Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-27, 21:00
  #1
Medlem
UACs avatar
Hej!

MacBooken vägrar alltså att mata ut skivan. När jag startar datorn kan den läsa skivan utan problem. När jag ska mata ut den så börjar utmatningen som vanligt men sen fastnar skivan ca. 2 cm innanför öppningen (jag ser inte skivan, men kan känna den med en annan skiva).

Startar jag om datorn så hittar den skivan och kan då läsa den som vanligt, men det går alltså inte att mata ut den.

Det spelar ingen roll om jag matar ut med tangentbordsknappen, via Finder eller med kortkommande ("sevärdhet" + E).

Finns det något annat sätt att mata ut skivan?

Någon diagnos? Mekaniskt brott på utmatningsmekanismen?
Citera
2011-04-27, 21:05
  #2
Medlem
samuzmds avatar
Ner med locket, vänd på datorn så facket pekar nedåt och skaka lite.

Fick ut en miniDVD på detta vis, så kan eventuellt funka för dig.
Citera
2011-04-27, 21:15
  #3
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Starta om datorn och håll ner vänster musknapp under uppstart
Citera
2011-04-27, 22:36
  #4
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
Ner med locket, vänd på datorn så facket pekar nedåt och skaka lite.

Fick ut en miniDVD på detta vis, så kan eventuellt funka för dig.

Njet, jag skakade så mycket jag vågade. Skivan sitter där den sitter. Tack ändå!
Citera
2011-04-27, 22:38
  #5
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Starta om datorn och håll ner vänster musknapp under uppstart

Njet, och jag provade även att dra den till papperskorgen, utan framgång. Tack ändå!
Citera
2011-05-02, 23:28
  #6
Medlem
UACs avatar
Tjip!

Nu fungerar den! Tog in den till Macbutiken i stan (M Store) och de provade all världens möjliga tips och trix för att få datorn till att spotta ut skivan, men utan framgång. Innan de skickade iväg den till teknikerna (som skulle ta 2 veckor och ha 625 kr bara för att konstatera felet) öppnade de den. Någon mekanisk del hade hamnat snett och satt i vägen. Den lades i rätt läge, och det gjorde susen!

Kostnaden?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback