Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-22, 14:18
  #1
Medlem
Hej

Jag funderar starkt på att ta bort ett misstag jag gjorde när jag var 16 år. Den har inte stört mig så värst i början men nu när jag blir 22 i vinter så börjar det kännas mer och mer som en plåga när man ska använda sig av shorts osv under sommaren.

Jag har läst runt lite om laserbehandling och det verkar väl helt ok. Dock röd dag idag så jag tror inte att den lokala butiken som sköter detta har öppet så jag testar min lycka här.

Någon som har koll på om denna tatuering är en bra kandidat(har hört att helsvarta är det), hur många behandlingar det lär ta och ungefär det totala priset? Den är ca 6 år gammal och gjord av en riktigt tatuerare i en riktig tatueringsshop. Sitter på höger ben.

Klicka här för bild
__________________
Senast redigerad av conf 2011-04-22 kl. 14:20.
Citera
2011-04-22, 14:26
  #2
Avstängd
mrjutube89s avatar
Det går gör det. Men det kostar dte gör ont och det tar tid, Men det r ju helt klart värt det.
Citera
2011-04-22, 14:31
  #3
Medlem
Hehe absolut är det så. Men skulle uppskattas om någon hade lite mer koll på priser och antalet behandlingar. Kanske någon som har gjort det? Liknande storlek osv? Skulle uppskattas starkt.
Citera
2011-04-22, 15:11
  #4
Medlem
Astro-Monsters avatar
Runt 10k.
Citera
2011-04-22, 19:10
  #5
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Om du bara skall göra en coverup så går det, vill du ta bort den helt utan att något syns efteråt är det inte bara klurigt utan idag omöjligt as far as i know. Tyvärr.
Citera
2011-04-22, 20:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Om du bara skall göra en coverup så går det, vill du ta bort den helt utan att något syns efteråt är det inte bara klurigt utan idag omöjligt as far as i know. Tyvärr.

Tack för ditt svar men då vet du nog inte så mycket.

"Idag kan en tatuering finnas i nästan alla tänkbara färger. Vad man inte alltid tänker på är det finns många olika färgfabrikat. En röd hos den ena tatueraren behöver inte ha samma egenskaper som hos nästa osv. Tilläggas kan att de mörka färgerna är aningen lättare att ta bort än ljusa. Lager på lager tatueringar gör att processen tar längre tid. Mörka eller svarta tatueringar är enklast att ta bort. "

Som sagt...uppskattar alla svar men jag kan också gissa mig fram. Jag sökte mest någon som kanske hade egen erfarenhet.
Citera
2011-04-22, 21:53
  #7
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conf
Tack för ditt svar men då vet du nog inte så mycket.

"Idag kan en tatuering finnas i nästan alla tänkbara färger. Vad man inte alltid tänker på är det finns många olika färgfabrikat. En röd hos den ena tatueraren behöver inte ha samma egenskaper som hos nästa osv. Tilläggas kan att de mörka färgerna är aningen lättare att ta bort än ljusa. Lager på lager tatueringar gör att processen tar längre tid. Mörka eller svarta tatueringar är enklast att ta bort. "

Som sagt...uppskattar alla svar men jag kan också gissa mig fram. Jag sökte mest någon som kanske hade egen erfarenhet.

Få i det här landet har nog lasrat sin kropp mer än jag gjort. jag väntar på det första exemplet -med bildbevis- som fått bort en tatuering och inte folk som "håller på och kör och hoppas" eller som bleker för en coverup. Dom flesta lägger ner det efter ett tag, även jag. Du lär nog märka varför. Efter ett tag fattar man hur dum man var som överhuvudtaget började med det.
Många fler än du har ifrågasatt mina ord här och jag kan säga att alla kommer tillbaka halvt förstörda och känner att dom blivit blåsta på konfekten och åtskilliga tusenlappar dyrare och kvar är en rejält ful halvblekt skuggad gadd.
Vad har du för erfarenhet själv då när du kan hävda att jag inte vet? Lycka till! (du lär behöva det)
Utmanar dig och alla andra att presentera fram lyckade laserborttagningsfall. Trovärdiga sådana, inte photoshoppade från skönhetssalonger i usa eller annan skit.
Jag lovar att jag meddelar så snart mina är borta, men det är ruskigt långt kvar tills dess så sitt inte och vänta på det!
Citera
2011-04-22, 23:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Få i det här landet har nog lasrat sin kropp mer än jag gjort. jag väntar på det första exemplet -med bildbevis- som fått bort en tatuering och inte folk som "håller på och kör och hoppas" eller som bleker för en coverup. Dom flesta lägger ner det efter ett tag, även jag. Du lär nog märka varför. Efter ett tag fattar man hur dum man var som överhuvudtaget började med det.
Många fler än du har ifrågasatt mina ord här och jag kan säga att alla kommer tillbaka halvt förstörda och känner att dom blivit blåsta på konfekten och åtskilliga tusenlappar dyrare och kvar är en rejält ful halvblekt skuggad gadd.
Vad har du för erfarenhet själv då när du kan hävda att jag inte vet? Lycka till! (du lär behöva det)
Utmanar dig och alla andra att presentera fram lyckade laserborttagningsfall. Trovärdiga sådana, inte photoshoppade från skönhetssalonger i usa eller annan skit.
Jag lovar att jag meddelar så snart mina är borta, men det är ruskigt långt kvar tills dess så sitt inte och vänta på det!

Dåså. Då har du något att komma med. Men när någon skriver "inte bara klurigt utan idag omöjligt as far as i know" så känns det verkligen som att den personen gissar.
Om du lasrat så mycket, hur kommer det sig att du fortfarande håller på om det inte funkar?
Och det lät ju inte alls ljust. Kanske lika bra att bygga på den då och baka in denna jävla tribal i en större tatuering på benet... Eller så sparar man den för att visa sina barn och barnbarn hur dumma man är i tonåren :-)

edit: http://www.youtube.com/watch?v=BFaf5_ScFEo denna ser ju dock ut att vara helt ok redan från början. bör inte ett x antal sittningar få bort hela skiten?
Citera
2011-04-23, 00:35
  #9
Medlem
SwingKidds avatar
Hoppas verkligen INTE att admina låser denna tråd. De har gjort det på en del lasertrådar nu, vilket har lett till att ämnet inte diskuteras så mycket. Det finns en annan stor tråd om detta dock. Den är dock stendöd. Det vore bra om folk kunde lägga upp före och efter bilder här! Jag tycker absolut du ska lasra den där och jag tror du kan få bort den, men var beredd på att det finns en viss skugga kvar och att det kan antagligen finnas ärr under det där. Jag har lasrat 4 gånger nu och ser redan bra resultat men håller på att kolla upp backup planer om OldiebutGoldie skulle visa sig ha rätt haha . Då blir det nog skära bort skiten hos en plastkirurg, hur det nu ska gå.

Jag kan rekommendera också att använda smärtstillande kräm för det gör ont som satan. Kolla upp DrNumb på eBay. Där har jag beställt. Mycket starkare än Emla som finns på apoteket och billigare. Funkar jättebra om du sätter på det rätt. ANnars funkar det inte alls. Jag kör i Västerås. Berätta gärna om dina kommande erfarenheter för att få bort detta jävla skräp som kallas för tatueringar.
Citera
2011-04-23, 00:38
  #10
Medlem
Du har inga före och efter bilder på dina?

Haha jag älskar tatueringar och kommer defintivt skaffa fler. Men jag är som sagt inte 16 längre och skaffar dom inte för att det "är coolt" längre heller :-)
Citera
2011-04-23, 00:45
  #11
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conf
Du har inga före och efter bilder på dina?

Haha jag älskar tatueringar och kommer defintivt skaffa fler. Men jag är som sagt inte 16 längre och skaffar dom inte för att det "är coolt" längre heller :-)

Jag tänker inte outta mig och har inga bilder just nu men jag kan ta senare och lägga upp när jag har fått mera resultat..jag har en massa före-bilder...
Citera
2011-04-23, 02:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Jag tänker inte outta mig och har inga bilder just nu men jag kan ta senare och lägga upp när jag har fått mera resultat..jag har en massa före-bilder...

Hängde inte riktigt med där i "outta"-delen. Men sure gör så, skulle vara intressant att se. Ska dock bege mig in till den lokala laserkliniken så fort det är öppet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback