Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-25, 19:58
Medlem
Finns det någon här som kan berätta lite om deras egna upplevelser om datorer från dessa märken:
HP, ASUS, ACER, DELL, MSI och helst ska det vara en speldator. Det jag ville veta är saker som inte finns med på specifikationer som: (fläkt)ljud, värme, hållbarhet.
Citera
2011-04-26, 13:39
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanglaoji
Finns det någon här som kan berätta lite om deras egna upplevelser om datorer från dessa märken:
HP, ASUS, ACER, DELL, MSI och helst ska det vara en speldator. Det jag ville veta är saker som inte finns med på specifikationer som: (fläkt)ljud, värme, hållbarhet.

Har haft en dell studio 17". Ganska tung, inte jättetyst (ganska irriterande faktiskt) men rätt snabb (beror såklart på hårdvaran). Blev otroligt varm vid spel

Acer aspire 17". Ganska lätt, något tystare men fläkten susade igång då och då trots 0% belastning, sämre kvalitet i chassit då jag tror att värmen gjorde så att den blev lite skev och man kunde vicka på datorn litegrann i ena hörnet. Men fungerade bra ända tills den tvärdog av nån anledning. Blev ganska/mycket varm vid spel.

Nuvarande Asus: Snygg, snabb, knäpptyst vid surf/film, behagligt fläktljud vid spel (inget högfrekvent alltså). Konstruktionen verkar vara bra, borstat aluminium-chassi. Oväntat sval vid tung belastning (Crysis 2 / 3D studio MAX)

edit* kan flika in ang HP oxo: Verkar ha otroliga problem med superheta datorer i "spel-segmentet" rekomenderas EJ.
Senast redigerad av Sikkan 2011-04-26 kl. 13:44.
Citera
2011-04-26, 15:25
Medlem
Då stämmer det att Asus gör bra datorer. Vilken model är din asus?
Citera
2011-04-26, 15:42
Medlem
Sikkans avatar
Citat:

Jo, oftast är dom lite dyrare som typ sony men det är nog lite mer premium jämfört med många andra märken. jag har en sådan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=699876

Den högupplösta skärmen var av yttersta vikt vid val av laptop den här gången
Citera
2011-04-26, 16:08
Medlem
Citat:

Det stämmer, både Asus och MSI tillverkar kvalitetsdatorer. Acer skulle jag hålla mig borta ifrån om jag vore du. Speciellt om du tänkt lägga ut lite mer pengar på en dator.

Beroende på vilken typ av dator du vill ha finns det även andra kvalitetsmärken att välja mellan. Du får ge lite mer input på hur mycket du vill lägga ut och vad du kräver av datorn, samt storlek etc.
Citera
2011-04-26, 19:38
Medlem
Tänkte mig en speldator mellan 7000-10000 kr. Dock så kan jag om de tekniska specifikationerna så jag jämför själv, det är erfarenheterna om olika märken jag saknar. Sen så ska den köpas in om några månader så tips nu kommer inte att hjälpa men tack ändå
Citera
2011-04-26, 20:47
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Tänkte mig en speldator mellan 7000-10000 kr. Dock så kan jag om de tekniska specifikationerna så jag jämför själv, det är erfarenheterna om olika märken jag saknar. Sen så ska den köpas in om några månader så tips nu kommer inte att hjälpa men tack ändå

Hoppas du hittar en fin dator tillslut då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in