Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-27, 17:47
Medlem
Tjena! Det svarta och blåa (cyan, whatever) bläcket tog slut i skrivaren häromdagen och eftersom jag ändå bara skriver ut text, svart på vitt, tänkte jag att det räcker med att köpa mer svart. Sagt och gjort, jag satte i en ny svart och lät den tomma blåa (cyan, whatever) patronen sitta i. Nu går det dock inte att skriva ut ett piss på skrivarjäveln, kan det bero på detta? Kan inte tänka mig nåt annat som är fel då jag inte har ändrat nånting annat. Den skriver inte ens ut en testsida när man säger åt den. Vad ska jag göra?

EDIT: Har testat att göra rent skrivarhuvudet och allt det också via skrivarens inställningar i datorn men vad man än trycker på kommer det bara upp "<Sak> kunde ej genomföras".
Senast redigerad av Ixias 2011-04-27 kl. 17:50.
Citera
2012-02-23, 20:36
Medlem
B´stards avatar
En bump här, då jag råkat ut för samma skit...

Den svarta patronen började ta slut - då frågade skrivaren om jag ville blanda de andra färgerna till svart så länge - och då jag ändå bara skriver ut i svart så sa jag ja. Sen bytte jag ut den svarta patronen efter ett tag - men skrivaren fortsatte uppenbarligen med att enbart ta från färgpatronerna till utskrifterna!? För den svarta patronen är fortfarande full, och skrivaren vill att jag byter ut färgpatronen, innan dess går det inte att få ut några utskrifter uppenbarligen....

...Och på dera muppsida så hittar jag inte nånting om mitt problem, ska man ta kontakt med Epson behöver man uppenbarligen serienummer? (varför och till vad ska de ha detta, tror de att folk orkar stjäla en skrivare för några hundralappar?)
Citera
2012-02-23, 21:12
Medlem
B´stards avatar
Det var den här som kom upp när min svarta patron började ta slut:

http://support.epson-europe.com/onli...html/ink_3.htm

Hur faaaaaaan disablar jag den nu?
Citera
2012-02-23, 23:37
Medlem
bergsturks avatar
Kolla om http://www.ssclg.com/epsone.shtml funkar för er.

Annars så är ju exakt det ni beskriver epsons affärsidé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in