Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-22, 16:17
  #2173
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grimley
Intressant inlägg om kolhydrater:
http://bit.ly/1V02xFQ:http://bit.ly/1V02xFQ

Nej inte alls intressant (för länken funkar inte!)
Citera
2015-08-22, 17:12
  #2174
Medlem
Grimleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Nej inte alls intressant (för länken funkar inte!)

Provar en annan "förkortnings länk" istället:
http://tinyurl.com/nppdk8v

Kort sagt:
Marcus Moberg, näringsfysiolog på Gymnastik*- och idrottshögskolan i Stockholm och som forskar på träning, kolhydrater och kosttillskott ratar dieter som LCHF.
__________________
Senast redigerad av Grimley 2015-08-22 kl. 17:15.
Citera
2015-08-22, 17:46
  #2175
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimley
Provar en annan "förkortnings länk" istället:
http://tinyurl.com/nppdk8v

Kort sagt:
Marcus Moberg, näringsfysiolog på Gymnastik*- och idrottshögskolan i Stockholm och som forskar på träning, kolhydrater och kosttillskott ratar dieter som LCHF.

Jorden är platt och han har rätt..
Citera
2015-08-26, 00:34
  #2176
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Jorden är platt och han har rätt..
Slagkraftig argumentering.
Citera
2015-09-09, 19:57
  #2177
Medlem
utan.att.stannas avatar
Har precis börjat, efter att ha kört en del GI innan, nu med LCHF. Problem; orkar inte plugga särskilt länge. Hur få mer energi?
Citera
2015-09-09, 20:00
  #2178
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har precis börjat, efter att ha kört en del GI innan, nu med LCHF. Problem; orkar inte plugga särskilt länge. Hur få mer energi?

Om du precis har börjat får du nog stå ut ett tag till. Men å andra sidan skulle jag vilja fråga vad du menar med mer energi? Blir du fysiskt trött? Psykiskt trött? Kan en kopp kaffe eller en koffeintablett hjälpa på traven om det är det senare kanske?
Citera
2015-09-09, 21:38
  #2179
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har precis börjat, efter att ha kört en del GI innan, nu med LCHF. Problem; orkar inte plugga särskilt länge. Hur få mer energi?

Sluta med LCHF och ät kolhydrater. Speciellt från bra mat, grova grönsaker och frukt i början.
Citera
2015-09-12, 02:45
  #2180
Medlem
GulCitrons avatar
Har kört med lchf i snart en vecka men idag gjorde jag snedsteg! !! Jag åt chips och drack några glas vin nu undrar jag vad som händer med kroppen. Är det helt kört? Avstannar viktnedgången helt o hållet? I så fall HUR länge? Och när är kroppen "tillbaka" igen? Har sån ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Väldigt tacksam för svar.
Citera
2015-09-12, 06:57
  #2181
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Har kört med lchf i snart en vecka men idag gjorde jag snedsteg! !! Jag åt chips och drack några glas vin nu undrar jag vad som händer med kroppen. Är det helt kört? Avstannar viktnedgången helt o hållet? I så fall HUR länge? Och när är kroppen "tillbaka" igen? Har sån ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Väldigt tacksam för svar.
Viktnedgången behöver inte ens ha startat bara för att du kör LCHF...
Citera
2015-09-12, 12:21
  #2182
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Har kört med lchf i snart en vecka men idag gjorde jag snedsteg! !! Jag åt chips och drack några glas vin nu undrar jag vad som händer med kroppen. Är det helt kört? Avstannar viktnedgången helt o hållet? I så fall HUR länge? Och när är kroppen "tillbaka" igen? Har sån ångest att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Väldigt tacksam för svar.

Ja nu är det kört, lika bra att ta livet av dig.
Citera
2015-09-12, 18:54
  #2183
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Viktnedgången behöver inte ens ha startat bara för att du kör LCHF...
joo, viktnergången sätts igång redan efter 1-2 veckor
Citera
2015-09-12, 19:04
  #2184
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Ja nu är det kört, lika bra att ta livet av dig.
Det va de jag trodde. lika bra att hänga sig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback