Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 05:26
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Någon som var o kollade på David Icke i Göteborg april 2017? Han ska ut på en ny världsturné nästa år och skall då besöka Stockholm och Köpenhamn. Brukar vara slutsålt men tror inte det var det i Göteborg då Sverige bebos av väldigt många Lamm.

Sist han var i Gbg så var det inget prat om reptiler och inget direkt från det så du vet, beror ju på vad du vill höra men hade en bekant som blev besviken då han knappt rörde det ämnet sist.
Citera
2017-12-15, 18:06
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Sist han var i Gbg så var det inget prat om reptiler och inget direkt från det så du vet, beror ju på vad du vill höra men hade en bekant som blev besviken då han knappt rörde det ämnet sist.


Jag vill mer höra om det andra. den djupa staten och hur det hänger ihop. Tack
Citera
2017-12-16, 14:06
  #543
Medlem
I-van-Toers avatar
Här är ett intressant klipp om det kontantlösa samhället. Icke nämner bl a Sverige som ett land som ligger "långt fram" i utvecklingen. Många kloka ord. Det behövs inte mer än 20 minuter för att förklara vad det handlar om. Klippet är ca en månad gammalt.

Deleting Cash Is All About CONTROL
https://www.youtube.com/watch?v=3SSt_9iD3c4
Citera
2017-12-16, 14:50
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Här är ett intressant klipp om det kontantlösa samhället. Icke nämner bl a Sverige som ett land som ligger "långt fram" i utvecklingen. Många kloka ord. Det behövs inte mer än 20 minuter för att förklara vad det handlar om. Klippet är ca en månad gammalt.

Deleting Cash Is All About CONTROL
https://www.youtube.com/watch?v=3SSt_9iD3c4

Banksters
Citera
2017-12-18, 19:39
  #545
Medlem
Han kan ha rätt om reptiler (bokstavligt talat). Det är dock inte säkert att det handlar om gudomliga varelser i sådan mening. Det skulle kunna vara dinosaurier som egentligen aldrig dog ut, utan utvecklades och på något vis kommit att existera i en närliggande dimension där de kan ta folk i besittning.

Däremot är han optimist och tror att människan kan enas och stå emot all ondska, vilket knappast är troligt. Inte ens utan reptiler som tar folk i besittning är det troligt, då människan är som hon är. Ur ett lokalt (Sverige) perspektiv kan allting förmodligen bara bli värre.
Citera
2017-12-20, 20:54
  #546
Medlem
Kneppskalle, som säljer idiot böcker till sökare typ människor, jorden är platt, månlandningar var fejkad, judar styr världen m.m. all ade vanliga konspirationsteorier. LOL killen var en dåre 30 år sedan. Chariots of the Gods man, like they practically run south america.......
Citera
2018-04-26, 01:24
  #547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Han kan ha rätt om reptiler (bokstavligt talat). Det är dock inte säkert att det handlar om gudomliga varelser i sådan mening. Det skulle kunna vara dinosaurier som egentligen aldrig dog ut, utan utvecklades och på något vis kommit att existera i en närliggande dimension där de kan ta folk i besittning.

Däremot är han optimist och tror att människan kan enas och stå emot all ondska, vilket knappast är troligt. Inte ens utan reptiler som tar folk i besittning är det troligt, då människan är som hon är. Ur ett lokalt (Sverige) perspektiv kan allting förmodligen bara bli värre.

Enligt Alex Cophier så härstammar Draco Reptilerna rasen ifrån ett annat universum som "dumpades" här i vårt universum för de var sån pain in the ass där de ursprungligen kom ifrån. De bosatte dig i Draco konstellationen och tack vare deras teknologi blev de interstellära och utforskare runt om i universum.

De är fysiska och tredimensionella men kan vibrera sina frekvenser upp till 4:e dimensionen (dock inte naturligt utan via teknologi eller hjälp) och därifrån automatiskt dolda ifrån den tredimensionella människan fast i sitt tredimensionella fängelse kontrollera människan via frekvenser som bombarderar jorden och våra sinnen konstant utan att vi märker det. De ska också vara fysiskt bebodda på planeten enligt vissa källor. Jag har nyligen börjat följa David Icke och hans videos på Youtube och det lilla jag sett än så länge så verkar dessa varelser snarare vara entiteter. Däremot nämner han kort i en video att de kan ta fysisk form men går inte in mer på det. Ska se mer vad han har och säga, David Icke är ju ett stort namn inom detta så värt att ge snubben en chans.
Citera
2018-05-12, 16:50
  #548
Medlem
Nochillss avatar
Någon som vet om Icke och hans anhang har tagit mycket psykedeliska droger i sina dagar för att utveckla sina teorier? Fick kontakt med en reptilian under ett rus men den kommunicerade inte med mig genom tal utan skickade mig en massa bilder.
Citera
2018-06-13, 03:25
  #549
Medlem
fittas avatar
Är det någon som har en teori om varför David Icke blandar in dessa reptiler i sina teorier?

Jag tror själv att det är någon typ av skämt, ironi eller ett förlöjligande av "eliten"... han tror med andra ord inte själv på det? Antagligen därför det inte nämns på hans föreläsningar heller.

Skulle kunna vara en försvarsmekanism, att han är rädd för att bli borttagen? Men ingen bryr sig om en knäppgök, så han har liksom "friskrivit" sig själv och därmed räddat livet på sig själv genom att gå bananas?

Jag får liksom inte ihop det då hans teorier i övrigt är väldigt verklighetstrogna om inte till och med sanna!
Citera
2018-06-21, 09:00
  #550
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Enligt Alex Cophier så härstammar Draco Reptilerna rasen ifrån ett annat universum som "dumpades" här i vårt universum för de var sån pain in the ass där de ursprungligen kom ifrån. De bosatte dig i Draco konstellationen och tack vare deras teknologi blev de interstellära och utforskare runt om i universum.

De är fysiska och tredimensionella men kan vibrera sina frekvenser upp till 4:e dimensionen (dock inte naturligt utan via teknologi eller hjälp) och därifrån automatiskt dolda ifrån den tredimensionella människan fast i sitt tredimensionella fängelse kontrollera människan via frekvenser som bombarderar jorden och våra sinnen konstant utan att vi märker det. De ska också vara fysiskt bebodda på planeten enligt vissa källor. Jag har nyligen börjat följa David Icke och hans videos på Youtube och det lilla jag sett än så länge så verkar dessa varelser snarare vara entiteter. Däremot nämner han kort i en video att de kan ta fysisk form men går inte in mer på det. Ska se mer vad han har och säga, David Icke är ju ett stort namn inom detta så värt att ge snubben en chans.

Dessutom kan reptilerna shapeshifta så dom finns bland oss människor och bland höga poster i samhället, på banker och multinationella företag samt i politiken och bland kändiseliten. David Icke misstänker att bla Hillary Clinton och Barack Obama är shapeshiftande reptiler.

Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Någon som vet om Icke och hans anhang har tagit mycket psykedeliska droger i sina dagar för att utveckla sina teorier? Fick kontakt med en reptilian under ett rus men den kommunicerade inte med mig genom tal utan skickade mig en massa bilder.

David Icke är ju en new age guru och har ju även varit med i green miljö dumbojumbo politik så visst, hans profil skulle passa in på en lsd-poppande hippi men att han vet det han vet osv började ju med nåt medium eller nåt som berättade för honom att han skulle komma att få meddelanden med sanningen om världen osv.

Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Är det någon som har en teori om varför David Icke blandar in dessa reptiler i sina teorier?

Jag tror själv att det är någon typ av skämt, ironi eller ett förlöjligande av "eliten"... han tror med andra ord inte själv på det? Antagligen därför det inte nämns på hans föreläsningar heller.

Skulle kunna vara en försvarsmekanism, att han är rädd för att bli borttagen? Men ingen bryr sig om en knäppgök, så han har liksom "friskrivit" sig själv och därmed räddat livet på sig själv genom att gå bananas?

Jag får liksom inte ihop det då hans teorier i övrigt är väldigt verklighetstrogna om inte till och med sanna!

Det finns faktiskt många som tror på att reptilerna finns på riktigt och har en stor makt över oss. Det kan låta mycket galet men som så mycket annat (exempelvis the matrix vi lever i) inom konspirationer och alternativa teorier och hypoteser så är det mycket enklare att tro på dessa tokigheter om man faktiskt sätter sig in i ämnet lite. Det är ju liksom inte som så att nån skev galning bara från ingenstans fantiserar ihop tokigheten typ som att författa en saga utan oftast finns det mycket grund för teorierna som gör att en liten klick faktiskt tror på det.

Man får inte glömma att det faktiskt finns mängder av konspirationer som sedan visst sig bara på riktigt.
__________________
Senast redigerad av UndeadNinja 2018-06-21 kl. 09:03.
Citera
2018-07-31, 14:03
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Är det någon som har en teori om varför David Icke blandar in dessa reptiler i sina teorier?

Jag tror själv att det är någon typ av skämt, ironi eller ett förlöjligande av "eliten"... han tror med andra ord inte själv på det? Antagligen därför det inte nämns på hans föreläsningar heller.

Skulle kunna vara en försvarsmekanism, att han är rädd för att bli borttagen? Men ingen bryr sig om en knäppgök, så han har liksom "friskrivit" sig själv och därmed räddat livet på sig själv genom att gå bananas?

Jag får liksom inte ihop det då hans teorier i övrigt är väldigt verklighetstrogna om inte till och med sanna!

För att förstå David Ickes agenda så måste man först inse att konspirationsteorierna gällande en 'Elit' som styr världen och vill döda allt och alla för att införa ett satanistiskt perspektiv på alltihopa är felaktigt. Idén om Illuminati/NWO har kommit upp från att man tolkat forntida texter fel.

De andra man måste förstå är hur mystiker behandlades från ett historiskt perspektiv, speciellt från religionen. Mystiker ansågs att hålla på med allt som har förknippats med satanism och sågs därmed att vara kättare. Detta gjorde att man gick "under jorden" och diverse hemliga sällskap skapades. Idag har hemliga sällskap till viss del fortsatt ha dåligt rykte. Något som härstammat från felaktig informationssamling.

David Icke berättar en del som är sant, men detta är den delen då han berättar om medvetenhet. Gällande reptilerna är falskt. Reptilerna är ett annat ord för något annat som kan bytas rakt av, vilket han har gjort. Till exempel menar han att dessa reptiler kallas ibland för "demiurge", men gör man en duglig forskning så förstår man innebörden av ordet 'demiurge' och andra namn som han tar upp.

Så varför gör han upp en historia? Enligt mig, två anledningar. Vad han har gjort, är att han har skapat något av en egen mytologi, där han har bytt ut vissa ord mot andra och hållit andra delar intakta. Mytologier skapades för att inte tala om hela sanningen, för "With great knowledge come great responsibility", som man brukar säga. Mytologi var ett sätt att ge ut information på ett hemligt sätt till folk som var villiga att lyssna, i en värld där endast den stabiliserade normen ansågs vara acceptabel. Idag blir vi inte dödade om vi har en annan uppfattning om världen, istället blir vi mentalt sågade.

Andra anledningen är att han skapar en motståndare. Detta för att få fler folk att lyssna. Har du ingen motståndare så är de större chans att folk inte är intresserade, utan går vidare med sitt. Lägger man istället upp en idé att man har en grupp människor som är destruktiva till samhället på något sätt, så har man lättare att få folks intresse. Detta hände till viss del mot mystikerna, då diverse religioner gick till "attack" mot dessa grupper för att de höll på med kätteri.

Alex Jones funkar på likadant sätt. Lägg inte mycket fokus på det som sägs uttryckligen, utan lägg mer fokus på det som är i det tysta.

Dessa två är varken dumma eller håller på med något dåligt i grund och botten. Enligt mig så vill båda dessa att man skall fortsätta göra sin egna research gällande ämnet, för det var från detta håll som jag kom och gjorde min research. Jag gick genom "alla" steg från att läsa om Illuminati/NWO, Satanism, Lucifer, Alex Jones, David Icke, William Cooper m.fl och enda vägen till mytologi, forntida texter och vad det egentligen betyder. Dessvärre fastnar en del folk på vägen och missförstånd sker.
Citera
2018-08-31, 17:59
  #552
Medlem
Vem skall se han i Stockholm eller Göteborg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback