• 1
  • 2
2011-04-23, 22:40
Medlem
toby79s avatar
Man ska inte sätta sig själv på för hög piedestal och tro att man är en storkund bara för att man haft ett konto länge. Du verkar tänka att det är banken som är din bitch, men så är ju inte fallet.
Hur som helst så får du fundera på dina argument, din presentation av dig själv osv.. Verkar du vara en vettig person kan du ju få ett lån bara av den anledningen.

Det jag funderade på är om du inte har någon släkting eller liknande som skulle kunna tänka sig att låna ut en slant till dig. Det behöver ju inte vara hela lånet. Säg att du kan betala av hälften så har du ju en fin ränteminskning bara där.
Sen undrar jag om du gör avdrag för räntekostnaden. Det får man väl göra på alla banklån om jag inte minns fel, så där har du iaf lite pengar tillbaka.
Citera
2011-04-23, 23:10
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Att banken inte kommer jobba arslet av sig känns tveksamt även i min värld men att de inte skulle ta hänsyn till att ts är färdigutbildad läkare om 4månader känns också tveksamt (nu vet jag såklart inte vad ts studerar men för att ge ett exempel). Självklart påverkar det man kan förmedla via en personlig kontakt mer än kontohistorik. Kanske kan ts övertyga om att han/hon kommer bli en kanonkund i framtiden efter avklarade studier.

Vem har sagt att kontohistorik utesluter en personlig kontakt bara för att ansökan är inskickad via Internet?
Citera
2011-04-24, 19:28
Medlem
Antingen lånar du av en eller flera nära släktingar/vänner, mindre summor som du fortsätter betala av så snabbt som möjligt. Det du sparar på de dyra räntorna lägger du självklart på att betala ner lånen snabbare.

Eller så gör du ett ordentligt försök hos banken. Boka en tid, klä upp dig, förbered dig på vad du ska säga. Se det ur bankens perspektiv - vad tjänar de på att ha dig som kund? Kommer du få en hög inkomst när du pluggat klart t ex? Har du andra konton du kan flytta till banken?

Fungerar ingen av dessa, ring och försök förhandla ner de befintliga räntorna. När du har gjort detta, kontaktar du Wasa och frågar om de har en ännu lägre ränta att erbjuda än den du har idag.
Citera
2011-04-25, 22:47
Medlem
wtf, hur svårt är det.

Skriv ett eget arbetsgivarintyg med lön på ca 23 000:-, be en polare eller ta digg eget nummer som kontaktperson.

Banken kollar alldrig upp det.

Sen ska du skita i Swedbank, Nordea är bäst för ungdommar.
Citera
2011-04-25, 22:59
Medlem
storm79s avatar
CSN är ett lån i sig och inget du kan räkna som inkomst alls. Som den situation du beskriver så kommer du inte få ett lån, och absolut inte via någon fjärrkanal. Personligt möte med en bankman är den enda chansen och krasst sett, inte stor chans då heller. Enklast är om du kan få någon god vän/släkting med jobb och inkomst att gå som medsökande och att ni sen ordnar återbetalninge er emellan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in