Hej!
Har ägt en Ibanez rg 370 dx i ett par-tre år nu och eftersom så har mitt behov av svajarm bara ökat (mer och mer CoB

)
Ett litet problem är dock att gitarren hamnar genast i helt fel intonation samt blir ostämd med så mycket som 50+ cent.
Detta har blivit ett problem och jag undrar om det finns någon vettig människa som kan lösa detta då alla jag tidigare frågat bara sagt att jag ska lämna in den. Fixar all intonation samt justering på den själv och just nu sitter det ett par black coated .09 i std-D stämning.
Floydet är väl troligen inte det bästa men nog skall den klara att svajja - eller?
Spydiga kommentarer som "köp dig en riktig gura" eller "vem fan använder floyd om man inte ska svajja" behövs ej.
Nu när jag kommer och tänka på det så har jag även ett annat problem. När jag gör ett anslag på de lägsta strängarna (E-A-D/D-G-C) så skjuter tonen i stämning. Den höjs alltså uppemot en kvarts ton beroende på hur hårt jag gör anslaget. Efter kanske en halvsekund så sänks den dock och om man låter den klinga ut så kan den bli riktigt låg.
Har testat många olika strängar utan någon större lycka så jag är tacksam för svar på mina båda frågor.