Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-04-27, 20:17
  #61
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vpaz
Snacka om ensidig generalisering

Jag vet bra många idioter som är medlemmar i MUF, det är inte direkt så att dom har ett IQ test för ett eventuellt medlemskap, tvärtom. MUF super ner ungdomar, ofta är dom <18, sedan på fyllan ber dom att dom ska skicka ett SMS för medlemskap i MUF, och vipps är dom fast. (hände 3 av mina vänner, än idag medlemmar utav MUF och röstar på moderaterna utan att egentligen ha någon större koll på Sveriges politik)
"Vips är dom fast"? Om dom far illa av medlemskapet så är det väl ingen större vetenskap att gå ur förbundet?
Citat:
Samtidigt vet jag ett antal ljushuvuden i Ung Vänster..
Den församling jag har noterat uppsöka min närmsta UV-lokal kan man beskylla för allt annat än att vara ljushuvuden. Det är ett gäng handlingsförlamade jämmerskallar som inte vet vad Marx hette i förnamn en gång, än mindre vad han stod för. Vänsterpartiet och dess styre respekterar jag för att dom åtminstone har en seriös framtoning, till skillnad från den hycklande ungdomsenklaven vars medlemmar för en storvinst på triss totalt hade övergivit allt vad ideal heter.
Citat:
Generalisera inte så jävla hårt för i helvete!!
Jag generaliserar hur hårt det mig behagar. Hur det oftast är är en stor skillnad till hur det alltid är. Klart bövelen finns det ett digert procentantal rötägg inom MUF som det finns ett lika stort antal skötsamma framtidsutsikter inom UV.

Våra åsikter grundar sig till stor del på egna empiriska observationer, något som egentligen inte gör någon part eller parti rättvisa. Våra skilda iakttagelser är likväl att ta i beaktning. Du har din uppfattning och jag har min, och vi dömer uppenbarligen båda lika blint utifrån den, något jag erkänner.

Själv känner jag idag möjligen en person som aktivt är med i UV och inte erkänner sig till den skräpsubkultur som de övriga medlemmarna (i min lokala UV-filial) utgör; alltså den kategori tanklösa slynglar med färgat hår ner till knävecken som på fritiden helst vandaliserar rivaliserande valstugor och förmörkar himlen med kullersten.

(Det här kanske var OT, men det får en moderator avgöra...)
__________________
Senast redigerad av lendryggh 2011-04-27 kl. 20:24.
Citera
2012-12-10, 21:50
  #62
Medlem
kisskissbangbangs avatar
Gå med i MSU, där får du trevligare vänner. Om du nu söker vänner.
Citera
2018-05-15, 19:00
  #63
Medlem
Vet inte hur fan jag hamnade där, men det gjorde jag för länge sedan. Själva miljön var väldigt absurd. Veganska nykterister som spelar brädspel och hade världens tråkigaste liv. Sen så fanns de riktiga dödsknarkare som tog fram kniven och gjorde småbrott då och då och söp skallen av sig. I mitten har man ju karriärister som dribblar förbi dom här oftast ganska dumma ungdomarna och har eyes on the prize för att försäkra sig om livet på toppen. Vilket så klart inte inkluderar ett uns av kommunism haha.
Citera
2018-05-15, 22:45
  #64
Medlem
Adelaides avatar
Gick med i Ung Vänster lite i fjol när jag runt 18 lite av samma skäl - ville träffa lite nytt folk och jag trodde att det bästa sättet var att gå med i en sån förening.
Hur som helst, jag blev helt paff när jag kom på första mötet och såg alla stereotypiska radikalvänsters där. Piercade, feta, onaturliga hårfärger, tatueringar, dreadlocks, alla repliker som "Sverige SKA ta in fler invandrare" osv osv...

(Vet att tråden är gammal, men det finns alltid folk som är samma sits som TS).
Citera
2018-05-15, 22:57
  #65
Medlem
Lycka till. Det kan bli intressant. Vänstern har lite mer hjärta och tänker på miljön med mera. Det är bra. Det kan även vara så att vänstern är lite smartare.
Citera
2018-05-16, 04:38
  #66
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ungkommunisterna är ju bidragsparasiter de flesta, alternativt förvirrade ungdomar som lever på föräldrarnas pengar. Så det är svårt att förstå varför någon skulle vilja skaffa kompisar där.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback