Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 08:09
  #49
Medlem
Mikessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Kul att man hoppade av dagen innan


Höjden av otur. Precis som när jag köpte eth när den låg på 106kr per cert och dippade med 50% på 2 dagar
Citera
2018-01-19, 12:34
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
Höjden av otur. Precis som när jag köpte eth när den låg på 106kr per cert och dippade med 50% på 2 dagar

det är bara och krigare vidare och räkna med sånt här, det svider men det kan inte alltid vara himmel o paradis Ying o yang va
Citera
2018-02-02, 23:23
  #51
Medlem
Jahapp, nytt ATH igen.
Imponerande kundtillväxt, men jag väntar fortfarande på PMet om att Avanza rullas ut för övriga nordisk länder.
Citera
2018-02-03, 10:28
  #52
Medlem
TRor att Avanza kommer att få det svårt när den holländka aktörer kommer att skala upp i Sverige
Citera
2018-05-07, 19:46
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambisen
TRor att Avanza kommer att få det svårt när den holländka aktörer kommer att skala upp i Sverige
Varför? :- )
Citera
2018-05-08, 13:47
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambisen
TRor att Avanza kommer att få det svårt när den holländka aktörer kommer att skala upp i Sverige

Håller inte alls med, Avanza har redan ett bra grepp på svenska marknaden
Citera
2018-06-23, 22:41
  #55
Medlem
Skulle inte heller köpa AZA. De har sina bästa år bakom sig. Prispressen på handel kommer att vara grym. Det enda de kan tjäna pengar på framöver blir att kränga bolag till spararkollektivet. DEt kommer att fungera men motiverar ingen premiumvärdering sett till P/e.

Sälj skiten och spara till lägre risk.
Citera
2018-06-24, 21:30
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
Skulle inte heller köpa AZA. De har sina bästa år bakom sig. Prispressen på handel kommer att vara grym. Det enda de kan tjäna pengar på framöver blir att kränga bolag till spararkollektivet. DEt kommer att fungera men motiverar ingen premiumvärdering sett till P/e.

Sälj skiten och spara till lägre risk.
Menar du att Avanza skulle bli en emissions garant? Det är jag mycket tveksam till.
Mindre än hälften av Avanzas intäkter kommer från Courtageintäkter och den andelen kommer sannolikt fortsätta krympa.

Avanza är intressant pga den stora kundbasen som inte ännu har nått sin topp. Avanza kommer kunna fortsätta utmana storbankerna på bolån och fondprovisioner vilket sannolikt blir den huvudsakliga inkomstkällan.

Men aktien är dyr och jag skulle inte köpa den idag.
Citera
2018-10-20, 10:29
  #57
Medlem
bokskog54s avatar
Anser att Avanza-aktien är kraftigt övervärderad just nu.

Blev helt klart förvånad över knarkare-på-bärsärkagång-rörelsen på rapportdagen. 535 kr!!!

Trodde inte aktien skulle gå över 500 kr ens.

Det här är alltså ett bolag som har haft fallande vinst i två år.

Men visst, det här ju ändå ett bolag som ständigt växer i antalet kunder. Så vi kan kolla på omsättningen istället. Omsättningen ökade i jämförelse med Q2an, men det var ingen rekordomsättning så jag har svårt att se någon typ av trend där marknaden tror att omsättning bara fortsätter öka och öka.

Sammanfattningsvis:

Aktien har aldrig haft ett så här högt p/e-tal tidigare.

Aktien har aldrig haft ett så här högt p/s-tal tidigare.

Rejäl fallhöjd om p/s-talet skulle normaliseras.

https://borsdata.se/avanza/nyckeltal
Citera
2018-10-25, 22:27
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Anser att Avanza-aktien är kraftigt övervärderad just nu.

Blev helt klart förvånad över knarkare-på-bärsärkagång-rörelsen på rapportdagen. 535 kr!!!

Trodde inte aktien skulle gå över 500 kr ens.

Det här är alltså ett bolag som har haft fallande vinst i två år.

Men visst, det här ju ändå ett bolag som ständigt växer i antalet kunder. Så vi kan kolla på omsättningen istället. Omsättningen ökade i jämförelse med Q2an, men det var ingen rekordomsättning så jag har svårt att se någon typ av trend där marknaden tror att omsättning bara fortsätter öka och öka.

Sammanfattningsvis:

Aktien har aldrig haft ett så här högt p/e-tal tidigare.

Aktien har aldrig haft ett så här högt p/s-tal tidigare.

Rejäl fallhöjd om p/s-talet skulle normaliseras.

https://borsdata.se/avanza/nyckeltal

Gillar bolaget men alltför låg utdelning. Då är det bättre att köra en drake med 5-7% utdelning i dagsläget kontra avanzas 3%. Mycket handlar nog om att folk är oroliga för korruptiongrejen och där känns avanza rätt sagt. Nordeas utdelning ligger väl på närmare 10 % vid det här laget, synd med källskatt bara även om det går via kf.
Citera
2018-11-21, 13:48
  #59
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Varför börjar inte Avanza med betalkort? Samt att man kan få sin lön direkt in på ett lönekonto hos Avanza? Vill dumpa min gammelbank en gång för alla.
Citera
2018-11-24, 10:38
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Varför börjar inte Avanza med betalkort? Samt att man kan få sin lön direkt in på ett lönekonto hos Avanza? Vill dumpa min gammelbank en gång för alla.

Tror att Avanza vill leverera ett mervärde för sina kunder med sina produkter och ett trad. lönekonto är svårt att göra roligare än vad det är. Se exempelvis nordnet som slutade med vanliga överföringar. De har inget intresse av att bli en "husbank" utan fokus på investeringar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback