• 1
  • 2
2023-08-07, 22:30
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
Det vore intressant att få veta mer då min mamma berättat att hon hade en liten crush på Jorge när de gick i plugget tillsammans i Alby...
Var det någon av hans bröder som hämnades sen, isf vilken av dem?

Kocki kallades han, och han var vass.
Kort stubin och en riktigt bra fighter.
Att han hette Jorge hade jag aldrig hört förut.

Men hans bröder var ingenting.
Så nån hämnd från dom kan du glömma.
Citera
2023-09-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Tjejen hette H3lene syrran var frisör på en av stans inneställen. Helene fick ett strykjärn i skallen.

Näää. Hon heter P*a Ekenr*d (*=i *=y)
Och var sambo med Tahir i lägenheten där det hände. Hon var väldigt vacker. Det var en skruvmejsel in i hjärnan samt åtskilliga slag i huvudet med symaskin. Lämnad för de trodde hon var död. Låg länge i koma och blev aldrig sig själv igen. Såg henne på stan för några år sedan. Går med käpp och har helt klart hjärnskada. Tahirs familj ägde 88:an en klubb på Regeringsgatan.
Citera
2023-09-07, 22:42
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Det jag har hört (obs hörsägen) är att Taher skulle dra från Sverige. Hade cash hemma. Och att det även pågick en typ av relationsdrama som kan varit upphällningen.

Det sades att P*ter *risksson och en kille som hette J*kka var gärningsmännen. De hade torskat ordentligt på tyngre droger och var inte helt smarta.

Morden i sig var mkt brutala och innefattade extremt många knivskador på båda offer. Det hade även gjorts sk colombianska slipsar (googla inte) för att morden skulle verka kartell.

Rykten säger att det var familjen till Taher (blodshämnd) som dödade mördarna. Ingen rättegång ingen dömd så vitt jag förstått.

Taher var en grym taekwondo utförare som hamnade alldeles snett.

Må både han och cockie vila i frid.
Citera
2023-09-19, 03:02
Medlem
Smashngrabsthlms avatar
De var vänner till Dragomir Mrsic.
Via kampsport och kriminalitet.
Citera
2023-09-22, 16:14
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smashngrabsthlm
De var vänner till Dragomir Mrsic.
Via kampsport och kriminalitet.

Gago var väl mer en färsking när detta hände. Han och Milan hade precis slutat åka in och ut från ungdomsvården.
Citera
2023-09-22, 20:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuwkenkukeen
Det jag har hört (obs hörsägen) är att Taher skulle dra från Sverige. Hade cash hemma. Och att det även pågick en typ av relationsdrama som kan varit upphällningen.

Det sades att P*ter *risksson och en kille som hette J*kka var gärningsmännen. De hade torskat ordentligt på tyngre droger och var inte helt smarta.

Morden i sig var mkt brutala och innefattade extremt många knivskador på båda offer. Det hade även gjorts sk colombianska slipsar (googla inte) för att morden skulle verka kartell.

Rykten säger att det var familjen till Taher (blodshämnd) som dödade mördarna. Ingen rättegång ingen dömd så vitt jag förstått.

Taher var en grym taekwondo utförare som hamnade alldeles snett.

Må både han och cockie vila i frid.

Hej, en fråga. Var det inte J*kka som var med och sprängde Strömsborg 1988 nån gång? Han dog väl i en överdos om jag minns rätt?
Citera
2023-09-22, 21:16
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hej, en fråga. Var det inte J*kka som var med och sprängde Strömsborg 1988 nån gång? Han dog väl i en överdos om jag minns rätt?

Sagt tidigare så ”vet” jag ingenting. Har bara hört vad andra säger.

Angående J*kk* så sades det att hans överdos var påtvingad och administreras av någon annan än han själv.
Citera
2023-11-16, 02:04
Medlem
https://pic8.co/sh/iRCQTR.jpg

https://pic8.co/sh/voahpF.jpg
Citera
2023-11-16, 18:44
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico-Giraldi

Wow. Precis som man minns dom.
Citera
2024-03-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico-Giraldi

Varifrån kommer bilderna?
Citera
2024-07-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Klicka på inlägg nr 7 i tråden, där står
det i förhörsprotokollet att Tahers tjej är Pia.
Sen kan han såklart haft en annan tjej i lägenheten.
Han var populär bland damerna och hade mycket
brudar runt omkring.

Det var det jag kom ihåg.
Men nu är det helt plötsligt 34 år sedan och hjärnan är ännu grötigare.

Och jag har fortfarande för mej att det var en tung symaskin som
dom slängde flera gånger på tjejen i huvet.
Så hon nästan dog, vilket säkert var meningen.
Inget vittne var väl de dom tänkte på.

Ett strykjärn känns sådär att gå loss med i
den superstressade situationen det måste varit.
Och grabbarna var bra colamaxade.

Också en nyhet att Palmeutredningen ville prata
med Taher så jävla mycket runt Palmeutredningen.

Fuck han vara bara 23 år och så jävla tung på
den tiden....
Det stämmer att ta här var kallad till förhör av palmegruppen men han gick aldrig dit och blev Efterlyst för det. Jag kände honom ganska väl på den tiden och minns Han blev kallad till förhör men ville inte gå dit. Även hans bror Kujtim Berisha blev kallad till förhör av Palme gruppen och inställde sig på förhöret. Förhöret var hemligstämplat i 25 år, när hemlig stämpeln släpptes kunde man läsa att han var en mycket prisad informatör till rikskriminalen och våldsroten i Stockholm City, han golade massa saker som hände på föreningen Oxen där väldigt många tungt kriminella umgicks flitigt på 80-talet. Ganska chockerande läsning då Jag vet att ta hem bror Kujtim ansågs vara en av de större tunga kriminella i Stockholms undre värld på den tiden. Även Jokso var en polis informatör av hög kaliber på den tiden så man undrar ju vad det var för smuts som styrde Stockholm på den tiden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in