Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-09-20, 08:17
  #61
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Någon som har erfarenhet av av picosecond för hemmabruk? Man kan ju köpa sådana relativt billigt.

Fungerar dessa?
Är de svåra att hantera?
Är man dumsnål som provar?
Citera
2020-01-15, 14:14
  #62
Medlem
Var och lasrade en tatuering för första gången för några veckor sedan. Gjorde absolut ont, och vet att färgen ”sprängs” sönder och att kroppen ska forsla bort lite av den under ca 8 v. Men det var inte ens ömt efteråt. Syns absolut ingen skillnad eller ens rodnad. Som om inget hänt. Känns så osannolikt att den skulle blekna öht.
På salongens hemsida visas videos där färgen bleknar vid varje stöt av lasern. Är det möjligt att dom ger för lite styrka på lasern för att man ska behöva gå på 20 behandlingar? Eller hur kändes era efter första?
Citera
2020-02-27, 15:05
  #63
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnizzz
Var och lasrade en tatuering för första gången för några veckor sedan. Gjorde absolut ont, och vet att färgen ”sprängs” sönder och att kroppen ska forsla bort lite av den under ca 8 v. Men det var inte ens ömt efteråt. Syns absolut ingen skillnad eller ens rodnad. Som om inget hänt. Känns så osannolikt att den skulle blekna öht.
På salongens hemsida visas videos där färgen bleknar vid varje stöt av lasern. Är det möjligt att dom ger för lite styrka på lasern för att man ska behöva gå på 20 behandlingar? Eller hur kändes era efter första?
Det du ser när färgen "bleknar" är i själva verket s.k. frosting, ett tunt lager av död/bränd hud som täcker befintlig tatueringen. Frostingen försvinner inom kort och tatueringen blir återigen lika synlig. Tatueringen bleknar sedan följande 3-6 månader.
Tror de flesta s.k. lasertekniker har noll koll på styrka osv, annat än det dom läst i manualen.
Citera
2020-04-19, 14:46
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnizzz
Var och lasrade en tatuering för första gången för några veckor sedan. Gjorde absolut ont, och vet att färgen ”sprängs” sönder och att kroppen ska forsla bort lite av den under ca 8 v. Men det var inte ens ömt efteråt. Syns absolut ingen skillnad eller ens rodnad. Som om inget hänt. Känns så osannolikt att den skulle blekna öht.
På salongens hemsida visas videos där färgen bleknar vid varje stöt av lasern. Är det möjligt att dom ger för lite styrka på lasern för att man ska behöva gå på 20 behandlingar? Eller hur kändes era efter första?
Alltså det där mer styrka ska man vara försiktig med, vilket jag fått erfara. Man kan bränna på rejält och köra på hårt, men det existerar en risk för ärrbildning i sådana fall. En risk till ärrbildning existerar även vid "låg" styrka. Jag fick förövrigt lite ärr efter mitt, men jag lastar inte personerna på kliniken för detta. Det var jag som ville köra på max och de var faktiskt tydliga med att risken för ärrbildning ökar desto starkare de kör. Om personen du går till inte är transparent och talar om riskerna är det ett gott tecken att du inte bör gå dit. Själv gick jag till ett bra ställe där de var mycket tydliga med allt. Till slut vill jag säga att det funkar verkligen, men det går inte att garantera att den kommer försvinna 100%. 20 behandlingar tycker jag inte låter orimligt, om jag använder mig själv som referens. Det tar tid och det finns inga genvägar, det kan ta flera år innan du uppnått ett resultat du är nöjd med.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback