Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-02, 21:40
  #13
Medlem
worjas avatar
Då är det definitivt enskild firma som gäller för den delen. Tackar!
Citera
2011-05-03, 21:02
  #14
Medlem
diacetyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worja
Tänkte dra upp en webshop, har lite frågor kring detta och tänkte kolla med er experter vad ni tycker.

Jag har redan löst den biten där någon kommer skapa en schysst webshop, nu har jag lite frågor.

Vad för typ av firma lönar sig bäst för detta ändamål? Enskild Firma, HB, KB eller AB. Eftersom jag är själv så tänker jag direkt enskild firma, är det så att jag skaffar en kompanjon i framtiden så går det självklart att registrera om företaget. Finns det några nackdelar med att köra Enskild Firma för en webshop? Finns det några fördelar i att skaffa någon annan bolagsform för just detta ändamål?

Vad behöver jag mer? Behöver jag f-skattsedel? Hur går man till väga med alla paket som skall skickas, hur kan man erbjuda fri frakt runt om i svea rike?

Sorry om frågorna har ställts förut men det kommer säkert komma fler frågor från min sida vilket gjorde att det känndes mer rätt att starta en egen tråd om just detta istället för att kika runt i andra trådar.

Väldigt tacksam för svar.

Underbart att du har gjort en tråd redan, tänkte precis göra en.

Får jag fråga vilken sorts produkt du ska sälja och har du personligen arbetat med webshopens mekanik eller har du anställt någon att göra det åt dig? Isåfall, kan inte denne göra något fuffens och ta 10% av pengarna osv eftersom du inte är kapabel att förstå hur han installerat betalningsystemet om han nu har lurat dig?

Är helt grön på detta så den frågan kanske är dum av någon anledning.
Citera
2011-05-03, 23:17
  #15
Medlem
worjas avatar
Nej produkten är hemlig. Jag känner en snubbe jag litar på när det kommer till webshopen, men annars är det väl inte mer att bara skriva ett kontrakt där det framgår att personen skall ha betalt si o så mycket och om han missköter sig så kan du böta honom typ.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback