2011-04-22, 17:43
Medlem
Hejsan!

Fick just ideen att krossa polkagrisar i en mortel och ha i kladdkaka-smeten för att smaka mint... Har någon erfarenhet av detta?? Hur mycket polkagris-kross behöver man månntro??

Tack på förhand

Grisflis
Citera
2011-04-22, 17:45
Medlem
Taubhovens avatar
Jag kom när jag läste rubriken Det låter riktigt gott, kladdkaka och polkagrisar är två favoriter.
Citera
2011-04-22, 17:49
Medlem
Ogiltigtnamns avatar
Kan vara något om det inte blir för stora bitar av polkan. Tänk dig mjuk kladdkaka och sedan stenhårda polkabitar
Citera
2011-04-22, 18:07
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigtnamn
Kan vara något om det inte blir för stora bitar av polkan. Tänk dig mjuk kladdkaka och sedan stenhårda polkabitar
Kvittar, det är samma som att äta kladdkaka med nötter i. Nästan lika hårt då polkan smälter.
Citera
2011-04-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taubhoven
Jag kom när jag läste rubriken Det låter riktigt gott, kladdkaka och polkagrisar är två favoriter.

Haha tack nu motiverade du mig
Citera
2011-04-22, 18:36
Medlem
Ännu mera lyckat blir det med grovt krossad "Marianne-godis..
Citera
2011-04-22, 19:15
Medlem
Ramaskriets avatar
Jag gjorde mig en kladdkaka igår då jag efter en jolle blev sugen på något mustigt och nog låter polkagriskross i kladdet som en mycket kulinariskt trevlig sak. Nästan att jag testar på eländet själv nästa gång det ska till att bakas. Tackar för tipset.

Angående mängden polka är det bara att ösa på efter behov, det kan inte vara allt för svårt att avgöra.
Citera
2011-04-22, 19:34
Medlem
AlexOnTops avatar
Och du trodde att du var först?

http://lmgtfy.com/?q=kladdkaka+med+polkagris
Citera
2011-04-22, 21:19
Medlem
wee va skoj =)

tack för länken
Citera