Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2013-03-20, 16:00
  #109
Medlem
Allpointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Håller med dig, känns nu på efterhand att man hade kunnat slippa betala de avgifterna till organisationen då det egentligen var busenkelt.

Vi är tre dudes som ska åka och lär behöva dela boende med en-två till. Skicka ett PM ifall någon känner sig intresserad
Vad är det ni har tänkt läsa?
Citera
2013-03-21, 22:46
  #110
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allpoints
Vad är det ni har tänkt läsa?

Jag ska plugga musik, brorsan ekonomi och den tredje har jag faktiskt ingen aning om!

Själv?
Citera
2013-03-21, 23:03
  #111
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Jag ska plugga musik, brorsan ekonomi och den tredje har jag faktiskt ingen aning om!

Själv?

Hur långt har ni kommit i er process?

Jag själv fick nyligen min CSN beviljad, så nu ska jag och polarn boka seminarietid och vänta på att det officiella antagningsbrevet + I-20 ska dimpa ner i brevlådan.
Citera
2013-03-21, 23:33
  #112
Medlem
Allpointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Jag ska plugga musik, brorsan ekonomi och den tredje har jag faktiskt ingen aning om!

Själv?
Har sökt transferprogram i matematik.

Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Hur långt har ni kommit i er process?

Jag själv fick nyligen min CSN beviljad, så nu ska jag och polarn boka seminarietid och vänta på att det officiella antagningsbrevet + I-20 ska dimpa ner i brevlådan.
Fick CSN dokumentet idag så laddade upp det som sista dokument idag så förhoppningsvis antagen snart.

När du laddat upp alla dokument, hamnade dessa bara i listan längst ner på sidan eller hände det något annat? Finns ju ingen slutför ansökan knapp precis.
Citera
2013-03-21, 23:42
  #113
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allpoints
Har sökt transferprogram i matematik.


Fick CSN dokumentet idag så laddade upp det som sista dokument idag så förhoppningsvis antagen snart.

När du laddat upp alla dokument, hamnade dessa bara i listan längst ner på sidan eller hände det något annat? Finns ju ingen slutför ansökan knapp precis.

När CSN dokumentet är uppladdat så får du möjligheten att boka seminarietid. Ansökan var ju redan slutförd i första steget.. Dokumenten är steg 2.
Citera
2013-03-22, 01:49
  #114
Medlem
Allpointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
När CSN dokumentet är uppladdat så får du möjligheten att boka seminarietid. Ansökan var ju redan slutförd i första steget.. Dokumenten är steg 2.
Laddade upp CSN dokumentet innan men det blev rejected, fick detta svaret:

Please submit SMC’s completed Financial Statement Page, listing the specific sponsorship amount as $26,500 USD on the blank space provided and re-upload.

Har ju tillgång till det dokumentet, fyller i mig själv längst upp och pengarna, skrev du något på applicant sponsor? Som dig själv eller CSN? Vad jag vet så är de petiga med att allt ska vara 100% rätt, därav att jag frågar.
Citera
2013-08-04, 17:56
  #115
Medlem
Hur svårt är det egentligen att studera på SMC?
Är det svårt att få tag i bostad?
Citera
2014-04-01, 17:04
  #116
Medlem
Hur dyrt är det att leva där? Är det mycket hemmafester eller går man ut på krogen? Ska man läsa Associate Degree eller en Certificate? Vad är medelåldern på colleget? Anses man för gammal om man drar dit några grabbar på 21/22 och pluggar? Vad rekomenderar ni att man pluggar om man vill kunna fortsätta med studierna sen i sverige efter 1/2 år på SMC?

Detta skulle jag vilja ha svar på

Tack på förhand
Citera
2014-06-11, 09:17
  #117
Medlem
Någon som ska plugga där HT2014 som kanske är sugen på att dela boende?
Skicka ett pm isåfall
Citera
2014-07-08, 21:45
  #118
Medlem
Vad är egentligen den stora skillnaden mellan Santa Monica / Barbara??

(inte rasist) Såg lite att Santa Monica verkar finnas många spanska, kinesiska och afro amerikanska men vet inte om reklameringen var otydlig.

Kollar man på Santa Barbara ser man många vids/bilder på svenskar och amerikaner mer än andra internationella studenter.

Hoppas ingen tog åt sig , bara en fråga då efter att ha kollat runt
Citera
2015-10-19, 03:09
  #119
Medlem
Någon som ska börja där VT2016? Är på jakt efter potentiella room mates nämligen!
Citera
2015-11-14, 18:24
  #120
Medlem
casanuevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyFish93
Någon som ska börja där VT2016? Är på jakt efter potentiella room mates nämligen!

Jag ska!! Ska gå på möte hos Studyabroad någon gång nästa vecka och prata mer med dom
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback