Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-30, 20:49
  #217
Medlem
blink21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelOtto
Är på jakt efter Podcasts i stil med Podden med Ekwall och Olsson och Offsides Podcasts.
Inget krav att de måste vara inom kategorien "Sport". Är öppen för förslag

Viasats Hockeys Podcast - Diggar Niklas Jihde och främst den relativt nya experten Erik Granqvist

Avkast - Är långt ifrån en handbollsnörd men gillar det avslappnade upplägget där programledarna ringer runt till olika spelare och ledare inom handbollen och snackar.

C More Hockeypodcast - En bra podd om man gillar hockey där Mike Helber kommer med en del intressanta insiders och historier.
Citera
2016-01-12, 21:08
  #218
Medlem
Grevelings avatar
Tips på någon bra fim o seriepodd? Gärna svensk.
Citera
2016-01-13, 00:35
  #219
Medlem
BrotherJohns avatar
25 minuter är tvivelsutan den bästa podden just nu.
Citera
2016-01-21, 12:31
  #220
Medlem
Ar en gedigen podcast-lyssnare, och har kommer en lista av mina personliga favoriter. Jag ar framforallt intresserad av sport, samhalle, film, och kultur - och listan reflekterar det.

Aftonbladets Fotbollspodcasts (#Sillypodden och Premier League Podden)

Formodligen min favoritpodcast sett till faktumet att jag inte ar ett alltfor stort fotbollsfan, och daremed inte ar alltfor intresserad i amnet. Men klart sett Aftonbladets basta i podcast-vag. Aven om jag tycker det ar lite trist att Erik Niva inte ar med sarskilt ofta.

Common Sense with Dan Carlin och Dan Carlin's Hardcore History

Dan Carlin's bidrag till podcast varlden. Common Sense ar en politik-podd som diskuterar den senaste tidens nyheter, fast ofta med ett mera teoretiskt fagelperspektiv an det man brukar se pa talk-radio. Hans ideer ar intressanta och spannande, aven om det ofta kanns som att han latt faller tillbaka pa sina hjartefrago. Hardcore History ar dock Dan Carlin's magnus opus. Fantastiska podcasts, som diskuterar olika historiska handelser. Fokus ligger ofta pa att beskriva ett handelseforlopp som i vissa avseende kan ha agt rum over arhundranden. Alskar den berattande typen av historia. Paminner mig (pa gott och ont) om Herman Lindqvists Historia om Sverige iden man att Carlin fokuserar en berattande historia, aven om det ibland betyder att enskilda detaljer inte alltid stammer 100%. Hardcore History slapps oftast bara nagon gang varanan manad, men kommer da i 3-4 timmars avsnitt, vilket far det att kannas mer som en ljudbok an en traditionell podast.

Filmspotting

En fantastisk Amerikansk filmpodd som hallt pa i drygt tio ar. Tva filmkritiker som sitter och diskuterar diverse aktuella filmer. Paminner lite om At the Movies med Ebert och Roeper. Det finns manga filmpodcasts dar ute, men det som verkligen far mig att alska Filmspotting ar hur professionellt det kanns i jamforelse med manga andra filmpoddar.

Hot Takedown


En Amerikansk sportpodd som fokuserar pa avancerad statisti, och hur sportkonventioner ofta inte ar baserad pa nagon form av empirisk fakta. Fokuserar mestadels pa Amerikansk sport (NFL, NBA etc), men valdigt fascinerande.

Slutligen:

Pop Culture Happy Hour
Slate Podcasts. Framforallt The Political Gabfest
TwentySixteen by National Journal
Citera
2016-02-18, 12:36
  #221
Medlem
Hellu, vet någon om det finns någon vänsterpolitisk podd som inte enbart handlar om vita män, mens, "problematiska ord", transfeminism, rasifiering och annat intersektionalitetstjafs?

Vill ha typ snack om verkliga samhällsfrågor och riktiga politiska lösningar på problemen vi har i Sverige.
Citera
2016-02-18, 13:09
  #222
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Hellu, vet någon om det finns någon vänsterpolitisk podd som inte enbart handlar om vita män, mens, "problematiska ord", transfeminism, rasifiering och annat intersektionalitetstjafs?

Vill ha typ snack om verkliga samhällsfrågor och riktiga politiska lösningar på problemen vi har i Sverige.

Jag är ganska SD numera , men detta skulle faktiskt vara intressant, man är ju van att bara höra hjärndött trams annars...
Citera
2016-02-18, 13:43
  #223
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Hellu, vet någon om det finns någon vänsterpolitisk podd som inte enbart handlar om vita män, mens, "problematiska ord", transfeminism, rasifiering och annat intersektionalitetstjafs?

Vill ha typ snack om verkliga samhällsfrågor och riktiga politiska lösningar på problemen vi har i Sverige.
(FB) Vänsterpodcast med Markus Allard och Malcom Kyeyune
Citera
2016-02-19, 12:02
  #224
Medlem
Lyssnade precis på andra avsnittet på en podcast som heter Cyril & Stig. De snackar med hon feministen som gjort den där Cum manifest grejen som blev så jävla storm kring. Det är rätt roligt/intressant, framförallt när de snackar om trendiga hipsters på SOFO som så rädda för att reproducera patriarkala mönster i sängen att de blir dåliga ligg
Citera
2016-02-20, 02:11
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag är ganska SD numera , men detta skulle faktiskt vara intressant, man är ju van att bara höra hjärndött trams annars...

Lite som jag tänker. Har kollat runt och sökt lite men bara hittat en helvetes massa flamsande och intersektionalitets-grejjer. Lesbiska afrikansvenskar som pratar om hur dom inte äger rätten att prata om vad-det-nu-heter-när-man-är-handikappad-personers rättigheter att bli fistade av allt och alla från alla intersektionella kategorier.

Hittade en, vad jag trodde var, seriös podd av någon tankesmedja som hette Brunnen men där snacket gick typ: -Osså tror dom att stängda gränser löser alla problem?!? -Asså det går ju lösa det!

Osv, inte ett enda ord om hur man löser problemen. Nationella har iaf lösningar på vad dom upplever som problem...

Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
(FB) Vänsterpodcast med Markus Allard och Malcom Kyeyune

Mycket bra! Kommer ihåg att jag hörde något från dom tidigare där den ena säger en självklarhet till den andra och den andra säger något i stil med -Det behöver du ju inte säga till mig. Och den första säger typ -Jo jag vet men vi spelar ju in en podd här. Känner lite att när jag drar storyn blir den inte lika kul som den var. Jag skrattade iaf.

Men att dom kallar sig kommunister och marxister men avfärdar normkritiken gör mig lite tveksam. Jag håller med dom i mycket, det är inte det, men frågan är om dom fattat var dom håller på med? Jag kan vara felinformerad men hela den extrema feminismen vi ser i Sverige innefattas av just Marx läror.
Citera
2016-02-20, 18:17
  #226
Medlem
Bäst just nu, Mikael Persbrandts I am

https://itunes.apple.com/se/podcast/...981561890?mt=2

Bobbo Krulls Kriminell

https://www.acast.com/krullokriminell

Stig Larssons och Cyril Hellmans https://itunes.apple.com/se/podcast/...=2&i=363220944
Citera
2016-02-24, 00:33
  #227
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Lite som jag tänker. Har kollat runt och sökt lite men bara hittat en helvetes massa flamsande och intersektionalitets-grejjer. Lesbiska afrikansvenskar som pratar om hur dom inte äger rätten att prata om vad-det-nu-heter-när-man-är-handikappad-personers rättigheter att bli fistade av allt och alla från alla intersektionella kategorier.

Hittade en, vad jag trodde var, seriös podd av någon tankesmedja som hette Brunnen men där snacket gick typ: -Osså tror dom att stängda gränser löser alla problem?!? -Asså det går ju lösa det!

Osv, inte ett enda ord om hur man löser problemen. Nationella har iaf lösningar på vad dom upplever som problem...



Mycket bra! Kommer ihåg att jag hörde något från dom tidigare där den ena säger en självklarhet till den andra och den andra säger något i stil med -Det behöver du ju inte säga till mig. Och den första säger typ -Jo jag vet men vi spelar ju in en podd här. Känner lite att när jag drar storyn blir den inte lika kul som den var. Jag skrattade iaf.

Men att dom kallar sig kommunister och marxister men avfärdar normkritiken gör mig lite tveksam. Jag håller med dom i mycket, det är inte det, men frågan är om dom fattat var dom håller på med? Jag kan vara felinformerad men hela den extrema feminismen vi ser i Sverige innefattas av just Marx läror.

Marcus och Malcolm var det nån annan som nämnde i en tråd, och det du citerade fick mig att le, så får försöka kolla upp dem...

(FB) Magister - ny podcast m Johannes Nilsson och Kringlan Svensson
Citera
2016-02-25, 22:52
  #228
Medlem
Enydrions avatar
Hoppas jag kommer igång med lite poddar nu,

Har laddat ner 5 st med Med markus och Malcolm (föredömligt snåla med filstorleken) Så blir debut imorgon med dem. (spännande om jag står ut med vänsterfolk eller ej, dessa ska ju vara tänkande sådana... de växer inte på träd direkt, så törs inte riktigt tro på det ännu...
Har idag lyssnat på några st magister (en av dem är väl lite vänster som jag fattat det som? enligt honom så kan vänster också vara sverigevänner, hur nu det kan gå till om man samtidigt ser till att landet går under medelst invasion?) en Ingrid och Conrad (laddat ner 2 nya för imorgon)
och laddat ner resten av Dekonstruktiv kritik, de tre första har jag lyssnat på så resten kan jag också börja med imorgon, idag lyssnade jag färdigt på den om romer. Verkar vara knark i flera av programmen, hoppas det inte förstör dem...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback