Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2021-07-26, 16:12
  #97
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
White Lotus, Rick And Morty och Lisey´s Story
Citera
2021-07-26, 16:39
  #98
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrotung
Kan starkt rekommendera Umbre på HBO
Har börjat sett den serien nu och hittils verkar den lovande.
Citera
2021-07-26, 17:44
  #99
Medlem
peterZiipens avatar
Better Call Saul.

Givetvis inte på samma nivå som sin föregångare, men absolut sevärt om man är ett fan av Breaking Bad.
Citera
2021-10-21, 21:27
  #100
Medlem
The Gene Autry Show (1950-55) Western-serie, har gjort mig väldigt sugen på tuggummi, då den sponsras av Wrigley's Doublemint, vilket Gene promotar i slutet av varje avsnitt.

Lost in Space (1965-68) Kände att det var dags att plöja den för att förstå alla referenser från senare år.

Batman (1966-68) Humorn är närmast unik. En av få komediserier som mäter sig med Fawlty Towers.

Star Trek TOS (1966-69) Ville sett om hela, eftersom jag sannolikt missat avsnitt, inför att se TAS för första gången någonsin på Netflix.

Monty Pythons Flying Circus (1969-74) Passa på att få skratta lite när den finns på Netflix.

Little House on the Prairie (1974-83) Sannolikt tidernas bästa familjedrama, har bara dom tre sista långfilmerna kvar nu. När jag är klar ska jag nog börja med Carter Country(1977-79) och Highway to Heaven (1984-1989)

Columbo (1971-2003) Sett den på SVT, så det har tagit stopp vid den säsongen där dom gick över till video från film, och den säsongen var usel av många skäl.

The Muppet Show (1976-81) Dags att bli lycklig igen, nu när den finns på Disney+.

South Park, kom av mitt tittande för många år sedan, så jag har börjat om från början nu när den finns med några klick på fjärren. Försöker även se alla gamla filmer som det finns referenser till i avsnitten, så det tar ofta stopp efter bara ett avsnitt. :P

30 Rock (2006-13) Brukade gillar Fey innan hon blev helt PK, och första säsongen var väldigt rolig, så jag ser klart den, utgår på Viaplay vid månadsskiftet.

MLP FIM (2010-2020) Alltid varit ett fan av Tara Strong sen pinglornas glansdagar, och Pinky-Pie's subtila ADHD/kokain-beroende är helfestligt.

Nyss sett klart tredje säsongen av Twin Peaks.

Ska snart påbörja Alfred Hitchcock Presents (1955-62), Popoye (1960-62), Gidget (1965-66) och Emergency (1972-79), plus M*A*S*H på Disney+, och Cobra Kai så fort den lagts ner, känns som en av få Netflix-produktioner värd namnet, för den som likt mig avskyr nästan allt det krystade moderna.
Citera
2021-10-24, 16:32
  #101
Medlem
Den som Dräper

Casa de Papel

You

Succession
Citera
2021-12-14, 14:31
  #102
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrotung
Kan starkt rekommendera Umbre på HBO

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Har börjat sett den serien nu och hittils verkar den lovande.
Också börjat följa den i väntan på nästa Gomorrahavsnitt. Och den är ok hittills, grymt sexig fruga. Den har lite Gomorrahdrag, Ciro De Manzio , Le Immortale var väl i Rumänien i ett avsnitt i Gomorrah, och det är den första rumänska serien jag ser men inser hur mycket italienskt som finns där, i sättet och i språket. Camorraklanerna är välrepresenterade i Rumänien, hoppas det blir mer av detta när man får se maktstrukturerna längre upp.
Citera
2023-01-11, 23:11
  #103
Medlem
I väntan på de sista avsnitten av The Walking Dead, och i en desto mer otålig väntan på den fjärde säsongen av Babylon Berlin, så har det fått bli ett letande efter annat under tiden. Det senaste jag fortsatte att titta på efter 1-2 avsnitts försök är Devil in Ohio. Den verkade någorlunda OK och bara 8 avsnitt. Sett tre avsnitt och det jag kanske stör mig på mest hittills är serieskaparnas val av stereotypiska utseenden hos några av huvudskådespelarna.

High school-dottern i familjen som knappt har några kompisar, bortsett från en homosexuell killkompis förstås, är egentligen vacker men har inte det typiska Hollywood-utseendet. Men hennes mer populära syster har det.

Tjejen i samma ålder som high school-dottern, som tillhört en religiös sekt ute på vischan som hon rymt från, och som nu bor hos sagd dotters familj, ser givetvis ut som något slags änglalikt väsen.

Helyllepappan i familjen måste självfallet se så helylle ut.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback