Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-24, 23:20
  #73
Medlem
freecsss avatar
Det här blev ju en bra onsdagskväll, releasedatum och ny trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=K0u_kAWLJOA
Citera
2018-01-25, 09:21
  #74
Medlem
Nihennas avatar
Jag ser fram emot spelet som fasen, däremot erkänner jag att det kommer att kännas konstigt med ett melee-fokuserat spel med kameran bakom ena skuldran.

Har det gjorts tidigare? Jag kommer inte på ett enda spel. Den vinkeln brukar ju vara förbehållen spel man skjuter på.

Ska bli spännande att se hur väl det fungerar. Känns som att det väldigt lätt kan bli väldigt stelt.

Edit: Kom iofs på att Hellblade: Snua's Sacrifice och Ryse: Son of Rome (?) använder den vinkeln. Hur väl fungerar det där?
Citera
2018-01-25, 12:09
  #75
Medlem
WalterSullivans avatar
Faktiskt jävligt hypad på detta spel, jag försökte ge God of War en chans på gamla ps2an men jag kom aldrig in i det och slutade spela trots att alla prisade serien. Men efter att ha sett gamelplay och trailers på 4an så är man riktigt sugen, bra skit är bra skit helt enkelt.

Kommer det vara open world btw?
Citera
2018-03-19, 14:24
  #76
Medlem
freecsss avatar
Här är 17 minuter gameplay. Har väl kollat max 10sek på del 1, vill inte inte se mer, vill bara uppleva själv.

Del 1
Del 2
Del 3

Jag nöjer mig lite ultravåld signerat Kratos i den här GIFen istället
Citera
2018-03-19, 14:42
  #77
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freecss
Här är 17 minuter gameplay. Har väl kollat max 10sek på del 1, vill inte inte se mer, vill bara uppleva själv.

Del 1
Del 2
Del 3

Jag nöjer mig lite ultravåld signerat Kratos i den här GIFen istället

Jag ser också fram emot det, men jag blev sjuuuuukt besviken när jag såg att de hade byggt in generiska RPG-element som loot, stats och ett craftingsystem i spelet.

Liksom... varför?
Varje spel behöver inte vara ett RPG Light... Jag har inget emot att de bytt ut kameravinkeln och gjort om stridssystemet, men det hade räckt där.
Citera
2018-03-20, 02:10
  #78
Medlem
https://www.gamespot.com/articles/go.../1100-6457492/

Liknande gameplay som länkades tidigare (verkar som många blev inbjudna att spela de första 2 timmarna av spelet) efter att ha sett denna video har jag bestämt mig för att köpa spelet och kanske till och med uppgradera till en ps4 pro. Tycker det verkar riktigt schysst!
Citera
2018-03-20, 09:11
  #79
Medlem
freecsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag ser också fram emot det, men jag blev sjuuuuukt besviken när jag såg att de hade byggt in generiska RPG-element som loot, stats och ett craftingsystem i spelet.

Liksom... varför?
Varje spel behöver inte vara ett RPG Light... Jag har inget emot att de bytt ut kameravinkeln och gjort om stridssystemet, men det hade räckt där.

Jasså har dom lagt in sådant? Det var väl inte den bästa nyheten direkt, hade vart helnöjd med systemet som det var innan eller något annat nytt men liknande. Loot, stats och crafting kunde dom ju skippat. Håller med dig till 100%, varje spel behöver inte vara ett RPG Light.
Citera
2018-03-20, 09:40
  #80
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freecss
Jasså har dom lagt in sådant? Det var väl inte den bästa nyheten direkt, hade vart helnöjd med systemet som det var innan eller något annat nytt men liknande. Loot, stats och crafting kunde dom ju skippat. Håller med dig till 100%, varje spel behöver inte vara ett RPG Light.

Jag ska inte ta i syra att loot finns, men det finns ett crafting-system och då borde det även finnas loot, för vad annars ska man bygga saker med?

Det finns även ett luck-stat, och även det brukar vsra kopplat till loot.
Citera
2018-03-21, 07:25
  #81
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Någon som vet om det kommer vara med något från nordiska mytologin? Alltså förstår att spelet utspelar sig i vinter osv. Men kommer man få se Oden, Thor osv.? Inte sett något av det hittils.
Citera
2018-03-21, 08:00
  #82
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Någon som vet om det kommer vara med något från nordiska mytologin? Alltså förstår att spelet utspelar sig i vinter osv. Men kommer man få se Oden, Thor osv.? Inte sett något av det hittils.

Ja alltså, att det är baserat på den nordiska mytologin har ju varit klart sen första visningen. Vi har ju redan sett Fenrisulven (?) och Midgårdsormen, så det vore märkligt om vi inte får slå in Tor och Odens ansikte också. Sen om vi får göra det i detta eller om det blir uppföljare som tidigare spel får vi vänta och se
Citera
2018-04-12, 12:32
  #83
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Wow orkar fan inte vänta en vecka till när man ser ena fullpoängaren efter den andra rulla in. Ligger på 94 just nu. Visar ochså på hur självsäkra dem är på sin produkt att släppa loss recensioner en hel vecka innan release. Helt klart ett spel värdigt en CE utgåva.
Citera
2018-04-12, 13:37
  #84
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Wow orkar fan inte vänta en vecka till när man ser ena fullpoängaren efter den andra rulla in. Ligger på 94 just nu. Visar ochså på hur självsäkra dem är på sin produkt att släppa loss recensioner en hel vecka innan release. Helt klart ett spel värdigt en CE utgåva.

Ångrar att jag spenderade denna månads spelpengar på expansionen till Hearthstone...
Tur det kommer hyfsat nära lön i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback