Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-20, 19:34
  #229
Medlem
Dan88s avatar
God of War (2018) släpps till PC 14 Januari 2022: https://blog.playstation.com/2021/10...-coming-to-pc/
Citera
2021-12-29, 15:56
  #230
Medlem
FunAndGamess avatar
Tänkte jag skulle spela om det här eftersom det är ett lattjo spel och jag känner att det vore trevligt att kutta ärkeslynan Sigrun på högsta svårighetsgraden så jag kan klappa mig själv på axeln och säga "Det var väl duktigt gjort" men nu har jag upptäckt nån nedrans bugg som gör att jag undrar om jag orkar bry mig. Man spelar en sekvens, får en viss mängd XP för att ha uppfyllt kriterierna för en "labour" (de där uppgifterna i stil med att man ska döda ett visst antal av en sorts fiende, döda ett visst antal fiender på ett särskilt sätt, parera ett visst antal attacker etc.), och om man då dör och startar om från checkpointen har man kvar den XP man fick, och när man under omspelningen av sekvensen uppfyller kriterierna för samma labour igen får man samma mängd XP igen, och det kan vara rätt stora siffror. Det här gillar jag inte alls. Har andra upptäckt detta hemska?

Sekvensen där jag upptäckte det var i Alfheim, där när man lallar omkring på de smala broarna och det är stora mängder veka svartalver, (en labour är att man ska döda 100 svartalver), jag dödade dem, dog sen själv och när jag startade om sekvensen såg jag att jag hade flera 1000 mer XP än jag borde haft. Jag fattade vad som hade hänt, blev irriterad, tänkte att jag får väl gå in i labourlistan och se om svartalvskuttarlabourn räknades som avklarad, men nej den räknades inte som avklarad och frågan var ju då: om jag uppfyller kriterierna för den igen, får jag då tusentals XP för det igen? Svaret på frågan var tragiskt nog ja. Det är väl själva helvete att inget nånsin kan få vara riktigt bra, allt ska jämt vara besudlat av livets torftiga eländighet.
Citera
2021-12-30, 23:14
  #231
Medlem
FunAndGamess avatar
Usch, mongospelet vägrar tolerera att jag inte vill fuska.
Så långt bortom oacceptabelt att det är en principsak att bojkotta uppföljaren? Skulle tro det.
Citera
2021-12-30, 23:51
  #232
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Usch, mongospelet vägrar tolerera att jag inte vill fuska.
Så långt bortom oacceptabelt att det är en principsak att bojkotta uppföljaren? Skulle tro det.

'sluta fuska då ? du är kass
Citera
2021-12-31, 00:00
  #233
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
'sluta fuska då ? du är kass

Jag fuskar inte, det är en nedrans bugg som fuskar åt mig och av och till prackar på mig en massa XP jag inte ska ha, jag gör vad jag kan för att motverka fusket men buggen är ihärdig. Läs kommentaren ovanför den du citerade.
Citera
2022-07-24, 23:24
  #234
Medlem
dovAkins avatar
Spelade ut spelet nyss, riktigt bra story med ett för mig förvånande slut. Story mässigt ett av det bästa spelen senaste åren helt klart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback