Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 11:25
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabulist
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...ab?teaser=true

Någon som har PLUS och kan visa bilderna?

Inte genom PLUS men via märklaren som säljer huset..
http://bostad.lansfast.se/Beskrivnin...la&from=Hemnet
__________________
Senast redigerad av anvandarnamet 2014-04-07 kl. 11:27. Anledning: stavning
Citera
2016-03-11, 17:29
  #182
Medlem
islandmountain10s avatar
Bumpar den här tråden då jag är lite nyfiken på gruvområdet i Håksberg!

Hörde att gruvlaven användes av en bilklubb, stämmer det fortfarande?

Och hur är det med anrikningsverket, de bilder jag har sett på den byggnaden så verkar den vara helt övergiven, stämmer det?
Finns det något sätt att ta sig in där, vekar vara ett väldigt stort så skulle gärna gå runt därinne!
Citera
2016-03-28, 23:55
  #183
Medlem
Soilkillers avatar
Anrikningsverket är inte övergivet utan används av en blästrigsfirma, hur det är med våningarna ovanför markplan vågar jag inte säga.
Citera
2016-08-04, 19:43
  #184
Medlem
-Zex-s avatar
Den superhemliga ledningscentralen som det pratades om 2004 har jag kartlagt och mätt upp ifall någon är sugen på detta. Koordinater har jag också fixat. PMa eller skriv här om det är intressant, det finns kvar
Citera
2016-10-16, 01:42
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Den superhemliga ledningscentralen som det pratades om 2004 har jag kartlagt och mätt upp ifall någon är sugen på detta. Koordinater har jag också fixat. PMa eller skriv här om det är intressant, det finns kvar

Berätta gärna mer. Gick inte att skicka PM till dig.
Citera
2016-10-16, 02:10
  #186
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woolite
Berätta gärna mer. Gick inte att skicka PM till dig.
Den ligger mellan Gravendal och Fredriksberg. Har plogat där på vintrarna. Tydligen topphemligt, vill dock inte gå ut med allt för mycket här, då det tydligen är ganska olagligt att ens mäta upp området
Citera
2016-10-16, 14:49
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Den ligger mellan Gravendal och Fredriksberg. Har plogat där på vintrarna. Tydligen topphemligt, vill dock inte gå ut med allt för mycket här, då det tydligen är ganska olagligt att ens mäta upp området
Intressant... Då får jag väl ut och leta lite.
Citera
2016-12-30, 22:14
  #188
Medlem
bobocrulls avatar
Var in i verkskyddet/skyddsrummet vid gamla "wing wa" idag tillsammans med Knipex härifrån idag, vi fick lite material enligt nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=VoBeVn6A_Go&t=171s

Årets historia kommer från dagens besök

Jag och Knipex hade knatat runt inne i berget ett tag och var påväg ut när han tyckte sig höra något vilket jag avfärdade som troll eftersom vi båda hade skämtat om att vi var rädda. Sedan såg jag på honom att det var på riktigt, minen kan bara beskrivas som när ett litet barn ställer sig någonstans och ska skita - nu är det fan bråttom och på riktigt, shit is about to get real.

Okej, vi ställer oss bakom en dörr och då börjar vi ses ficklampsljus som leker sig in i rummet och jag får riktigt ont i magen. Är helt övertygad om att det antingen är polisen eller narkomaner då den senare gruppen lämnat spår efter sig i grottan. Vi står bakom dörren och jag hör att någon är på andra sidan dörren 2 dm ifrån mig och jag tar ett djupt andetag - personen vänder i dörren och går ut och jag kikar ut för att se _vad_fan_ som just hände. Väl när jag tittar ut ser jag att det är två "vanliga människor" så jag ropar "hallå". Vi går fram och pratar med dem och det visar att det är två UE från en stad nära där vi är, som läst denna (?) tråd där jag tidigare skrivit om samma plats och som hade åkt dit för att kolla in berget.

Summa summarum; grymt att dörren är öppen igen efter några år som stängd och att man fick träffa några andra UE härifrån.

Gott nytt UE år
Citera
2017-02-19, 13:40
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Den superhemliga ledningscentralen som det pratades om 2004 har jag kartlagt och mätt upp ifall någon är sugen på detta. Koordinater har jag också fixat. PMa eller skriv här om det är intressant, det finns kvar
Kan du rensa dina PM så man kan skriva med dig
Citera
2017-02-19, 20:41
  #190
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoterjocke
Kan du rensa dina PM så man kan skriva med dig
Det ska gå bra, men kan rensa lite.
Citera
2017-03-11, 03:15
  #191
Medlem
Rex Roths avatar
En numera avliden bekant gav mig genom åren fler och fler ledtrådar till var riksbunkern hade legat. Efter många år insåg jag att den låg i J. Min bekant var krigsplacerad här som MP, men tydligen fick de aldrig öva i den verkliga anläggningen utan någonstans vid Ulriksberg. Detta KAN vara villospår från hans sida (han var mycket full i fan), men det KAN ju också ha en koppling till det som nu nämns om "mellan Fredriksberg och Gravendal". Det enda jag med säkerhet känner till som finns i dessa trakter är det i berget R. Är det månne det som avses i inläggen ovan?
Citera
2021-04-05, 03:48
  #192
Medlem
skreem3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Den ligger mellan Gravendal och Fredriksberg. Har plogat där på vintrarna. Tydligen topphemligt, vill dock inte gå ut med allt för mycket här, då det tydligen är ganska olagligt att ens mäta upp området

Vart finns denna anläggning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback