• 1
  • 2
2011-04-20, 13:18
Medlem
Quoters avatar
Text från en gammal tidningsartikel. Offren var 24 respektive 26 år.

"Hittades skjutna 1989 den 15 februari klockan 23.50 i en lägenhet på Regeringsgatan tillsammans med en svårt misshandlad kvinna.

En man anhölls, men släpptes. Tio månader senare mördades han själv i en misstänkt hämndaktion på Essinge Brogata."

Information från Sveriges Dödsbok (1/2)

Information från Sveriges Dödsbok (2/2)

Att en misstänkt GM i ett dubbelmord själv blir mördad i en hämndaktion, känns inte det som ett klart tecken på inblandade personer höll på med kriminell verksamhet? Vem var kvinnan förresten? Jag kan även rekommendera läsning av tråden som handlar om den misstänkte GM och hans öde. Kanske att det går skrapa ihop lite mer info.
Senast redigerad av Quoter 2011-04-20 kl. 13:30.
Citera
2011-04-20, 14:04
Medlem
Han har säkert vart kriminell.

Undrar dock varför du lägger upp gamla mordfall ständigt.
Citera
2011-04-20, 14:16
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexdevil666
Han har säkert vart kriminell.

Undrar dock varför du lägger upp gamla mordfall ständigt.

Jag tror pseudonymen Skaraborg2 fick samma fråga förut, jag säger som sagda skribent fast jag utvecklar det lite: detta är avdelningen för kriminalhistoria. Här FÖRUTSÄTTER jag att det är tänkt att just gamla kriminalfall ska samlas och diskuteras. Jag personligen ser gärna att det finns en tråd för varje större brottshändelse som begåtts i landet (det behöver ju inte finnas en tråd för varje snatteri som skett, men mord i alla fall). Om du tycker det känns dammigt och trist med gamla fall så finns det en avdelning som enbart handlar om aktuella brott.
Citera
2011-04-20, 14:59
Medlem
Det vore intressant att få veta mer då min mamma berättat att hon hade en liten crush på Jorge när de gick i plugget tillsammans i Alby...
Var det någon av hans bröder som hämnades sen, isf vilken av dem?
Citera
2011-04-20, 15:09
Medlem
TotenEngels avatar
Familjen Berisa/Berisha, välkänd kriminell dräggfamilj.... Han som sköts -89 fick även en s.k colombiansk slips....
Citera
2011-04-20, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
Det vore intressant att få veta mer då min mamma berättat att hon hade en liten crush på Jorge när de gick i plugget tillsammans i Alby...
Var det någon av hans bröder som hämnades sen, isf vilken av dem?

Det var Tahirs syster som sköt Peter här: http://kartor.eniro.se/m/a9Xat
Citera
2020-05-26, 09:46
Medlem
Så Tahir blev indragen i Palmemordet?

http://lennartremstam.blogspot.com/2...ir-berisa.html
Citera
2020-08-09, 19:01
Medlem
Loyolas avatar
Tjejen på Regeringsgatan var flickvän till en av killarna i lägenheten, men vem av dom? Tjejen fick en symaskin i huvudet och mördarna trodde förmodligen att hon var död när de lämnade lägenheten. Hon överlevde men fick en hjärnskada och en sidan av kroppen blev förlamad. Hon blev gravid och fick en dotter, dottern har ingen kontakt med sin pappa, hon har fått veta av mamman att han var farlig och de undvek kontakt med honom.

Av en anledning tycker jag att jag borde veta vem Tahir Berisa var, var gick han i skolan? Jag läste i tidningarna på den tiden om vad som hände och fick info långt efteråt om vilka det var som var i lägenheten. Det verkar inte stämma nu när jag ser namnen på de två dödade killarna. Kan tänka mig att det blivit någon sammanblandning pga till exempel att tjejen har varit ihop med en annan kille tidigare.

Det finns en pod där tjejens dotter berättar om fallet, hon vill veta mer om vad som hände. Hennes mormor hade sparat tidningsurklipp från den här tiden, men de är nu kastade. Även en utredare hos polisen medverkar. Dokumentära berättelser, "I skuggan av morden på Regeringsgatan". Från juni 2019. https://poddtoppen.se/podcast/146065...regeringsgatan
Citera
2020-08-09, 21:19
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Tjejen på Regeringsgatan var flickvän till en av killarna i lägenheten, men vem av dom? Tjejen fick en symaskin i huvudet och mördarna trodde förmodligen att hon var död när de lämnade lägenheten. Hon överlevde men fick en hjärnskada och en sidan av kroppen blev förlamad. Hon blev gravid och fick en dotter, dottern har ingen kontakt med sin pappa, hon har fått veta av mamman att han var farlig och de undvek kontakt med honom.

Av en anledning tycker jag att jag borde veta vem Tahir Berisa var, var gick han i skolan? Jag läste i tidningarna på den tiden om vad som hände och fick info långt efteråt om vilka det var som var i lägenheten. Det verkar inte stämma nu när jag ser namnen på de två dödade killarna. Kan tänka mig att det blivit någon sammanblandning pga till exempel att tjejen har varit ihop med en annan kille tidigare.
https://poddtoppen.se/podcast/146065...regeringsgatan
---------
Har för mig att hon hette Pia, och var Tahers tjej.

Taher var från Orminge.

Hörde också podd programmet.
Det här mordet har diskuterats många många
timmar här i Stockholm.
Taher var en legend trots sin ålder bland folk i svängen
här i Stockholm.

Att man fortfarande talar om honom och mordet är
ett bevis på det.

Det är 31 år sedan det hände.
Citera
2020-08-28, 11:02
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Trovärdig källa hävdar att bakgrunden var stulna rikskuponger, egentligen skulle J**a m fl endast ha misshandlat Taher men eftersom de vid tillfället var höga som fan så slog det kraftigt över
Citera
2023-07-14, 16:15
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
---------
Har för mig att hon hette Pia, och var Tahers tjej.

Taher var från Orminge.

Hörde också podd programmet.
Det här mordet har diskuterats många många
timmar här i Stockholm.
Taher var en legend trots sin ålder bland folk i svängen
här i Stockholm.

Att man fortfarande talar om honom och mordet är
ett bevis på det.

Det är 31 år sedan det hände.

Tjejen hette H3lene syrran var frisör på en av stans inneställen. Helene fick ett strykjärn i skallen.
Citera
2023-08-07, 22:26
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Tjejen hette H3lene syrran var frisör på en av stans inneställen. Helene fick ett strykjärn i skallen.

Klicka på inlägg nr 7 i tråden, där står
det i förhörsprotokollet att Tahers tjej är Pia.
Sen kan han såklart haft en annan tjej i lägenheten.
Han var populär bland damerna och hade mycket
brudar runt omkring.

Det var det jag kom ihåg.
Men nu är det helt plötsligt 34 år sedan och hjärnan är ännu grötigare.

Och jag har fortfarande för mej att det var en tung symaskin som
dom slängde flera gånger på tjejen i huvet.
Så hon nästan dog, vilket säkert var meningen.
Inget vittne var väl de dom tänkte på.

Ett strykjärn känns sådär att gå loss med i
den superstressade situationen det måste varit.
Och grabbarna var bra colamaxade.

Också en nyhet att Palmeutredningen ville prata
med Taher så jävla mycket runt Palmeutredningen.

Fuck han vara bara 23 år och så jävla tung på
den tiden....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här