Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-28, 15:54
Medlem
slowmedowns avatar
Såhär när det börjar bli varmt brukar det ju vara gott att ta en glass i solskenet. Själv håller jag på med en strikt diet så jag får hitta på andra alternativ. Något som jag brukar göra är att skära upp banan och kiwi och sedan frysa ned det för att sedan äta bitarna. Super gott! Men nu undrar jag vad man kan använda för andra frukter som blir goda att äta (utan att behöva tina upp dem) efter att man fryst dem? Provade apelsin en gång tyckte inte det blev bra :/ kanske hade för tjocka bitar dock. Clementin blir däremot gott men det är inte riktigt säsong just nu. Några tips?
Citera
2011-04-28, 16:00
Medlem
Antifascistas avatar
Vattenmelon är att rekommendera Skär i önskad storlek och frys in.
Smaskens, inte bara på sommaren, men på alla årstider!

// Antifascista
Senast redigerad av Antifascista 2011-04-28 kl. 16:02.
Citera
2011-04-28, 16:01
Medlem
Skalade mandarinklyftor
Citera
2011-04-28, 16:01
Medlem
Johan0201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
Såhär när det börjar bli varmt brukar det ju vara gott att ta en glass i solskenet. Själv håller jag på med en strikt diet så jag får hitta på andra alternativ. Något som jag brukar göra är att skära upp banan och kiwi och sedan frysa ned det för att sedan äta bitarna. Super gott! Men nu undrar jag vad man kan använda för andra frukter som blir goda att äta (utan att behöva tina upp dem) efter att man fryst dem? Provade apelsin en gång tyckte inte det blev bra :/ kanske hade för tjocka bitar dock. Clementin blir däremot gott men det är inte riktigt säsong just nu. Några tips?

Ananas och mango är riktigt nice!
Citera
2011-04-28, 16:04
Medlem
slowmedowns avatar
tackar för klockrena förslag! Har inte ens haft en tanke på ananas eller vattenmelon. Det blir till att köpa det idag
Citera
2011-04-28, 16:04
Medlem
Fettopappas avatar
Mango! Helt klart!
Citera
2011-04-28, 16:21
Medlem
Johan0201s avatar
Ett tips är ju även att frysa svenska jordgubbar när det är dags för dem
Citera
2011-04-28, 18:55
Bannlyst
Lite OT:

Du kan ju göra egen isglass av lågkaloriläsk? Cola light borde smaka som igloo!
Citera
2011-04-28, 19:04
Medlem
benmjöls avatar
Persikor (i klyftor alltså..)! Extra gott om man doppar dom i choklad och strössel också. Precis så som såna man kan köpa på marknader, fryst frukt på pinne
Citera
2011-04-28, 19:58
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Lite OT:

Du kan ju göra egen isglass av lågkaloriläsk? Cola light borde smaka som igloo!
Bra tips. Köp sådana där isglassformar så är det lätt som en plätt att göra isglass. Du kanske också skulle kunna göra isglass på ex Fun jordgubb och ha lite jordgubbsbitar i.

Vill du inte göra glass så föreslår jag att du fryser in blåbär, eller köper färdigfrysta. Blir som att suga på en kall pastill.

Edit: Isglassformar
Senast redigerad av Softis... 2011-04-28 kl. 20:02.
Citera
2011-04-28, 22:14
Medlem
banquets avatar
Gröna vindruvor! Jag har inte ätit dem frysta på år och dar men jag älskade det när jag var liten.
Citera
2011-04-29, 20:30
Medlem
Jordgubbarna som Euroshopper har,är inte dumma till ditt ändamål..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in