Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 01:03
  #277
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Bra pods om kriminalitet?

Lyssnat på krull och kriminell & rättegångspoden

Sword and scale.

Börja från början, då har du MÅNGA timmar av extremt välgjord underhållning.

Den är från USA dock. Men helt fantastisk!
Citera
2017-02-20, 15:21
  #278
Medlem
goelens avatar
Finns det några bra poddar på norska? Jag börjar arbeta mer och mer mot Norge i mitt jobb och inser hur lite jag hänger med i deras diskussioner. Så jag behöver smygträna.
Det är framför allt humorpoddar som känns avslappnade jag är ute efter. Svenska sådana jag uppskattar är tack för kaffet, tappad som barn, mange & musco, m.fl. Något som rör jakt, fiske eller någon dokumentärpodd (P3 dokumentär till exempel) på norska uppskattas också om det finns.
Takk på forhånd.
Citera
2017-02-22, 15:32
  #279
Medlem
Theekmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Finns det några bra poddar på norska? Jag börjar arbeta mer och mer mot Norge i mitt jobb och inser hur lite jag hänger med i deras diskussioner. Så jag behöver smygträna.
Det är framför allt humorpoddar som känns avslappnade jag är ute efter. Svenska sådana jag uppskattar är tack för kaffet, tappad som barn, mange & musco, m.fl. Något som rör jakt, fiske eller någon dokumentärpodd (P3 dokumentär till exempel) på norska uppskattas också om det finns.
Takk på forhånd.

Jag tycker om biologi kontra kultur aka. nature or nurture. Med det sagt såg jag klart hjernevask för några månader sedan och fick upp ögonen för reportern Harald Eia som drev programmet. Följer han numera på facebook så vet nu att han driver en egen podcast på NRK p2 som heter Sånn er du.

Både rolig och intressanta diskussioner. Inte hört mer än ett avsnitt men har laddat ner några stycken så ska se vad den bjuder på.

Kanske är något för dig. Här kommer länken:
https://radio.nrk.no/serie/saann-er-du


Edit:
Här hörde jag Harald Eia i en annan norsk podcast RøverRadion. De pratar om fängelset och fångar i Norge. De bjuder in folk med kunskap/personlighet på olika områden inom brott. Det är inte Eia själv som är programledare utan gäst i denna podd.
Här är länken till den podcasten:
https://www.podomatic.com/podcasts/r...04_31_42-08_00
__________________
Senast redigerad av Theekman 2017-02-22 kl. 15:39.
Citera
2017-03-01, 17:10
  #280
Medlem
Bra avsnitt av Cyril och Stig med Sigge Eklund som gäst

https://www.acast.com/cyrilochstig/-22siggeeklund
Citera
2017-03-01, 18:39
  #281
Medlem
Swan65s avatar
Vetenskapsradion Historia är jävligt bra, skön mix mellan allt från himmel till jord
Citera
2017-03-11, 21:47
  #282
Medlem
Run3s avatar
Någon som har tips på bra alt-right podcast utan gäster? Lyssnar redan på t.ex. Red Ice Radio, men upplägget där är att Henrik varje vecka intervjuar en ny person om något. Känner att jag hade föredragit något liknande men med återkommande och regelbundna personer, istället för att varje avsnitt blir en intervju med någon främling.
Citera
2017-03-22, 01:14
  #283
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Vet att Dan Carlins Hardcore History tipsats om tidigare i tråden.
Nu har snubben släppt ett avsnitt på nästan sex timmar om kalla kriget och atombombshotet. (Blitz) The destroyer of worlds heter det och är fullständigt förhäxande. Fan vad jag älskar den mannens röst!
Vet inte riktigt, lyssnade drygt en timme på hans "The Destroyer of Worlds" och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det skiner igenom ganska mycket vad hans egna åsikter är om frågan och sedan blir hans röst lite väl tillgjord kan jag tycka. Nja, visst ett tappert försök till att fånga intresse men det blev för mycket
Citera
2017-11-10, 09:50
  #284
Medlem
Worldnatures avatar
bra tips på podcast inom teknik/it?
Citera
2017-11-13, 18:16
  #285
Medlem
elbels avatar
Sorry lite ot

Älskar att browsa igenom och titta vad det finns för olika poddar

Finns det ett lika enkelt sätt för att hitta intressanta bloggar?
Citera
2017-11-20, 10:55
  #286
Medlem
Tipsar om podden Statsminister för en dag. Aron Flam, Kristoffer Appelquist och Marcus Birro några av gästerna.
Citera
2018-03-24, 00:35
  #287
Medlem
Kan tipsa om Kalla Kårar Podden som är en ganska ny startad podd. Dom pratar om väldigt obehagliga historier som har hänt på riktigt!
Citera
2018-03-24, 08:26
  #288
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampushaha
Kan tipsa om Kalla Kårar Podden som är en ganska ny startad podd. Dom pratar om väldigt obehagliga historier som har hänt på riktigt!
Vad för slags historier?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback