Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-05, 18:41
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag minns Teresa. Hon hittades mycket riktigt i en rivningskåk vid värnhem. Huset var känt tillhåll för missbrukare.

En känd kannibal i Malmö var inne x antal gånger på förhör. Vet att farsan kände en av poliserna som var på plats när hon hittades, och det ska ha varit en fruktansvärd syn.

Vet du vem den kända kannibalen är?
Citera
2017-06-05, 19:17
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vet du vem den kända kannibalen är?

Det finns bara en i det området som är känd som kannibal, han som mördade Ebba Katarina Jakobsson den 7 november 1979.
Citera
2017-06-05, 19:25
  #27
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten...farande-losas/
Utdrag ur artikeln:
Citat:
...
Den här typen av mord, sexualmord är sällsynta. Forskning visar att det inträffar cirka ett varje år. Och många gånger är omständigheterna rätt likartade, även om det i fallet Teresa Thörling finns en extrem handling som bara kan uppfattas som en form av sexuellt präglad sadism och förnedring.
...

Vad är det för "extrem handling" som åsyftas?
Citera
2017-06-05, 23:05
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vet du vem den kända kannibalen är?

Finnstråd om honom, (FB) Malmös egen Hannibal Lecter: Kannibalmordet 1979
Citera
2017-06-06, 00:45
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Utdrag ur artikeln:


Vad är det för "extrem handling" som åsyftas?

Förmodligen har ett föremål använts för att massakrera vaginan, kanske lämnades instucket.
Citera
2017-06-06, 00:58
  #30
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Förmodligen har ett föremål använts för att massakrera vaginan, kanske lämnades instucket.
Tack för informationen. Påminner om Elisabet-mordet ute i Fisksätra 1975. Mördaren ströp Elisabet, innan han "gick lös" med kniv på bröst och könsdelar.
Citera
2017-06-06, 04:30
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Tack för informationen. Påminner om Elisabet-mordet ute i Fisksätra 1975. Mördaren ströp Elisabet, innan han "gick lös" med kniv på bröst och könsdelar.

Oops, inser att jag borde ha skrivit att det var en gissning.
Citera
2017-06-06, 10:30
  #32
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Oops, inser att jag borde ha skrivit att det var en gissning.
Ingen fara. Jag förstod att du gissade då du skrev "förmodligen". Det var jag som var litet för snabb då jag skrev. Förtydligar: Elisabet i Fisksätra fick bröst och könsdelar sönderskurna. Fröken Thörling i kan ev. också ha fått det.

I Leif GW Perssons roman Profitörerna hittas väl en mördad kvinna som fått sitt underliv skändat? Vill minnas att den verkliga förlagan till mordet i romanen var det på Solvein Hast 1971. Minns dock inte om Hast blev utsatt för ett sådant våld i verkligheten?
Citera
2018-01-13, 06:18
  #33
Medlem
Citat:
On the warm afternoon of 30 August 1980, 26-year-old Teresa Thorling had one thing on her mind - to make money to buy drugs.

Teresa was young, blonde and pretty. She wouldn’t have described herself as a prostitute but often spent Saturday nights selling sex to fund her own drug habit, and that of her boyfriend as well.
http://www.bbc.co.uk/news/resources/...wedish_murders


Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
...
Men detta fall får inte falla i glömska! Men hur det ska lösas är en annan fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten...-till-i-malmo/
Citera
2018-01-13, 17:18
  #34
Medlem
Skafferns avatar
Dna säkrat?

https://www.expressen.se/kvallsposte...era-decennier/
Citera
2018-01-13, 21:12
  #35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Tack för informationen. Påminner om Elisabet-mordet ute i Fisksätra 1975. Mördaren ströp Elisabet, innan han "gick lös" med kniv på bröst och könsdelar.

Där nämner du något som jag undrar om det då är "sadism" i egentlig mening. Sadism brukar ju betecknas av att GM får någon njutning av att plåga offret. Saker som GM pysslar med efter GM dödat BO och denne har avlidit kan knappast plåga BO. Men det kan ju vara en störd handling som har sexualmoralisk grund snarare än sadistisk.
Citera
2018-01-13, 21:32
  #36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ingen fara. Jag förstod att du gissade då du skrev "förmodligen". Det var jag som var litet för snabb då jag skrev. Förtydligar: Elisabet i Fisksätra fick bröst och könsdelar sönderskurna. Fröken Thörling i kan ev. också ha fått det.

I Leif GW Perssons roman Profitörerna hittas väl en mördad kvinna som fått sitt underliv skändat? Vill minnas att den verkliga förlagan till mordet i romanen var det på Solvein Hast 1971. Minns dock inte om Hast blev utsatt för ett sådant våld i verkligheten?

Det stod att hon hittades dels strypt men också att hon låg naken på magen med en träplanka eller träregel instucken i "rectum". Antagligen något som fanns tillgängligt på platsen om hon hittades i en rivingskåk. På bilder syns att det sitter plywoodskivor för fönstren så de är väl ditsatta med träreglar eller plank på baksidan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback