Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-02, 11:51
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaudu
Jag håller på att ta bort en 10×5 cm stor tatuering på överarmen, utsidan. Gjorde min första behandling för snart tre veckor sedan, med Q switch Yag laser.
Tyckte inte att behandlingen i sig gjorde så ont, det jobbiga började efter. Rann sårvätska som bara den de första dagarna. Fick även ett fåtal blåsor. Sen fjällade jag (ungefär som när man tatuerar sig).
Efter det började det jävligaste; kliandet. Fy fan säger jag bara! Som tortyr. Hade jag tillåtit mig, hade jag nog kunnat klia in till skelettet.
Nu till min fråga; Är det normalt/vanligt att fortfarande vara svullen på det behandlade området ca 3 veckor efter behandling? Kommer kliandet hålla i sig länge till?
Hur har behandlingen gått? Den kliniken jag har tänkt gå till använder också en q switch yag laser så jag är väldigt intresserad av att höra.
Citera
2016-10-18, 07:43
  #50
Avstängd
bigbombers avatar
Hur mycket kostar det? Kan inte staten sponsra kalaset? Vill ta bort tror jag.
Citera
2016-10-18, 14:29
  #51
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbomber
Hur mycket kostar det? Kan inte staten sponsra kalaset? Vill ta bort tror jag.
varför skulle staten pröjsa dina dumheter?
Citera
2017-01-22, 17:52
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Har nog lagt ut 15k, allt jag fått är en blek tatuering och fet ärrvävnad.....

Har du lagt så mkt på denna behandling menar du? Hur har ditt ansikte ut, alltså har du mycket o djupa ärr?
Citera
2017-01-22, 17:54
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overthinking-
Har du lagt så mkt på denna behandling menar du? Hur har ditt ansikte ut, alltså har du mycket o djupa ärr?


Varför tror du jag hade en tatuering i ansiktet?
Citera
2017-01-22, 17:59
  #54
Medlem
flaskborstes avatar
Borde vara riktigt lönsamt att först tatuera en massa idioter som vill ha tatueringar och sedan lasra bort det efter ett tag.. Sedan plastikoperera ärren som blir.. Rena guldgruvan..

Nästan lika bra som att öppna ett gym och ett hamburger hak intill gymmet..
Citera
2017-01-22, 22:54
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conf
Hej

Jag funderar starkt på att ta bort ett misstag jag gjorde när jag var 16 år. Den har inte stört mig så värst i början men nu när jag blir 22 i vinter så börjar det kännas mer och mer som en plåga när man ska använda sig av shorts osv under sommaren.

Jag har läst runt lite om laserbehandling och det verkar väl helt ok. Dock röd dag idag så jag tror inte att den lokala butiken som sköter detta har öppet så jag testar min lycka här.

Någon som har koll på om denna tatuering är en bra kandidat(har hört att helsvarta är det), hur många behandlingar det lär ta och ungefär det totala priset? Den är ca 6 år gammal och gjord av en riktigt tatuerare i en riktig tatueringsshop. Sitter på höger ben.

Klicka här för bild


sägs att det nästan gör ondare än tatueringen. Kostar en del beror dock på hur djupt den sitter. Kan du inte leva med att du var ung och dum? Alla har vi såna onödiga och ikke genomtänkta tatueringar
Citera
2017-02-03, 13:12
  #56
Avstängd
BossNiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comhem22
Alla har vi såna onödiga och ikke genomtänkta tatueringar

Haha. Eh, nej?
Citera
2017-03-20, 21:30
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Varför tror du jag hade en tatuering i ansiktet?

Varför hade du?
Citera
2017-04-25, 16:24
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comhem22
sägs att det nästan gör ondare än tatueringen. Kostar en del beror dock på hur djupt den sitter. Kan du inte leva med att du var ung och dum? Alla har vi såna onödiga och ikke genomtänkta tatueringar

Roligt att läsa vad man satt och skrev när man var 22. Jag är 28 idag och tatueringen sitter kvar, drar mig dock fortfarande varje sommar för att använda shorts :-D Använder dock aldrig shorts mycket utanför hemmet så jag lever med den nu för tiden, den ryker dock i framtiden. Så jävla dyrt och lång process bara.
Citera
2017-04-26, 00:19
  #59
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conf
Roligt att läsa vad man satt och skrev när man var 22. Jag är 28 idag och tatueringen sitter kvar, drar mig dock fortfarande varje sommar för att använda shorts :-D Använder dock aldrig shorts mycket utanför hemmet så jag lever med den nu för tiden, den ryker dock i framtiden. Så jävla dyrt och lång process bara.
Vad var det för motiv och hur stor är den? Färg? Verkar som att bilden är borttagen.
Citera
2018-06-03, 22:34
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vad var det för motiv och hur stor är den? Färg? Verkar som att bilden är borttagen.

Lite sent svar. Det är en svart tribal som är ca 20x5cm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback