Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-05-30, 09:16
  #85
Medlem
masterpalms avatar
Det som crompton anser är bäst är det han slipper betala för. Lite som manolo. Tveksamt om han ska kallas journalist. Har jobbat på två olika ställen som han i början kontaktade och ville ha gratis plagg från. Sen var det nån skotillverkare som inte ville ge honom ett andra par pjucks och då ändrade han sin lysande recension av det första gratisparet. Jag försökte få provocera honom en gång på fyllan så man kunde ställa till med lite stök men det låg tyvärr inte i hans natur.

Vet inte vilken bok det var men tror det var stiljournalen som var helt full med fel. De refererade till Bauer som ett av världens finaste och namnkunnigaste skrädderier, jojo .. kanske i stockholm. I resten av världen är det synnerligen okänt. Och det jag sett å det senaste är tämligen ointressant. Dessutom beämndes ull och merino som olika material. Spännande. Menades ull från merinofår eller sorteringsklassen merino? Hmm. Sen var det massa andra småfel som en vettig redaktör inte ska släppa igenom.
__________________
Senast redigerad av masterpalm 2016-05-30 kl. 09:28.
Citera
2017-01-23, 21:19
  #86
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Fick Stiljournalen av Fredrik af Klercker i julklapp, är novis inom klassisk stil. Någon av er inbitna som har läst den? Vad tycker ni?

Lätt underhållande att läsa Fredriks åsikter om saker och ting men måste ändå sätta den som den sämsta boken om herrmode jag läst. Har man i princip alla andra, go ahead. Men om du inte gjort det så börja med Dressing the Man, Gentleman, Snyggt eller någon av många andra som är mycket mer intressanta och välskrivna.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback