Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 16:34
  #409
Medlem
RFTs avatar
Jag väcker lite liv denna intressanta med avsomnade tråd.
Bilen är en Renault R 12 kombi. Sedanmodellen väger lite under ett ton, så kombin väger ju lite mer.
Om den stod med framhjulen alldeles vid kajkanten så var det nog inga problem för två män att putta den över kanten. Mördarna skulle alltså ha lagt i tvåan för att fejka en olycka.
Efter restaurangbesöket skulle man alltså ha drogat tjejerna, kört ner bilen till kajen, satt tjejerna i framsätet lagt i tvåans växel och puttat bilen över kanten.
Nja, det verkar långsökt. Då tror jag mer på att Cats, i påverkat tillstånd, tappat kontrollen över bilen, den har gått emot kranrälsen, tippat och fallit i vattnet.
Citera
2024-02-25, 17:14
  #410
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag väcker lite liv denna intressanta med avsomnade tråd.
Bilen är en Renault R 12 kombi. Sedanmodellen väger lite under ett ton, så kombin väger ju lite mer.
Om den stod med framhjulen alldeles vid kajkanten så var det nog inga problem för två män att putta den över kanten. Mördarna skulle alltså ha lagt i tvåan för att fejka en olycka.
Efter restaurangbesöket skulle man alltså ha drogat tjejerna, kört ner bilen till kajen, satt tjejerna i framsätet lagt i tvåans växel och puttat bilen över kanten.
Nja, det verkar långsökt. Då tror jag mer på att Cats, i påverkat tillstånd, tappat kontrollen över bilen, den har gått emot kranrälsen, tippat och fallit i vattnet.
Den absolut mest sannolika förklaringen ja.
Hon har kört i fyllan, mörkt, dålig sikt och tappat kontrollen eller kanske inte ens insett att man var på väg över kanten. Självklart en olycka om man inte är foliehatt.
Citera
2024-02-25, 18:25
  #411
Medlem
RFTs avatar
Det framkom väl att bilen hade sommardäck. De lekte med döden så snart de satte sig i bilen. Varför de tog den väg de tog, får vi aldrig veta och det är egentligen meningslöst att spekulera. Vill man grotta ner sig i konspirationer och ”politiska mord” fins det andra fall att lägga kraft på.
Citera
2024-04-04, 13:06
  #412
Medlem
Lyssnade för flera år sedan på P1 Dokumentären om fallet, "Scoopet som försvann", den verkar nu vara borttagen från SR, finns bara P3 dokumentären kvar.

Någon som vet varför P1 Dokumentär inte har ljudfilen kvar och pm man kan lyssna någonstans?
Ångrar att jag inte sparade ljudfilen när man fortfarande kunde spara ner den från avsnittet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback