Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-28, 07:24
  #1
Medlem
Quoters avatar
Text från gammal tidningsartikel.

"Hittad knivmördad 1988 den 27 januari i sin bostad på Strömstadsvägen. En anhållen släpptes i brist på bevis."

Info från Sveriges Dödsbok

Tror ni att det kan vara någon djupare motiv bakom mordet, eller rör det sig om ett klassiskt "fylledråp"?
Citera
2011-07-20, 00:22
  #2
Medlem
Quoters avatar
Litet tillägg, det verkar inte vara helt klarlagt när offret dödades. Någon gång mellan 20 och 27 januari är allt jag får fram. Hittades av sin före detta fru, hon hade blivit ombedd att gå till hans lägenhet eftersom hans egna mor inte lyckades få kontakt med honom. Det finns (fanns?) en huvudmisstänkt som hade någon form av motiv, men bevisen saknades. Vem detta var vet jag inte själv, men någon skribent kanske har koll?
__________________
Senast redigerad av Quoter 2011-07-20 kl. 00:25.
Citera
2013-02-04, 12:26
  #3
Medlem
Elof Bergman var min farfar. Vad har ni hittat och fått information ifrån? Jag har funnit några artiklar i Bohusläningen från 1988, samt fått några knapphändiga uppgifter från min farmor och gammelfarbror. Den senare anser sig veta vem som gjort dådet, men kan inte bevisa det.
Citera
2013-02-07, 17:21
  #4
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbzor
Elof Bergman var min farfar. Vad har ni hittat och fått information ifrån? Jag har funnit några artiklar i Bohusläningen från 1988, samt fått några knapphändiga uppgifter från min farmor och gammelfarbror. Den senare anser sig veta vem som gjort dådet, men kan inte bevisa det.

Gamla tidningsartiklar. Om det står något i dina Bohusläningen-1988-artiklar som det inte står i tråden, så kom gärna med ett tillägg.

Vad säger din släkt om vem GM är? Bevis/indicier?
Citera
2019-01-11, 19:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbzor
Elof Bergman var min farfar. Vad har ni hittat och fått information ifrån? Jag har funnit några artiklar i Bohusläningen från 1988, samt fått några knapphändiga uppgifter från min farmor och gammelfarbror. Den senare anser sig veta vem som gjort dådet, men kan inte bevisa det.

Jag har också gått igenom lite tidningar och funnit några artiklar i Bohusläningen som handlat om mordet.
Enligt vad jag läste fanns det mer än en misstänkt person. Tror dock inte att de misstänkta var frihetsberövade samtidigt. Läste heller inte något om att någon misstänkt skulle varit häktad för brottet.

I det jag läste stod det att Elof Bergman var känd av polisen. Det hela stod mellan raderna, men jag tolkade det som att han inte var grovt kriminell, utan snarare att han var alkoholist eller umgicks mycket i sådana kretsar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback