sant.. Det är helt klart något som vägs in i argumenten för vilken mobil man ska köpa..
Men det viktigaste för mig är att det är en android..
2012-12-12, 18:40
  #4109
Medlem
Tror nog att det har att göra med att iPhone har kommit så mycket längre i utvecklingen än Android.
2012-12-12, 18:44
  #4110
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Tror nog att det har att göra med att iPhone har kommit så mycket längre i utvecklingen än Android.
Vad tänkte du då?
Ios har ju mer gemensamt med ett tvspel än en dator.. Att kalla iphone för en smartphone är som att kalla en xbox för en dator.
2012-12-12, 18:48
  #4111
Avstängd
MuppPuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Tror nog att det har att göra med att iPhone har kommit så mycket längre i utvecklingen än Android.
Precis. iPhone är perfektion . Android har bara härmat hela konceptet.


Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Vad tänkte du då?
Ios har ju mer gemensamt med ett tvspel än en dator.. Att kalla iphone för en smartphone är som att kalla en xbox för en dator.

Xbox är en sorts dator . iPhone är en sorts dator .
Smartphone är en sorts dator . iPhone är en smartphone.

Jag tror att du måste gå ut och ta en nypa luft din tjockis.
2012-12-12, 19:07
  #4112
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Precis. iPhone är perfektion . Android har bara härmat hela konceptet.




Xbox är en sorts dator . iPhone är en sorts dator .
Smartphone är en sorts dator . iPhone är en smartphone.

Jag tror att du måste gå ut och ta en nypa luft din tjockis.
Vad gör du uppe såhär sent? Borde inte din mamma ha nattat dig för längesedan?
2012-12-12, 19:26
  #4113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Vad gör du uppe såhär sent? Borde inte din mamma ha nattat dig för längesedan?
Oj, men du får väl bara erkänna att du hade lite fel med att xbox inte är en dator.
2012-12-12, 19:34
  #4114
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Oj, men du får väl bara erkänna att du hade lite fel med att xbox inte är en dator.
Xbox är ett tvspel.. Det är ett genomlåst system som enbart kan spela spel.. Möjligtvis att den kan agera mediacenter.
Att det sitter en cpu i den gör inte automatiskt om den till en PC.

En iphone är ett genomlåst system som enbart kan köra det som Apple tillåter.. En pc kan man normalt göra lite som man vill med. Ingen behöver godkänna det jag kör igång på en PC..

MuppPuffen är ett troll och jag kommer inte att svara honom i fortsättningen.
Edit: det kan hända att jag skrev dator när jag menade pc
__________________
Senast redigerad av lorebf 2012-12-12 kl. 19:36.
2012-12-12, 19:47
  #4115
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_129
Finns ett ordspråk som passar in på detta: "Det är bättre att tiga och bli misstänkt för att vara idiot än att öppna munnen och röja alla tvivel."

Du bevisade just sanningen i det ordspråket
2012-12-12, 20:03
  #4116
Medlem
Fina Gubbens avatar
I och med att vi numera har en iOS vs Android tråd och det förs parallella/samma diskussioner i den här och den andra tråden låser vi den här. Fortsätt gärna i: https://www.flashback.org/t1859394

*Låst*

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback