Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-26, 20:59
  #1
Medlem
Tjena, det har hänt något skumt med min router, kan inte ansluta till den längre.
Köpte den för några månader sen och skulle ha den till min laptop, följde instruktionerna för att installera den och det fungerade felfritt, nu när jag skulle ta med mig laptopen och sätta mig på altanen så fungerade det inte att ansluta längre, förstår inte vad som kan vara fel.

Har provat att använda kabel från routern till laptopen och det funkar, så jag kan komma in i routern och ändra inställningarna den vägen.

Det är en ASUS router som fungerar som både reapeter, router och AP, nu har jag den på router läge som jag alltid haft och kör med vanlig kabel från modemets ena LAN port till ASUS routerns WAN port,
hoppas att ni förstår vad jag menar.

Behöver ni mer information för att lista ut problemet så är det bara att fråga så ska jag göra mitt bästa för att hitta den, kommer ju somsagt in i routern så

Tack på förhand
Citera
2011-04-26, 21:05
  #2
Avstängd
Signalen räcker troligtvis inte fram till altanen eller så är det något som är "i vägen" för signalen.
Citera
2011-04-26, 21:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJHardstyle
Signalen räcker troligtvis inte fram till altanen eller så är det något som är "i vägen" för signalen.

Står att signalen är utmärkt, provade även med att sätta mig vid bordet brevid routern men det funkade inte heller :/
Citera
2011-04-26, 22:03
  #4
Medlem
Kollade igenom felsöknings rapporten och allt lyckas fram till "association" där står det "association: Fel" sen efter det "Säkerhet och autentisering: Inte startad"

Kollade lite längre ner på historiken av misslyckade försök att ansluta och det är samma fel på dom, associationsorsakkoden är: 0x00000002

Hoppas att det hjälper något, börjar få psykbryt på det här nu
Citera
2011-04-26, 22:34
  #5
Medlem
Laptopen hittar inte ens routern hela tiden märkte jag nu (även fast den står precis brevid)
Citera
2011-04-28, 17:50
  #6
Medlem
laserbeamzs avatar
Sladd kopplingen är korrekt, prova att köra en reset på routern, dvs håll in ett "gem" i det lilla hålet på routern i ca 15-30sek (tills lysdioderna på framsidan den börjar blinka och stöka lite, du märker när du ska sluta trycka in gemet).

Lägg upp ditt trådlösa nätverk på nytt, byt namn & lösenord på det.

Är relativt säker att du inte kommer ha några problem efter det.
Citera
2011-04-29, 13:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserbeamz
Sladd kopplingen är korrekt, prova att köra en reset på routern, dvs håll in ett "gem" i det lilla hålet på routern i ca 15-30sek (tills lysdioderna på framsidan den börjar blinka och stöka lite, du märker när du ska sluta trycka in gemet).

Lägg upp ditt trådlösa nätverk på nytt, byt namn & lösenord på det.

Är relativt säker att du inte kommer ha några problem efter det.

Fungerade inte det heller, hittar nätverket och får skriva in lösenordet sen laddat det ett tag och sen står det "kan inte ansluta till det här nätverket" förstår verkligen inte vad som kan vara fel :s

Kan det vara så att routern har gått sönder helt enkelt?, den är ju ganska ny så den borde ju inte ha gjort det men men...
Citera
2011-04-29, 15:22
  #8
Medlem
laserbeamzs avatar
Ta bort dina existerande drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet, och installera dem på nytt.

Vet du inte hur du hittar ditt trådlösa nätverks kort eller var du hittar drivrutiner så skriv detta så ska jag hjälpa dig.

lycka till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback