Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 15:43
  #193
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag är lite sugen på God of War till PS4, men har inte sånt stort sug ifall hans unge ska följa med hela spelet igenom. Har man med sig grabben hela tiden?
Citera
2018-07-10, 16:24
  #194
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag är lite sugen på God of War till PS4, men har inte sånt stort sug ifall hans unge ska följa med hela spelet igenom. Har man med sig grabben hela tiden?
Ja, i princip. Men vad är det som är så jobbigt att ha med sig ungen då? Gillar du inte barn? Gör inte jag heller men kunde avnjuta spelet ändå, även om han är lite småjobbig ibland. Han håller sig ju i bakgrunden för det mesta, iallafall när det kommer till gameplay. Så påverkar ju inte så mycket.
Citera
2018-07-23, 22:08
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag är lite sugen på God of War till PS4, men har inte sånt stort sug ifall hans unge ska följa med hela spelet igenom. Har man med sig grabben hela tiden?
Ja det har du men jag likväl som du var extremt skeptisk men ärligt talat så i mitt tycke är detta spel det bästa på många år! Helt fantastisk story och MÅNGA timmars nöje! Köp det begagnat och glöd sig över ett kap.
Citera
2018-09-14, 13:00
  #196
Medlem
black.crowes avatar
Vilket fantastiskt jävla spel!!!
Har spelat alla föregångare och är ett stort fan utav serien.
Var väldigt skeptisk till ett nytt spel med ett helt nytt combat system men det sitter ju som ett smäck, annorlunda fast riktigt bra.
Jag stör mig dock på kartan och kompassen, känns ibland väldigt oklart vart man befinner sig eller vart man skall.
Hur som så är det väldigt skönt med ett linjärt slaktar spel där man inte behöver tänka överdrivet mycket mitt i alla spel med superavancerade levlingssystem och öppna interaktiva världar där allt skall överanalyseras.
Sjukt snyggt och kul spel 9/10
Citera
2018-09-16, 09:06
  #197
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag är lite sugen på God of War till PS4, men har inte sånt stort sug ifall hans unge ska följa med hela spelet igenom. Har man med sig grabben hela tiden?

Ungen har ju en knapp man använder sig av, det är att skjuta pilar, så den har ingen större inverkan hur du spelar, pilarna är främst för att avbryta fienders attacker osv.

Däremot spelar ju han en stor roll rent story-mässigt, men det är ju vara intressant då spelet har en grym historia.
Citera
2018-10-07, 05:00
  #198
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Gillar spelet tycker dock det påminner en del om Darksiders 2.
Citera
2018-10-07, 05:43
  #199
Medlem
KÖP KÖP KÖP! Ungen är verkligen ingen börda att ha med sig; han bidrar enormt till storyn och är dessutom väldigt hjälpsam i fighter. Han gör också spelandet mer intressant i och med att man lära pojken nya attacker och uppgradera hans utrustning. Om du har varit missnöjd med medföljare i andra spel så är verkligen Atreus/pojken helt annorlunda.
Citera
2018-10-13, 09:15
  #200
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag är lite sugen på God of War till PS4, men har inte sånt stort sug ifall hans unge ska följa med hela spelet igenom. Har man med sig grabben hela tiden?

Inte hela tiden, men ungen är ett bra komplement då vissa strider är utformade för hans skills.

Har avklarat huvudstoryn och upplever spelet lite kort, finns ju en rad extra missions och världar, samt att 3 asavärldar är låsta så det lär väl dyka upp expansions.

Får ändå 5/5 då det är en rejäl uppsving från ps3 GoW. Grafiken är ju makalös från o till. Kontrollen påminner jättemycket om Darksiders 2, vilket är bra, men ovant. Vissa strider var svåra (tog normal nivå) verkligen svåra. Det är inte bara fiender att hålla koll på.

Santa Monica har tänkt till och lyckats.

Läste ngn artikel att teamet planerar för 2-5 till spel och även andra mytologiska scenarios som Egyptisk och Maya/Aztec
Citera
2018-11-11, 17:48
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag är lite sugen på God of War till PS4, men har inte sånt stort sug ifall hans unge ska följa med hela spelet igenom. Har man med sig grabben hela tiden?

KÖP. Bästa spelet jag spelat. När du har klarat spelet får du inte glömma att återvända hem. Vet flera som har missat detta.
Citera
2018-11-11, 17:50
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Alla realms som man inte kan resa till vad ska hända med dem? Kommer de låsas upp med nån dlc?
Klara spelet och gå till baka till början så förstår du.
Citera
2018-11-13, 19:41
  #203
Medlem
Steinarrs avatar
Någon mer som tycker att striderna inte är så värst bra?

Jag älskar detta spel men striderna är ett stort minus. Det känns som att det är 60% Dark Souls och 40% GoW.

Jag tycker att kameran känns lite för nära och sedan så är det bara löjligt att man som en gud är tvungen att undvika attacker från ett gäng zombies för att man inte ska dö. Det blir för mycket Dark Souls för mig.

Jag gillar Dark Souls men striderna i DS hör inte hemma i GoW. Det enda som ska vara svårt i GoW, där man måste undvika attacker, är i bossfajter.
Citera
2018-11-14, 10:16
  #204
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag lirar det nu och ja dialog, story, miljö är riktigt välgjort men striderna blir jädrigt repetiva efter 1-2 timmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback