Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-19, 18:14
Medlem
hej, det är så att jag sökte igenom min dator efter virus (fullständig datorgenomsökning) i mitt F-secure antivirusprogram, och under tiden som den söker efter virus och skadliga program osv så tar de bort filer, eller brukar iallafall göra så. Den gjorde som vanligt, och tog bort virus, men alla utom 5 stycken, och dessa uppger sig vara trojaner! Jag vet inte varför F-secure inte tar bort dem, så nu behöver jag lite hjälp!

Virusena är fyra stycken Trojaner i Java, en Trojan downloader och Trojan.Iframe någonting.
Citera
2011-04-19, 18:41
Medlem
Solid.Alvedons avatar
ladda ner malewarebytes

http://www.malwarebytes.org/

Uppdatera och skanna
Citera
2011-04-19, 19:21
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheIter
hej, det är så att jag sökte igenom min dator efter virus (fullständig datorgenomsökning) i mitt F-secure antivirusprogram, och under tiden som den söker efter virus och skadliga program osv så tar de bort filer, eller brukar iallafall göra så. Den gjorde som vanligt, och tog bort virus, men alla utom 5 stycken, och dessa uppger sig vara trojaner! Jag vet inte varför F-secure inte tar bort dem, så nu behöver jag lite hjälp!

Virusena är fyra stycken Trojaner i Java, en Trojan downloader och Trojan.Iframe någonting.
Inte för att vara sådan, men du kanske ska börja tänka dig för vad du laddar ned och klickar på när du använder din dator. Det känns inte superbra om du nu brukar få massa virus. Och denna gång fick fler än 5 stycken.
Citera
2011-04-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frelli
Inte för att vara sådan, men du kanske ska börja tänka dig för vad du laddar ned och klickar på när du använder din dator. Det känns inte superbra om du nu brukar få massa virus. Och denna gång fick fler än 5 stycken.

Haha, nu när jag läser vad jag faktiskt skrev förut så låter det faktiskt som att jag får virus hela tiden! Det är inte fallet, och har faktiskt löst problemet nu! Hittade var virusen låg (vilket var i java's cache osv) så jag rensade det och nu är dem borta !
Citera
2011-04-19, 20:45
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheIter
Haha, nu när jag läser vad jag faktiskt skrev förut så låter det faktiskt som att jag får virus hela tiden! Det är inte fallet, och har faktiskt löst problemet nu! Hittade var virusen låg (vilket var i java's cache osv) så jag rensade det och nu är dem borta !

Du bör uppdatera din java klient. Då det låter som om du använder en gammal version.
Citera
2011-04-19, 21:02
Medlem
Vais avatar
Ladda ner och bränn ut en rescue CD..

Tex:
http://www.f-secure.com/en_EMEA-Labs...ols/rescue-cd/
http://rescuedisk.kaspersky-labs.com...isk/updatable/
Boota upp och följ anvisningarna..

Kostar inget, dock tar det lite tid att scanna igenom.
Brukar lösa det flesta problem.

Edit: Missa att de fixade sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in