Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-24, 16:51
  #1
Medlem
Säg att jag vill starta ett politiskt parti och vill komma i riksdagen till att börja med, och har inga pengar. Hur ska jag få tag på kapital för att marknadsföra partiet och hur mycket behövs?
__________________
Senast redigerad av BoomChickaWowwow 2011-04-24 kl. 16:55.
Citera
2011-04-24, 17:04
  #2
Medlem
kh31d4rs avatar
Enligt Ian så kostade det runt 8 miljoner i egna pengar när Ny Demokrati tog sig in. Exklusiva valobligationer och sponsring och annat.
Citera
2011-04-24, 17:05
  #3
Medlem
Vicos avatar
Allt beror ju på hur du vill marknadsföra ditt parti. Vill du gå ut i tidningar, TV eller sätta upp posters, är det ju olika priser på detta.

Det är omöjligt att svara för hur mycket kapital du behöver.
Citera
2011-04-24, 17:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kh31d4r
Enligt Ian så kostade det runt 8 miljoner i egna pengar när Ny Demokrati tog sig in. Exklusiva valobligationer och sponsring och annat.
Det låter inte bra Förhoppningsvis så är nog jag mera ekonomisk av mig






Citat:
Ursprungligen postat av Vico
Allt beror ju på hur du vill marknadsföra ditt parti. Vill du gå ut i tidningar, TV eller sätta upp posters, är det ju olika priser på detta.

Det är omöjligt att svara för hur mycket kapital du behöver.
Jag kan vara med på nyhetsmorgon, skriva debattartiklar, ge ut böcker och jobba över internet. Kanske klarar mig rätt bra
Citera
2011-04-24, 22:03
  #5
Medlem
Sickancarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoomChickaWowwow
Säg att jag vill starta ett politiskt parti och vill komma i riksdagen till att börja med, och har inga pengar. Hur ska jag få tag på kapital för att marknadsföra partiet och hur mycket behövs?

Man behöver i första hand ha en politik som kan engagera alla, besvikna, frusterade och förbannad. Sedan behöver man tusentals lojala, engagerad och hårt arbetande medlemmar som kan bidra med lite pengar till det löpande.

Men om du tänker dig lansera ett parti bara med reklam och propaganda behöver du ha en rikstidning, gärna en TV kanal och hundratals miljoner. Du kommer ändå inte ifrån att du behöver ha politik också.

Berätta gärna mer om din politik Vad vill du egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback