Var dt inte s att Napoleon hade gtt in i pyramiderna och sett ngot som skulle ha ftt honom av bli kritvit i ansiktet. Nr han p sin ddsbdd hade velat sga vat dt var ska han ha sagt - Ni skulle inte tro mig nd.
Lr var dt Al Capone? Ngon som knner till detta?!?!
Vore mer intressant tycker jag om Wander kunde redovisa kllan till sitt pstende om att napoleon skulle ha gtt in i pyramiderna ( bara dr r det konstigt, pyramiderna, gick han in i flera...?)
vilka pyramider avses?
Nr?
Ensam eller i sllskap med vilka?
Vem/vilka har nedtecknat historien?
ange kllor fr bvelen s kan vi diskutera, tills dess s arkiveras detta under rubriken " ospolat, skit frn ntet"
Utan att p ngot stt bekrfta ktheten s gr vl historien ut p att Napoleon under den egyptiska kampanjen bestmde sig fr att sova ensam i gravkammaren i den stora pyramiden i Giza. Han vaknade tydligen mitt in natten och kom ut vit i ansiktet utan att vilja bertta vad som hnt. Historien om detta har gtt runt lngre n ntet, vilket inte i och fr sig inte betyder att det r sant.
Mjaha, det r en nthistoria, men vad r kllan till den?
frn vilken bok kommer den?
har napoleon skrivit om det i ett brev?
Frgorna blir bara fler och fler, det hjlper inte att f reda p att den cirkulerat p ntet, vad r kllan till den hr rtt s apokryfiska historien.
Men eftersom jag tvivlar rtt starkt p att den ngonsin hnt s kommer nog en sker klla aldrig att pekas ut.
Dremot kommer vl skiten att valsa runt p ntet hur lnge som helst och lura fler aningslsa okritiska stackare som saknar varje form av kritiskt tnkande...fan det r rtt skrmmande d man tnker p det...
Men det var d satan vad det var svrt att fatta vad jag skriver!
Skitlnken ger bara exakt samma skrna igen!!!
fan, kan ingen komma med en normal jvla kllhnvisning?!
Ska det vara s svrt?
det har skrivits kilometer med litteratur om Napoleon, man kan skert redogra dag fr dag i hans liv, s varfr kan ingen komma med det minsta lilla kllhnvisning till den hr historien.
Fan vad trtt jag blir p godtrogna lttlurade mnniskor
Som jag sa tidigare s vet jag inte om historien r sann MEN jag VET att den cirkulerade FRE webben. I boken "Fingerprints of the gods" av Graham Hancock utgiven 1995 s refereras det till historien om Napoleon och den boken anger som klla "The Great Pyramid: Your Personal Guide" av Peter Lemesurier sidan 64, den boken utgavs 1987. Har du ftt tillrckligt med kllor nu apanola?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!