Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-21, 11:36
  #1
Medlem
klimaxxs avatar
Upptäckte idag att tangentbordsbelysningen inte funkar. Kan ha nåt att göra med att jag tappade den i marken för några dagar sen, den halvdog i någon minut då, tänkte inte på om bakgrundsbelysningen dog också.

Förslag? På nåt forum föreslog de nån sorts fyrtangents-avstängning, kan det va så enkelt?

1-årsgarantin går ut i maj, ska jag lämna in den kanske? Hur länge måste den va inne då tro?

Det är en Macbook Pro 15'' i7 från 2010.
Citera
2011-04-21, 13:34
  #2
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimaxx
Upptäckte idag att tangentbordsbelysningen inte funkar. Kan ha nåt att göra med att jag tappade den i marken för några dagar sen, den halvdog i någon minut då, tänkte inte på om bakgrundsbelysningen dog också.

Förslag? På nåt forum föreslog de nån sorts fyrtangents-avstängning, kan det va så enkelt?

1-årsgarantin går ut i maj, ska jag lämna in den kanske? Hur länge måste den va inne då tro?

Det är en Macbook Pro 15'' i7 från 2010.

Jag antar att de ville att du skulle "zappa pram" genom att hålla inne kommando - alt - p - r under uppstarten. Du kan ju alltid prova. Det kan ju inte skada.

Har du tappat den i golvet så gäller ju inte garantin, så då får du betala reparationen. Då är det snarare eventuell försäkring du får utnyttja.
Citera
2011-04-22, 00:02
  #3
Medlem
klimaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Jag antar att de ville att du skulle "zappa pram" genom att hålla inne kommando - alt - p - r under uppstarten. Du kan ju alltid prova. Det kan ju inte skada.

Har du tappat den i golvet så gäller ju inte garantin, så då får du betala reparationen. Då är det snarare eventuell försäkring du får utnyttja.

Kan de alltid se hur skadan uppkommit? Kan jag inte bara säga att den slutade fungera?
Citera
2011-04-22, 00:14
  #4
Medlem
klimaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Jag antar att de ville att du skulle "zappa pram" genom att hålla inne kommando - alt - p - r under uppstarten. Du kan ju alltid prova. Det kan ju inte skada.

Har du tappat den i golvet så gäller ju inte garantin, så då får du betala reparationen. Då är det snarare eventuell försäkring du får utnyttja.

Kan de alltid se hur skadan uppkommit? Kan jag inte bara säga att den slutade fungera?
Citera
2011-04-22, 09:06
  #5
Medlem
tzjs avatar
Programvara Mac OS----Hårdvara - Mac
/mod.
Citera
2011-04-22, 10:18
  #6
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimaxx
Kan de alltid se hur skadan uppkommit? Kan jag inte bara säga att den slutade fungera?
Nja det är klart man inte kan se om det inte är ett gäng feta bucklor på. Lämnar du in den för garanti och dom ser att det inte är ett fel som täcks av den så säger man så klart till först att det är så istället för att tvångslaga din dator
Citera
2011-04-22, 20:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimaxx
Upptäckte idag att tangentbordsbelysningen inte funkar. Kan ha nåt att göra med att jag tappade den i marken för några dagar sen, den halvdog i någon minut då, tänkte inte på om bakgrundsbelysningen dog också.

Förslag? På nåt forum föreslog de nån sorts fyrtangents-avstängning, kan det va så enkelt?

1-årsgarantin går ut i maj, ska jag lämna in den kanske? Hur länge måste den va inne då tro?

Det är en Macbook Pro 15'' i7 från 2010.

det är en kabel som inte sitter i som den ska. samma sak hände på min mac (har samma modell som du) och jag fick den på garantin. 3 dagar brukar det ta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback