Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 14:05
  #2605
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Och hur vet man vad som är "mindre bra" när det bara finns intresse att testa vissa produkter? Kött, som i princip är människans naturliga föda, anses ju vara mindre bra. Frågan är hur bra människokroppen mår av att ersätta kött med soja och annat skräp...

Läs näringsrekommendationerna som finns så är det en bra början.

https://www.livsmedelsverket.se/glob...12-svenska.pdf

Kort sagt, ät en normal blandad kost med frukt och grönt. Undvik att bli överviktig, rör på dig regelbundet, sov bra m.m. Nu syftar jag på en person som inte har någon metabol sjukdom och som är frisk i övrigt. Har du t.ex laktosintolerans eller glutenintolerans ska du givetvis undvika detta.
Citera
2017-06-05, 02:00
  #2606
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Läs näringsrekommendationerna som finns så är det en bra början.

https://www.livsmedelsverket.se/glob...12-svenska.pdf

Kort sagt, ät en normal blandad kost med frukt och grönt. Undvik att bli överviktig, rör på dig regelbundet, sov bra m.m. Nu syftar jag på en person som inte har någon metabol sjukdom och som är frisk i övrigt. Har du t.ex laktosintolerans eller glutenintolerans ska du givetvis undvika detta.


Det där är alldeles för jobbigt för gemene tjockis. Dom vill ha genvägar. Helst en genväg som innehåller bacon.
Citera
2017-06-17, 03:03
  #2607
Medlem
Christopher.s avatar
Har kört relativt strikt med lchf i ca 7 dagar, tappat aptiten vilket är bra då jag är en fet jävel som måste ner i vikt, stabiliserat blodsocker, bra i magen, vad jag uppskattar som minskad puls. Tror stenhårt på den här dieten, socker är skit.
Citera
2017-06-17, 10:25
  #2608
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Har kört relativt strikt med lchf i ca 7 dagar, tappat aptiten vilket är bra då jag är en fet jävel som måste ner i vikt, stabiliserat blodsocker, bra i magen, vad jag uppskattar som minskad puls. Tror stenhårt på den här dieten, socker är skit.

Kul att du hittat en metod och diet som passar dig, du kunde skippat det sista i texten dock.
Citera
2017-07-21, 04:13
  #2609
Medlem
Jag har kört LCHF i tre månader nu. Fem dagar av sju blir det högst 10g kolhydrater per dag och resten 50 g. Vissa veckor händer det att det blir ännu fler dagar med kolhydrater.

Jag har i flera års tid varit en nattätare, dvs jag går i sömnen och äter. Går upp flera gånger varje natt och trycker i mig glass, ost, godis, mackor mm. Detta stör ju min sömn. När jag kör en striktare LCHF, händer detta sällan. Så fort jag har ett flertalet dagar med icke strikt LCHF kommer nattätandet tillbaka.

Någon som vet varför?
Citera
2017-07-21, 04:29
  #2610
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det där är alldeles för jobbigt för gemene tjockis. Dom vill ha genvägar. Helst en genväg som innehåller bacon.
Du förstår uppenbarligen inte varför LCHF är populärt. Tjockisar vill gärna äta fett och socker i kombination, en variant där sockret plockas bort är ingen genväg.
Ett fåtal älskar väl enbart bacon och kött i feta såser men normalt sett så är det en uppoffring att plocka bort kolhydratrik mat.

Ja, det vettiga är att äta sunt och varierat.
Det är också vettigt att inte röka, dricka, spela, knarka eller stressa. Man ska också gärna sova 8 timmar varje natt och gå och lägga sig senast 22:00. Konstigt nog så lyder inte alla människor samtliga dessa enkla regler.
Citera
2017-08-01, 08:40
  #2611
Medlem
Blissummers avatar
Jag undrar om någon annan upplever att LCHF blivit något mindre populärt i Sverige nu sedan Kostdoktorns sida blev en dålig reklamsida för hans betaltjänst? Jag upplever att färre pratar om LCHF nu, upplever någon annan samma sak?
Citera
2017-08-01, 09:36
  #2612
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Jag upplever att färre pratar om LCHF nu, upplever någon annan samma sak?
Nej, du inbillar dig och det är bara olika bias som spelar dig ett spratt.
https://trends.google.se/trends/explore?q=LCHF
Citera
2017-08-01, 10:17
  #2613
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Nej, du inbillar dig och det är bara olika bias som spelar dig ett spratt.
https://trends.google.se/trends/explore?q=LCHF
Nu gick den där till världens trend men jag ser ändå en långsiktigt nedåtgående trend, och apropå Sverige som jag syftade på så ser jag även där en långsiktigt nedåtgående trend:

https://trends.google.se/trends/explore?geo=SE&q=LCHF
Citera
2017-08-01, 20:39
  #2614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Har kört relativt strikt med lchf i ca 7 dagar, tappat aptiten vilket är bra då jag är en fet jävel som måste ner i vikt, stabiliserat blodsocker, bra i magen, vad jag uppskattar som minskad puls. Tror stenhårt på den här dieten, socker är skit.

Kost med lite kolhydrater är mycket effektiv. LCHF, Keto osv. Man mår så bra mycket bättre oxå.
Socker är skit som du säger. Visst man kan unna sig lite godsaker då och då, men inte så ofta som den moderna människan gör. Vilket är nästan varje dag.
Citera
2017-08-01, 21:03
  #2615
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Har kört relativt strikt med lchf i ca 7 dagar, tappat aptiten vilket är bra då jag är en fet jävel som måste ner i vikt, stabiliserat blodsocker, bra i magen, vad jag uppskattar som minskad puls. Tror stenhårt på den här dieten, socker är skit.
Kul att läsa, har du fortsatt med lchf? Hur känns det nu? Har det hänt något med vikten?
Citera
2017-08-10, 16:20
  #2616
Medlem
Legges avatar
Tjena.

Har tagit beslutet att ska testa på LCHF från och med imorgon, har lagt upp ett kostschema som ser ut såhär, är det något jag ska tänka på? Ta bort, lägga till etc? tack för svar!!

Måndag:
Frukost; 2 stekta ägg 1/2 paket stekt bacon
Lunch: 2 köttfärshamburgare (nötfärs, 1 ägg, 1/2 DL grädde, liquid smoke marinad, salt, peppar) med ost, fetaost och sallad
Kvällsmat: Äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt & peppar samt 4 skivor ost.


Tisdag:
Frukost; 2 stekta ägg 1/2 paket stekt bacon
Lunch: 2 köttfärshamburgare (nötfärs, 1 ägg, 1/2 DL grädde, liquid smoke marinad, salt, peppar) med ost, fetaost och sallad
Kvällsmat: Äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt & peppar samt 4 skivor ost.

Onsdag:
Frukost; 2 stekta ägg 1/2 paket stekt bacon
Lunch: 2 köttfärshamburgare (nötfärs, 1 ägg, 1/2 DL grädde, liquid smoke marinad, salt, peppar) med ost, fetaost och sallad
Kvällsmat: Äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt & peppar samt 4 skivor ost.


Torsdag:
Frukost; 2 stekta ägg 1/2 paket stekt bacon
Lunch: köttfärs med sallad, (nötfärs, 1 DL 40% grädde, samba olek, salt, peppar)
Kvällsmat: Äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt & peppar samt 4 skivor ost.


Fredag:
Frukost; 2 stekta ägg 1/2 paket stekt bacon
Lunch: köttfärs med sallad, (nötfärs, 1 DL 40% grädde, samba olek, salt, peppar)
Kvällsmat: Äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt & peppar samt 4 skivor ost.

Lördag:
Frukost; 2 stekta ägg 1/2 paket stekt bacon
Lunch: stroganoff (80% korv, tomatpuré, grädde, salt, peppar) med sallad
Kvällsmat: Äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt & peppar samt 4 skivor ost.

Söndag:
Frukost; 2 stekta ägg 1/2 paket stekt bacon
Lunch: stroganoff (80% korv, tomatpuré, grädde, salt, peppar) med sallad
Kvällsmat: Äggröra (2 ägg, 1 dl grädde, salt & peppar samt 4 skivor ost.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback